פרד רוטן. מתגעגעים לגיא לוזון? (צילום: צלמוס)
פרד רוטן. מתגעגעים לגיא לוזון? (צילום: צלמוס)

העסק מתפרק: “רוטן לא מקרין סמכותיות”

שחקנים במכבי חיפה מתלוננים על המאמן ההולנדי: “ציפינו שמישהו ייכנס ויהפוך שולחן, אבל כלום לא קרה. השקט כאב יותר מאשר אם מישהו היה מתפוצץ עלינו”

פורסם בתאריך: 8.3.18 14:58

התבוסה בדרבי (3:0) ביום שני קבעה כי עונת 2018-2017 היא אחת מהעונות הגרועות בתולדותיה של מכבי. הקבוצה השיגה עד כה 24 נקודות בלבד ב־25 מחזורים – 32 אחוזי הצלחה. לאורך יותר מ־100 שנות פעילות ירדה מכבי שלוש פעמים לליגה נמוכה יותר, ובאותן השנים היא השיגה בין 32 ל־34 אחוזי הצלחה, כך שהעונה הזו עשויה להיכנס לספר השיאים של המועדון כגרועה בהיסטוריה שלו.

למזלה של מכבי, הפועל עכו והפועל אשקלון מצליחות להיות אפילו גרועות יותר ממנה, אבל הפסד בשבת באשקלון עלול לגרור את הקבוצה למאבקי הישרדות.

התוצאות האחרונות והיכולת המזעזעת של הקבוצה הובילו לפיחות במעמדו של המנהל הטכני מו אלאך, שבהמלצתו הגיע לקבוצה המאמן פרד רוטן שמתגלה ככישלון גדול. שחקנים במכבי טוענים כי רוטן אינו מפגין סמכותיות וכריזמה ולא מצליח לגרום להם למוטיבציה שתוציא את הקבוצה מהמצב הקשה שאליו היא נקלעה.

 

 

“קולו של אלאך כמעט לא נשמע ורוטן לא מקרין סמכותיות”, מספר שחקן בקבוצה, “המראה של חדר ההלבשה שלנו בסיום המשחק לימד יותר מכל על המצב שלנו”. לדבריו, בסיום המשחק שרר בחדר ההלבשה “שקט מפחיד”: “ציפינו שמישהו ייכנס ויהפוך שולחן, אבל כלום לא קרה. השקט כאב יותר מאשר אם מישהו היה מתפוצץ עלינו”.

לחלק מהשחקנים יש בעיית תקשורת עם הצוות ההולנדי, ונראה כי הנשיא יעקב שחר יידרש לבחון מחדש את המשך העסקתם של אנשי הצוות המקצועי לקראת העונה הבאה.

המילים “ירידת ליגה” כבר נשמעו בסביבתה של הקבוצה, והייאוש הולך ומשתלט גם על הצוות המקצועי וגם על השחקנים. גורמים במועדון אומרים כי התחושה היא שהעסק מתפרק, כי מכבי צועדת לתקופה דומה לזו שעברה על מכבי תל אביב בימיו של לוני הרציקוביץ’ כבעלים, וכי יידרשו לה עוד שנים ארוכות כדי להיחלץ מהמצב שבו היא נמצאת כיום.

גם הכרוז המיתולוגי יעקב שכנר נפגע ממצבה המקצועי והתדמיתי המזעזע של מכבי. הירידה הדרסטית במספר הצופים במשחקיה והמחאות של האוהדים המעטים שעדיין מגיעים לאיצטדיון העירוני הובילו לכך שטקס הפרידה משכנר נדחה לעונה הבאה. במכבי מעוניינים לערוך לשכנר טקס מכובד לאחר ששירת את הקבוצה בהתנדבות במשך 31 שנים, אבל לנוכח הקטסטרופה שמתרחשת מדי משחק על כר הדשא הוחלט כאמור לקיים את הטקס בימים טובים יותר, אם יהיו כאלה.

 

יעקב שכנר. ימתין לעונה הבאה (צילום: צלמוס)

יעקב שכנר. ימתין לעונה הבאה (צילום: צלמוס)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר