יואב כץ (צילום: צלמוס)
יואב כץ (צילום: צלמוס)

יועץ מס תובע את הפועל ודורש יותר מ-300,000 שקל

יועץ המס בעז ילינביץ' הגיש לבית משפט השלום בעיר תביעה בסך של 308,558 שקל נגד הפועל חיפה בטענה שהוא חסך למועדון כ-2.3 מיליון שקל אך לא קיבל שכר טרחה. עו"ד נעם פורר המייצג את ילינביץ': "המועדון מתכחש להתחייבות שהוא לקח על עצמו במסגרת ההסכם בלי שום הסבר"

פורסם בתאריך: 18.5.20 11:51

תביעה חדשה הוגשה נגד מועדון הפועל חיפה, והפעם לא על ידי שחקן או מאמן אלא על ידי יועץ מס. אתמול (ראשון) הגיש יועץ המס בעז ילינביץ' לבית משפט השלום בעיר תביעה בסך של 308,558 שקל נגד הפועל, שבה הוא מבקש מבית המשפט באמצעות בא כוחו עו"ד נעם פורר ממשרד עורכי הדין שפיגלמן-קורן-זמיר ושות' "לזמן את המועדון לדין ולחייב אותו לשלם לתובע את סכום התביעה בתוספת הפרשי הצמדה וריבית", ו"להשית על המועדון את הוצאות התובע בתוספת שכר טרחת עורך דין ומע"מ כדין".

לפי כתב התביעה, המועדון שכר את שירותיו של ילינביץ' – יועץ מס המתמחה בין השאר במתן ייעוץ למועדוני ספורט – "על מנת שיטפל עבור המועדון מול רשות המסים בסוגיית תשלום מס שכר". לפי חוות דעתו המקצועית של ילינביץ', כך נטען בכתב התביעה, "המועדון שילם באותה העת מס שכר בשיעור גבוה מהשיעור שהוא חייב לשלם על פי דין". במסגרת ההסכם בין הצדדים "נקבע כי התובע – בשיתוף עם רואה החשבון של המועדון ובסיוע של עורך דינה של הפועל – יטפל בקבלת החזרי מס שכר שהמועדון שילם ביתר וינחה את המועדון בכל האמור בתשלום מס שכר מופחת מכאן ולהבא". עוד נקבע בהסכם כי "בכל האמור בשכר הטרחה שישולם על ידי המועדון לתובע הוסכם כי עו"ד יורם אבי-גיא, אשר שימש באותה עת כבא כוח המועדון, יקבע את גובה התמורה אשר לה זכאי התובע" וכי "נוסף על שכר הטרחה שיקבע עו"ד אבי-גיא ישלם המועדון לתובע סך של 40,000 שקל".

בכתב התביעה נטען כי לאחר החתימה על ההסכם החל ילינביץ' "לפעול ליישומו ופעל להגשת דוחות מתקנים לפקיד השומה בגין השנים 2010-2006. כמו כן, התובע – בסיוע של עורך דין שנשכר על ידו – פעל להגשת ערעור לבית המשפט המחוזי בקשר עם שומות מס שכר שהוצאו למועדון על ידי פקיד השומה בחיפה". לפי כתב התביעה, "מכיוון שהמחלוקות בענייני מס שכר נגעו גם לשורה של מועדוני כדורגל החליטה מינהלת ליגת העל בכדורגל – תאגיד אשר חברים בו כל מועדוני הכדורגל המקצועי בישראל – להיכנס לעובי הקורה ולרכז, בסיועו ובהדרכתו של התובע, מגעים מול רשות המסים בניסיון להגיע להסדר רוחבי בסוגיית מס השכר".

 

 

כמו כן נטען כי "מדובר היה במשא ומתן ממושך ומורכב שנוהל בהדרכתו של התובע אשר בסופו של יום נשא גם פרי, וב-13 בפברואר 2018 הציעה רשות המסים לכל המועדונים הסדר פשרה רוחבי בעניין תשלומי מס שכר… יישום עקרונות הסדר הפשרה באופן פרטני ביחס למועדון (הפועל חיפה; ב"כ), בהתאם לדוחות המתקנים שהוגשו בסיועו של התובע, הקנה למועדון החזר מס נומינלי בסך של 628,500 שקל. סך זה, כשהוא נושא הפרשי הצמדה וריבית, מסתכם ב-1,054,900 שקל. נוסף על כך, בעקבות יישום חוות דעתו של התובע ובהינתן עקרונות ההסדר נחסכו למועדון תשלומי מס שכר בגין השנים 2014-2011 בסך של 2,350,000 שקל".

בשלב זה, כך נטען בכתב התביעה, "חרף הוראותיו של ההסכם שלפיהן התובע זכאי לשכר טרחה מעבר לסכום הנוסף, המועדון נאות לשלם לתובע אך ורק את הסכום הנוסף ומסרב לשלם לתובע שכר טרחה כלשהו… התנהלות זו מצדו של המועדון מהווה התנהגות שלא בתום לב ולא בדרך מקובלת, הפרה בוטה ויסודית של הוראות הסכם שכר הטרחה שנכרת עם התובע, כמו גם התעשרות שלא כדין על חשבונו של התובע". הצדדים – כך לפי כתב התביעה – לא קבעו את גובה שכר הטרחה אשר לו זכאי התובע, "ואולם בעניין זה השתרש נוהג שלפיו שכר הטרחה נגזר באחוזים מגובה החזר המס ונע בין 15 אחוז ל-30 אחוז… לנוכח היקף ההטבות שצמחו למועדון כתוצאה מהשירותים שניתנו על ידי התובע מעמיד התובע את תביעתו בשיעור של 25 אחוז מסכום ההחזר, קרי סך של 308,558 שקל".

עו"ד פורר מסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והקריות": "מרשי נאלץ לפנות לבית המשפט מכיוון שהמועדון מתכחש להתחייבות שהוא לקח על עצמו במסגרתך ההסכם עם ילינביץ' בלי שום הסבר. לכן נאלצנו לפנות לבית המשפט למרות פניות חוזרות ונשנות בניסיון להימנע מהצורך בהליך משפטי".

מהפועל חיפה לא נמסרה תגובה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר