רועי שווץ. "עמותות הספורט הן הבסיס לכל הספורט בישראל" (צילום: מיכה בריקמן)
רועי שווץ. "עמותות הספורט הן הבסיס לכל הספורט בישראל" (צילום: מיכה בריקמן)

שווץ לעירייה: "סייעו לאגודות הספורט"

מנכ"ל אגודת מכבי חיפה רועי שווץ פנה למנכ"ל עיריית חיפה איתן שטאסני, לסגן ראש העיר דוד עציוני ולמנהל רשות הספורט העירונית ניר שאול בבקשה לסייע לאגודות הספורט בעיר באמצעות העברת מקדמה לתמיכה השנתית בעמותות

פורסם בתאריך: 16.3.20 17:26

מנכ"ל אגודת מכבי חיפה רועי שווץ פנה לעיריית חיפה בבקשה שזו תסייע לאגודות הספורט בעיר בעת משבר הקורונה. במכתב ששלח למנכ"ל העירייה איתן שטאסני, לסגן ראש העיר דוד עציוני ולמנהל רשות הספורט העירונית ניר שאול כתב שווץ: "מצב אגודות הספורט בחיפה ובישראל הוא בכי רע, גם ללא קשר למשבר הקורונה, עקב אי הרכבת הממשלה והיעדר תקציב. כספי התמיכות משולמים לאגודות רק לפי השנה הקודמת ביחס של חודש בחודשו. מגיפת הקורונה שהעמידה את כולנו בסיטואציה בלתי מוכרת, שגורמת לכולם לשנות את אורח חייהם מקצה לקצה, מעמידה את אגודות הספורט בבעיה גדולה הרבה יותר ומסכנת את המשך קיומן".

לדבריו של שווץ, "עמותות הספורט הן הבסיס לכל הספורט בישראל, וחשיבותן היא רבה לאורח החיים התקין של תושבי העיר. כמו כן, עובדים רבים בעמותות הספורט (בעמותת מכבי חיפה מועסקים יותר מ-150 עובדים), שרובם מקבלים שכר צנוע, עושים את עבודתם נאמנה, וזאת בשל אמונה ואהבה למקצוע, שהוא חלק מחינוך דור העתיד של המדינה. בזמנים קשים אלו לא יהיה מנוס מפגיעה בחלק מעובדי אגודות הספורט למרות המשך הפעילות בהתאם להנחיות ובמתכונת מצומצמת, אשר לה עלויות גבוהות יותר, אך אנו מנסים לצמצם פגיעה בעובדים ובספורטאים ככל הניתן".

שווץ ציין כי הוא מבקש את עזרתם של שטיאסני, עציוני ושאול "על ידי העברת מקדמה לתמיכה השנתית בעמותות. אמנם המקדמה גם ככה מתוכננת בתקציב אך היא תיתן לנו לפחות זמן להיערך ולצמצם את הפגיעה. הסיכון שלכם כעירייה במתן מקדמות על בסיס השנה שעברה הוא קטן מאוד, ואתם יכולים בקלות ליצור מנגנון שיגן עליכם מתשלומי כספים לעמותות שלא זכאיות לכך. מכתב זה נכתב על מנת לסייע לכל אגודות הספורט בעיר ולא רק למכבי חיפה כרמל שהיא העמותה הגדולה בישראל".

 

 

בתוך כך, ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי 42 עובדי בריכת מכבי ברחוב הביכורים במרכז הכרמל, אשר שייכת לעמותת נאמני מכבי חיפה, צפויים לקבל בימים הקרובים הודעה על יציאתם לחופשה ללא תשלום בשל סגירתו של המתחם. גורמים בעמותת הנאמנים מעריכים כי הפסקת הפעילות במקום גורמת להפסד כספי של כ-50,000 שקל ביום, וזוהי הסיבה להחלטה של הנאמנים לסיים את עבודתם של רוב העובדים.

מנכ"ל המתחם דודו גרשטיין: "זו מציאות קשה. לצערי נשחרר את רוב העובדים, ונקווה שהתקופה הקשה הזו תעבור על כולם בבריאות ובמהירות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר