תיאטרון "חשבי" (צילום: בועז כהן)
תיאטרון "חשבי" (צילום: בועז כהן)

קורן: "כנס תמיכה במחבלים התקיים בתיאטרון החיפאי 'חשבי'"

חבר מועצת העיר גרי קורן הגיש שאילתה דחופה לקליש-רותם שבה הוא מבקש לדעת האם התיאטרון הערבי מסובסד בצורה כלשהי על ידי העירייה. "אם אכן הוא נתמך על ידי העירייה, אזי לבטל מיידית את התמיכה וההקצאה למוסד הנ"ל", לשון השאילתה

פורסם בתאריך: 15.12.21 01:15

"ביזיון בל יתואר – כנס תמיכה במחבלים התקיים בימים אלה בתיאטרון החיפאי 'חשבי'" – זו הכותרת של השאילתה הדחופה, שהגיש חבר מועצת העיר גרי קורן (חיפה ביתנו) לראש העירייה עינת קליש-רותם.

כותב קורן: "הגיע לידי מידע, אשר מעלה חלחלה ושאט נפש אודות קיום כנס תמיכה במחבלים בימים אלה בתיאטרון הערבי 'חשבי'. התיאטרון ממוקם ברחוב ח'טיב 10 בחיפה. יש במעשה שכזה לכאורה עבירה על חוק המאבק בטרור, תשע"ו 2016, סעיף 24: 'גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור'… תושבי ותושבות חיפה לא יסבלו תמיכה במחבלים וטרור, וקל וחומר לא יממנו פשע כזה מכיסם. זהו קו אדום ברור".

גרי קורן (צילום: בועז כהן)

גרי קורן (צילום: בועז כהן)

קורן מסתמך בדבריו על כתבה של העיתונאי ישי פרידמן בעיתון "שביעי", שבה נכתב: "לפני כשבועיים ערכו בתיאטרון כנס הזדהות עם טרוריסטים הכלואים בארץ ועם בני משפחותיהם".

 

 

בשאילתה דורש קורן מעיריית חיפה פעולה נחרצת וכן "בירור מיידי אודות המקרה בתיאטרון הנ"ל"; עוד מבקש קורן לדעת "האם התיאטרון מסובסד בכל צורה שהיא על ידי משלם המיסים החיפאי, לרבות תמיכה כספית או הקצאת מבנה מעיריית חיפה; אם אכן הוא נתמך על ידי העירייה, אזי לבטל מיידית את התמיכה וההקצאה למוסד הנ"ל". עוד דורש קורן: "הבהרת נהלים מול כל גופי התרבות שנתמכים על ידי עיריית חיפה שהסתה לטרור ותמיכה במחבלים לא תתקיים בעיר בשום קונסטלציה".

באתר התיאטרון מצוין, כי תיאטרון "חשבי" הוא תיאטרון עצמאי הפועל חיפה. הוא הוקם ב-2011 כ"אנסמבל חשבי", ובשנת 2015, מצא האנסמבל בית משלו בבניין עותומאני ישן בוואדי סאליב.

תגובת תיאטרון "חשבי" לא התקבלה עד כה חרף פניות "כלבו – חיפה והקריות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גרי קורן לא חבל

    גרי קורן לא מפסיק להתעסק בערבים, הוא לא שוטר, הוא סתם אחד שעושה שייר כל דבר שערבים כותבים או עושים,

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר