עו"ד פאחר ביאדסי (צילום: דוברות העירייה)
עו"ד פאחר ביאדסי (צילום: דוברות העירייה)

העירייה מבקשת לדחות את הבקשה להקפאת הליך מינוי המנכ"ל

בתגובתה של עיריית חיפה לבקשתה של עמותת עורכי דין למינהל תקין מבית המשפט להקפיא את כל ההליכים וההחלטות בעניין מינויו של עו"ד פאחר ביאדסי לתפקיד מנכ"ל העירייה, היא מבקשת לדחות את הבקשה: "לא נפל כל פגם המצדיק את התערבות בית הדין"

פורסם בתאריך: 31.8.22 08:40

עיריית חיפה מבקשת מבית המשפט לדחות את בקשתה של עמותת עורכי דין למינהל תקין למתן צווים זמניים להקפאת כל ההליכים וההחלטות בעניין מינויו של עו"ד פאחר ביאדסי לתפקיד מנכ"ל העירייה, ולמתן צו ארעי האוסר על ביאדסי להפעיל כל סמכות הנתונה למנכ"ל העירייה – כך עולה מתגובת העירייה לבקשה שהגישה העמותה נגד העירייה, משרד הפנים וביאדסי לבית הדין האזורי לעבודה בשבוע שעבר.

כזכור, הבקשה למתן צווים זמניים הוגשה במסגרת תביעה כללית שהגישה העמותה לבית הדין האזורי, ובה היא טוענת כי ביאדסי אינו עומד בתנאי הסף הרלוונטיים למשרה כפי שנקבעו בחוזר משרד הפנים, וביקשה צו המורה על ביטול המינוי שלו. "מינויו שלידתו בחטא, ועל ועדת המכרזים היה להימנע מזימונו לריאיון ואף לפסול מועמדותו", לשון התביעה.

בתגובה ששלחה העירייה באמצעות עו"ד מיכל שטיינברג מהמחלקה המשפטית נכתב: "ההחלטה אם מועמד למשרת מנכ"ל העירייה עומד בדרישות הסף, באופן שניתן להביאו בפני ועדת הכשירות, היא החלטה של העירייה בלבד ואיננה החלטה משותפת לעירייה ולמבקשת (עמותת עורכי דין למינהל תקין; ב"כ). לפיכך, ככל שהחזיקה המבקשת במידע אשר היא סבורה כי על העירייה לשקול אותו, היה עליה להציגו בפני העירייה ולא להתנות את מסירתו בהעברה הדדית של מסמכים (בקשה, שאף איננה נתמכת במקור נורמטיבי כלשהו)".

שטיינברג הוסיפה כי "עמידתו של המועמד בדרישות הסף ברמה החיצונית והבאתו בפני ועדת הכשירות נבחנה לפני ולפנים על ידי היועצת המשפטית לעירייה בשיתוף עם אגף משאבי אנוש. בתוך כך נדרש המועמד לספק הסברים והבהרות בנוגע לטענות שהועלו כלפיו ולצרף אסמכתאות נוספות. העירייה פעלה מול המבקשת בשיחות בעל פה, במכתבים ובניסיונות לתאם פגישה לצורך קבלת המסמכים שהמבקשת טענה שהיא מחזיקה בידיה ואשר משליכים לטענתה על עמידתו של המועמד בדרישות הסף. משהמבקשת עמדה בסירובה להמציא את המסמכים ומשלא היתה מניעה מבחינת המשיבה מס' 2 (משרד הפנים; ב"כ) לכנס את ועדת הכשירות ולדון במסגרתה בעמידתו של המועמד בדרישות הסף, התכנסה ועדת הכשירות".

 

 

עוד כתבה שטיינברג כי "בפני ועדת הכשירות הונחו חוזר מנכ"ל משרד הפנים 4/2011 הקובע את תנאי הסף לתפקיד מנכ"ל רשות מקומית; טבלת ריכוז עמידה בתנאי הסף בצירוף מסמכי הגשת המועמדות והבהרות שניתנו על ידי המועמד; תכתובות עם משרד הפנים; חוות דעת היועצת המשפטית לעירייה; תכתובת עם המבקשת; ומסמכים משפטיים בעניינו של המועמד, התכתבויות ומיילים. ועדת הכשירות התכנסה ב-18 באוגוסט לדיון שארך כשעתיים. בפתח הישיבה הוצגה בפני חברי הוועדה סקירה לגבי השתלשלות העניינים. במסגרת הריאיון עם המועמד, הוא נשאל שאלות על ידי חברי הוועדה ומסר הבהרות לעניין ניסיונו וטיבו, לעניין היקפי המשרה ותקופות ההעסקה החופפות ולעניין סתירות לכאורה העולות מהמסמכים. אחר כל אלו מצאה ועדת הכשירות את המועמד כשיר ומתאים לשמש מנכ"ל העירייה, וזאת פה אחד ותוך שימת דגש על אופייה המיוחד של המשרה כמשרת אמון".

מהתגובה עולה כי בדיון תטען העירייה כי "לא נפל כל פגם בעבודתה המצדיק את התערבות בית הדין, לא בשלב של בחינת כשירותו של המועמד לצורך הבאתו בפני ועדת הכשירות וגם לא בעבודת ועדת הכשירות. החלטת הוועדה היא סבירה, התקבלה משיקולים ענייניים, מתוך ראייה של טובת הציבור ומתוך שימת דגש על כך שמדובר במשרת אמון של ראש העיר, והיא משקפת את דעתה של ועדת הכשירות כי המועמד מתאים לשמש כמנכ"ל העירייה על אף הליכי המשמעת שננקטו נגדו בלשכת עורכי הדין לפני למעלה מעשור".

בפירוט סעיף מאזן הנוחות טוענת העירייה כי הכף "באופן ברור לטובתה": "ראשית, משהמועמד נמצא כשיר ומתאים על ידי היועצת המשפטית לעירייה ועל ידי ועדת הכשירות, עומדת לו הזכות הלגיטימית להתמנות למשרה, ובמאזן הנוחות אין לפגוע בזכויותיו. שנית, זה מספר חודשים שהעירייה – אחת משלוש הערים הגדולות – מתנהלת ללא מנכ"ל. המצב שנוצר מטיל על ראש העיר, שנאלצת להתנהל ללא זרוע ביצוע שלה, מעמסה כבדה ואחריות לפעול בתחומים, שמעצם טיבם ומהותם הטיפול בהם מסור למנכ"ל רשות מקומית, ולהיות מעורבת ברמה היומיומית בעבודה השוטפת של העירייה, בחתימה על הרשאות ובביצוע סמכויות שהואצלו בעבר למנכ"ל העירייה. לכך ניתן להוסיף כי בהעדר מנכ"ל לא ניתן לקיים ולכנס ועדות שונות, שהשתתפות המנכ"ל בהן היא חובה על פי דין. מתן צו שימנע את מינויו של המועמד לתפקיד מנכ"ל העירייה עד לבירור התביעה העיקרית יעמיק ויחריף את הקושי הקיים כיום. שלישית, במאזן הנוחות יש לזקוף לחובתה של המבקשת גם את אופן התנהלותה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מתאים בדיוק לחיפה

    "אין ממנים פרנס על הקהילה אלא אם קופת שרצים תלויה מאחוריו"

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר