עו"ד פאחר ביאדסי (צילום: דוברות העירייה)
עו"ד פאחר ביאדסי (צילום: דוברות העירייה)

תביעה: בית המשפט מתבקש להורות על ביטול מינויו של ביאדסי למנכ"ל העירייה

בתביעה שהגישה עמותת עורכי דין למינהל תקין לבית הדין לעבודה, היא טוענת בין השאר, כי ביאדסי אינו עומד בתנאי הסף הרלוונטיים למשרה, כפי שנקבעו בחוזר משרד הפנים. "מינויו לידתו בחטא ועל ועדת המכרזים היה להימנע מזימונו לריאיון ואף לפסול מועמדותו", לשון התביעה

פורסם בתאריך: 25.8.22 15:40

עמותת עורכי דין למינהל תקין הגישו לבית הדין לעבודה בחיפה כתב תביעה נגד עיריית חיפה, משרד הפנים ועו"ד פאחר ביאדסי, שבו הם מבקשים מבית המשפט לתת צו המורה על ביטול מינויו של פאחר ביאדסי למנכ"ל העירייה, "נוכח העובדה כי אינו עומד בתנאי הסף הרלוונטיים למשרה כפי שנקבעו בחוזר מנכ"ל משרד הפנים 4/2022".

עוד מבקשת העמותה מבית המשפט לתת צו המצהיר, כי ביאדסי "אינו עומד בתנאי הסף הרלוונטיים למשרת מנכ"ל עיריית חיפה, כפי שנקבעו בחוזר מנכ"ל משרד הפנים, כי על ועדת המכרזים לבחירת עובדים בכירים היה לפסול את מועמדותו ולהימנע מזימונו להופיע בפניה וכי חל איסור על העסקתו בתפקיד". בנוסף, מבקשת העמותה "צו המצהיר על בטלות מינויו של הנתבע 3 (ביאדסי; ב"כ) לתפקיד מנכ"ל עיריית חיפה, וזאת נוכח הפגמים שנפלו בהליכי מינויו, משאינו עומד בתנאי הסף לתפקיד, ומשהציג לכאורה במסמכי מועמדותו מצג שהיה בו כדי להטעות את ועדת המכרזים בהליך איוש תפקיד מנכ"ל העירייה".

מכתב התביעה: "תביעה זו עוסקת במינויו של הנתבע 3 לתפקיד מנכ"ל העירייה בשורות עיריית חיפה, העירייה השלישית בגודלה בישראל, וזאת חרף אי עמידתו בתנאי הסף לתפקיד, ובפרט אלה שעניינם הניסיון הניהולי הנדרש לצורך התפקיד, וייתכן שאף אלה שעניינם הניסיון התעסוקתי.

"במינויו של הנתבע 3 דבקה שורה של פגמים מהותיים היורדים לשורש העניין ואשר יש בכל אחד ואחד מהם כדי להביא לביטול מינויו ולהפסקת העסקתו בשורות הנתבעת 1 (עיריית חיפה; ב"כ) לתפקיד, ומשכך מינויו לידתו בחטא ועל ועדת המכרזים היה להימנע מזימונו לריאיון ואף לפסול מועמדותו. מעבר לכך, עולה החשש שמא הנתבע 3 הציג בפני ועדת המכרזים מצג או מידע שהיה בהם כדי להטעות את הוועדה ולהטות את החלטתה, ודין מינויו להתבטל אף מטעם זה. הפגמים האמורים אינם ניתנים לריפוי, יורדים לשורשו של עניין ומשמעותם אחת – ביטול מינויו של הנתבע 3 לתפקיד מנכ"ל העירייה".

 

 

נושא מינויו של עו"ד פאחר ביאדסי היה בחודשים האחרונים בכותרות עד למינויו הרשמי בשבוע שעבר בוועדה למינוי משרות בכירים. נזכיר, כי בתחילת חודש יוני הודיעה ראש העירייה עינת קליש רותם, כי המועמד שלה לתפקיד מנכ"ל העירייה הוא ביאדסי, שמשמש דובר העירייה בשפה הערבית ואשר היה מתומכיה הבולטים במהלך קמפיין הבחירות שלה בשנת 2018. זמן קצר לאחר ההודעה קיבלה היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין מידע על כך שביאדסי הורשע בעברו  בהתנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין והושעה לשנה מלשכת עורכי הדין, ולאחר מכן הושעה שוב, הפעם בשל פשיטת רגל, כפי שעלה מתחקיר "כלבו – חיפה והקריות". כמה ימים בחודש יוני האחרון פנתה עמותת עורכי דין למינהל תקין, לראשונה, לקליש רותם בבקשה לבחון מחדש את מינויו של ביאדסי. מספר שבועות אחר כך, פנתה העמותה לעירייה פעם נוספת בבקשה לבחון את המינוי.

הדיון בנושא נקבע ליום חמישי הבא.

פאחר ביאדסי סירב להגיב.

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. די קליש מספיק להרוס, מספיק!!!

    מינוי הזוי, פשוט זלזול של ראש העיר ב-280 אלף התושבים בעיר הזו
    עליה להתפטר יחד עם האנשים הלא ראויים שמנסה למנות ולא בפעם הראשונה
    כולנו זוכרים את פרשת אמיר נפתלי החבר שלה שנפסל פעמיים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הזויים הכתבות בכלבו. בית המשפט עובד אצלכם? מה זאת אומרת מתבקש להורות?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר