עינת קליש רותם ויעקב פינגולד (צילום: בועז כהן)
עינת קליש רותם ויעקב פינגולד (צילום: בועז כהן)

קליש רותם זימנה ישיבה באתו"ס – ומצאה חדר ריק

מאבק השליטה על אתו"ס מגיע לנקודת רתיחה. ראש העיר עינת קליש רותם זימנה ישיבת דירקטוריון מתוקף היותה יו"ר הדירקטוריון, אלא שיעקב פינגולד, שרואה גם הוא את עצמו יו"ר החברה, הפציר בחברי הדירקטוריון לא להגיע אליה. כאשר ראש העיר, היועצת המשפטית וסגניתה הגיעו למקום הן מצאו חדר ישיבות ריק

פורסם בתאריך: 28.10.22 13:01

מאבק השליטה על החברה העירונית אתו"ס מגיע לשיאים חדשים. אתמול (חמישי) אמורה היתה להתקיים ישיבת דירקטוריון, שאותה זימנה ראש העיר עינת קליש רותם מתוקף היותה יו"ר הדירקטוריון – תפקיד שעליו היא נאבקת מול חבר האופוזיציה במועצת העיר יעקב פינגולד. אלא שפינגולד שלח לחברי הדירקטוריון הודעה על כך שהזימון אינו חוקי, לא כל שכן הכרזתה של קליש רותם שהיא יו"ר הדירקטוריון, והפציר בהם שלא להגיע. כאשר קליש רותם הגיעה לישיבה, מלווה ביועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין ובסגניתה עו"ד גלית אקרמן, היא מצאה את חדר הישיבות ריק. איש מחברי הדירקטוריון לא הגיע.

המאבק בין קליש רותם לפינגולד על השליטה באתו"ס נמשך כבר יותר לשנה. במאי 2021 הודיעה ראש העיר לפינגולד על הדחתו מהתפקיד, אך זה קבע שהחלטה אינה חוקית. בחודש מרץ זימנה קליש רותם ישיבה של דירקטוריון אתו"ס, ובתגובה שלח לה פינגולד את חוות דעתו של היועץ המשפטי של החברה עו"ד יעקב גילת, ולפיה מינויו של פינגולד הוא חוקי, והסמכות להדיחו אינה בידיה אלא בידי מועצת העיר. אל הקלחת נכנסה גם המחלקה המשפטית של העירייה, שהבהירה במכתב שנשלח למנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי כי בראשות הדירקטוריון, על פי חוק, עומדת קליש רותם ולא פינגולד.

 

 

הפרשה הגיעה לשיאה כשבישיבת מועצה שלא מן המניין שיזמה האופוזיציה התבקשו חברי המועצה לאשר הצעת החלטה, ולפיה חוות דעתו של עו"ד גילת היא הקובעת, כך שמי שמשמש בפועל וכדין כיו"ר הדירקטוריון הוא פינגולד. מנגד התייצבה עו"ד קליין שטענה כי כל הצעה שתתקבל אינה חוקית וכי קליש רותם היא יו"ר החברה.

המאבק בין השניים עלול לשתק את פעילותה של אתו"ס. אמנם תקציב החברה מעוגן בתקציב העירייה, אך החלטות שמתקבלות בדירקטוריון עשויות להיתקל בהתנגדות של המחלקה המשפטית של העירייה בטענה שהן אינן חוקיות ולכן אין ליישמן. בפני העירייה והחברה עומדת האפשרות לעתור לבית המשפט, אך כל צד מתבצר בעמדתו ומסרב לפנות לערכאות.

פינגולד מסר בתגובה: "כתבתי לכל חברי הדירקטוריון כי אין לקליש רותם סמכות לקבוע את הישיבה.היא הגיעה עם עוה"ד קליין ואקרמן, ושלושתן ישבו לבד בחדר ישיבות. שתלך לבית משפט אם היא רוצה. לי יש חוות דעת של היועץ המשפטי של אתו"ס שאני היו"ר, ואם יש היא רוצה לערער על כך שתלך למשרד הפנים. החברה מתנהלת מצוין ושום דבר לא תקוע. הכל כאן אישי".

בעיריית חיפה סירבו להגיב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. לאמור את האמת

    המריבות בעיריית חיפה הולכות ומתגברות והציבור מקבל עיר מוזנחת, מלוכלכת ושוקעת.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד!האתוס של האתו"ס. ילדים קטנים. גיבורים רודפי כותרות

  3. יורם

    אתו"ס היא חברה לא מתפקדת כבר זמן רב. לא יכול להיות שראש העיר מנסה לשקם את החברה הזו ולהביא קצת תרבות לעיר ובאתו"ס חוסמים את זה. זה לא פלילי?

  4. חייבים ועדה קרואה העירייה יצאה מכלל שליטה

    מדוע מאפשרים לה להיות ראש העיר??
    על חברי המועצה להתפטר ולדרוש ממשרד הפנים מינוי ועדה קרואה

  5. שמואל

    אם קליש רותם היתה משקיעה בפיתוח העיר את הזמן שהיא משקיעה במאבקים ומריבות היה נפלא בעיר הזו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר