מושיקו מישאלוף
מושיקו מישאלוף

הופסק המשא ומתן בין שחקני הפועל לכץ

ארגון השחקנים ושחקני הפועל חיפה השהו את המשא ומתן מול הנהלת המועדון בשל מה שהם מכנים "התנהלות חסרת תום לב מצד הבעלים יואב כץ". לטענתם, הנהלת הקבוצה מתכוונת להתחמק מתשלום מענק ההעפלה לפלייאוף העליון. מהפועל נמסר: "בניגוד לטענות של ארגון השחקנים, המציאות היא הפוכה"

פורסם בתאריך: 22.4.20 16:24

ארגון השחקנים ושחקני הפועל חיפה החליטו היום (רביעי) על השהיית המשא ומתן מול הנהלת המועדון. הסיבה, לטענתם, היא התנהלות חסרת תום לב מצד הבעלים יואב כץ.

מארגון השחקנים נמסר: "הנהלת הפועל חיפה הוציאה את שחקני הקבוצה באופן כפוי וחד צדדי לחופשת ללא תשלום (חל"ת) כבר בתחילת משבר הקורונה. לאורך כל התקופה ניהלנו משא ומתן ארוך, שבו הנהלת הקבוצה חזרה בה שוב ושוב מסיכומים, תוך מעבר בין נציגים שונים שמונו על ידי כץ. שחקני הקבוצה הלכו כברת דרך לקראת ההנהלה כשהסכימו להפחית משכרם 50 אחוז מהנטו, למעט משתכרי שכר נמוך שעליהם ניסו השחקנים הבכירים להגן כשהסכימו להפחית מחצית משכרם, וזאת בכפוף לכך ששאר זכויותיהם ותנאיהם המגיעים להם לפי החוזה לא ייפגעו".

לטענת הארגון, "אתמול נודע לשחקנים כי הנהלת הקבוצה מתכוונת להתחמק מתשלום מענק ההעפלה לפלייאוף העליון למרות שהקבוצה כבר הבטיחה את ההעפלה והשחקנים עמדו בתנאי החוזה. הנהלת הקבוצה הבהירה לשחקנים כי היא מתנה את תשלום המענק, שאותו הם השיגו לפני משבר הקורונה, בשורה של תנאים, ובהם חזרה של הקהל למגרשים. בנסיבות הקיימות ובשל ההתנהלות חסרת תום הלב החליטו השחקנים על השהיית המשא ומתן, תוך שמירה על כל הזכויות המגיעות להם לפי החוזים המקוריים, החוק והדין".

מנכ"ל ארגון השחקנים מושיקו מישאלוף: "הנהלת הפועל חיפה משדרת לשחקנים שהיא מזלזלת בהם. לאחר שהיתה הראשונה להוציא שחקנים לחל"ת כפוי, במשך שבועות היא מנהלת משא ומתן, ועם הגעה לסיכומים היא חוזרת בה. החלטנו לשים סוף לסאגה הזאת של משיכת השיחות והחזרה מההסכמות כחלק מטקטיקה של הנהלת הקבוצה במשא ומתן. השחקנים הודיעו שהם ישמחו לחזור למגרשים בהתאם להסכמות שאליהן כבר הגענו".

 

 

מהפועל נמסר בתגובה: "בניגוד לטענות שמעלה ארגון השחקנים, המציאות היא הפוכה. בכל פעם שאנחנו מגיעים להסכמות עם ארגון השחקנים ועם עורכי הדין לקראת חתימה, כפי שקרה אתמול, צצות להפתעתנו דרישות חדשות. המועדון והעומד בראשו עושים מאמצים להגיע להסדר הוגן מול השחקנים לתיקון שכרם על אף שאינו מחויב בדין לעשות זאת, אך כאמור אלה שמים מכשולים חדשים כדוגמת העלאת נושא תשלום מענקי הפלייאוף – נושא שלא הועלה ולו פעם אחת בשבועות שבהם מתנהל המשא ומתן עד לימים האחרונים. גם בשיחה אתמול שבה היו שותפים כץ, מישאלוף ועורכי הדין של הצדדים, ובסיועו של המאמן חיים סילבס שנרתם לבקשתו של כץ, כבר הגענו לנוסח סופי לחתימה, אבל שוב עלה נושא מענקי הפלייאוף – מענק שבלאו הכי אמור להיות משולם לפי החוזים מתקציב העונה הבאה, ולכן אין זה הזמן לדון בו. השחקנים צריכים לזכור שלא רק הם העפילו לפלייאוף העליון אלא גם המועדון שהיה צפוי ליהנות מהכנסות כתוצאה ממכירת כרטיסים, מזכויות שידור, ממענקי מיקום ומספונסרים, אשר נאמדות במיליוני שקלים רבים – מקורות הכנסה שנעלמו בן רגע – וכלל לא ברור אם יתקיימו משחקי הפלייאוף, וגם אם יתקיימו יהיו ללא קהל. השחקנים בהתעקשותם לדון בנושא זה כעת עלולים להביא להרס הפועל חיפה ועתיד המועדון אשר מפרנס אותם ביד רחבה. ובאשר למישאלוף, ראוי לעסקן כמוהו שעובד באיגוד השחקנים לנהל את המשא ומתן בדרך ארץ ובכבוד ולא להשמיץ את מי שמעביר מדי שנה מיליוני שקלים רבים מכיסו הפרטי לתפעול המועדון".

יצוין כי תגובתה של הפועל תמוהה לנוכח העובדה שכבר לפני חודש, ב-22 במרץ, פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי שחקני הפועל דורשים מכץ לקבל לאלתר את מענקי הפלייאוף העליון המובטחים להם.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גורדון

    אני לא מבין אי אפשר לאמץ הסכם בדומה למכבי נתניה או הפועל תל אביב או כל קבוצה שהגיע להסכם מכובד בתקופה הזאת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר