אביהו האן (צילום: בועז כהן)
אביהו האן (צילום: בועז כהן)

האן פנה לשרת התחבורה מיכאלי בבקשה לפעול להפעלת הרכבלית בשבת

כותב האן למיכאלי: "האם האג'נדה של קידום תחבורה ציבורית בשבת נעלם ממצע מפלגתך? אם אג'נדה זו עדיין תקפה, אבקשך להפעיל את כל כובד משקלך לקדם את הפעלת הרכבלית בשבועות הקרובים הן במשך השבוע והן בשבתות". אלפר: "שבת קודש היא אות שמסמל את היהדות לדורותיה, וחילולה בפרהסיה מהווה פגיעה קשה בזהותה היהודית של המדינה"

פורסם בתאריך: 13.3.22 12:15

יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן פנה לשרת התחבורה מרב מיכאלי בבקשה לפעול להפעלת הרכבלית בשבתות ולדרוש זאת מראש העירייה עינת קליש-רותם. מכתבו זה של האן מגיע כשברקע חילופי האשמות ביו מיכאלי לקליש-רותם בסוגיית הפעלת הרכבלית בשבת. האן, להזכיר, היה חבר המועצה שדחף להפעלת הכרמלית בשבתות, ולאחר שמועצת העיר לא העבירה את ההצעה לסדר שהגיש בנושא, פרש מאופוזיציית השינוי. גם אז פנה האן למיכאלי בדרישה להתערב בנושא.

כותב האן למיכאלי: "בימים האחרונים התפרסם שראש העירייה עינת קליש-רותם וסגנה וממלא מקומה מיכאל אלפר מסרבים לכאורה להפעיל את הרכבלית בשבתות. ברצוני להזכירך, שב-28 בנובמבר 2021, פניתי אלייך וביקשתי את התערבותך לסייע לנו, חברים במועצת העיר חיפה, להפעיל את הכרמלית בשבתות וזאת על בסיס הצעה לסדר שהעליתי במועצת העיר. בנוסף, פניתי  בנושא זה גם לחברי מפלגתך, ח"כ נעמה לזימי וח"כ רם שפע.

"לצערי, בחרתם את וחברי סיעתך לא להתערב ולא לסייע לנו, חברי מועצת העיר, לפעול למען הפעלת הכרמלית בשבת. והנה אנו מגיעים לנקודת זמן, שבה יש להפעיל את הרכבלית שהושקעו בה מאות מיליוני שקלים, ונשמעים קולות חזקים מכיוון הנהלת העיר שכלי תחבורה זה לא יפעל בשבת. יותר מזה, המשנה לראש העיר מיכאל אלפר מתנגד נמרצות להפעלתה בשבת, ולטענתו זהו שינוי הסטטוס קוו הקיים בעיר מזה עשרות שנים.

"להזכירך, חיפה היא עיר חילונית ופלורליסטית, המשוועת לקדם עסקים. תיירות והרכבלית בסופי שבוע ושבתות תשרת את תושבי ישראל וחיפה הן כאטרקציה תיירותית והן ככלי תחבורה שיאפשר הגעה לרכס הכרמל בצורה מהירה וטובה. ושוב קולך וקולם של חברי מפלגתך נדם. האם האג'נדה של קידום תחבורה ציבורית בשבת נעלם ממצע מפלגתך? אם אג'ינדה זו עדיין תקפה אבקשך להפעיל את כל כובד משקלך לקדם את הפעלת הרכבלית בשבועות הקרובים הן במשך השבוע והן בשבתות. קולך חייב להישמע הן פומבית והן כדרישה חד משמעית מראש העיר ליישם את הפעלת הרכבלית בשבתות".

תחילת הפרשה בפרסומים, לפיהם מיכאלי מעוניינת להפעיל את הרכבלית גם במהלך השבת. בוועידת המשפיעים של חדשות 12 נשאלה מיכאלי על כך, והשיבה: "ככל שתלוי בי הרכבלית תיסע בשבת. כרגע ראש עיריית חיפה מונעת את זה. אני מקווה שהיא לא תמשיך למנוע את זה".

 

 

קליש-רותם מיהרה להשיב למיכאלי בציוץ בטוויטר: "שרת התחבורה מנסה להפיל על חיפה את נושא הפעלת הרכבלית בשבת, תוך התעלמות מהעובדה שמהנדס העיר חיפה הוציא דוח ליקויים שטרם טופל, ולכן לא ניתן לתת לפרויקט היתר הפעלה. מירב, היי. אולי תבדקי אצלך במשרד? כי לשולחני לא הגיעה כל פנייה מכם".

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כלבו – חיפה והקריות", מהנדס העיר אריאל וטרמן מסרב לתת לרכבלית תעודת גמר בשל ליקויים בטיחותיים שהתגלו ברכבלית במהלך סיור שערך. מחר אמורות מיכאלי וקליש-רותם להיפגש במשרד התחבורה בירושלים, כאשר אחד הנושאים שיעלו בפגישה יהיה הרכבלית.

עיריית חיפה מסרה בתגובתה את הדברים שצייצה קליש-רותם בטוויטר: "משום מה ממשיך הוויכוח העקר מי מסכל את הפעלת הרכבלית בשבת. כדאי להבהיר: ההחלטה הבלעדית האם להפעיל את הרכבלית בשבת היא של משרד התחבורה. המתקן אינו בבעלות עירונית, הפעלתו אינה בידיים עירוניות ותקצובו אינו עירוני".

אלפר מסר בתגובה: "האן מודע לכך שבחיפה ישנו סטטוס קוו שהוא גם בחקיקה במסגרת חוק התעבורה לימי מנוחה 1991, שקבע אילו קווים פועלים בשבת ואילו לא. השיח סביב הפעלת הרכבלית בשבת נוגד את הסטטוס קוו ובניגוד לחוק כאמור. הוא מבקש לפגוע במרקם החיים המשותפים ללא כל הצדקה תחבורתית, כלכלית, ותוך פגיעה בזהותה היהודית של המדינה. שבת קודש היא אות שמסמל את היהדות לדורותיה, וחילולה בפרהסיה מהווה פגיעה קשה בזהותה היהודית של המדינה".

ממיכאלי עדיין לא התקבלה תגובה למכתב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יעקב

    רכבליות, כרמלית והאוטובוסים הכפולים של חיפה יש לפרק ולהציב במוזיאון.
    השימוש הוא מיזערי ומיותרים לחלוטין.

  2. השופט

    נקווה שהרכבלית תתחיל לפעול בבטחה וביעילות בקרוב.
    אין ספק שלציבור הסטודנטים והעובדים בטכניון ובאוניברסיטה הרכבלית עשויה להוות פתרון מעולה.
    לגבי שאר הציבור, ספק אם היא רלבנטית ולכן הדיון על הפעלה בשבת פחות חשוב מהבחינה התחבורתית.

  3. לפני שאנחנו ממשיכים עם סנקציות ווטו על 8 מליון בני אדם

    אולי ננסה להבין אם הדרת החרדתי/חרדי שווה בעליונותה על בני אדם? האם יצאנו מחוץ לארץ להבין וללמוד למה אנשים אוהבים מונרכיה?

    ואם עברו כאלפיים שנה פלוס לזרם היהודי המחודש- למ זה עדיין לא השתפר? מי אחראי על החינוך והסגפנות האישית?

    הם יכולים חד וחלק לא לעלות על התחבורה ציבורית (למרות שזה פחות הגיוני ל2022 כי יש פה תחבורה על בסיס אנרגיה… ולא בני אדם ובעלי חיים)

    אם אני התחתנתי עם מישהו והוא מחייך לאנשים שעובד איתם- האם אגיד לו להפסיק לחייך?…..

    צורת האבולוציה דוגלת בהסתגלות והתאמה.

    בשביל זה סמכנו על רבנים דרבנים דאז לכתוב משנה.

    הגיע הזמן להתעדכן…. במטותא רבה ואדרבא.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר