פח זבל עולה על גדותיו (צילום: חגית הורנשטיין)
פח זבל עולה על גדותיו (צילום: חגית הורנשטיין)

יו"ר ההסתדרות: "העירייה לא מקיימת את החלטת בית הדין"

בעקבות מכתב ששלחה ראש העיר עינת קליש רותם ליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל, ובו היא טענה כי קיימת האטה בשירותי הניקיון בעיר ובמתן שירותים לתושבים, אמר בר טל: "זוהי הפניית הזרקור נגד העובדים בשל כשלים של הנהלת העיר והיעדר יכולת לשחרר תקציב בשל אופוזיציה עוינת"

פורסם בתאריך: 9.11.22 07:19

ראש העיר עינת קליש רותם פנתה במכתב ליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל וטענה כי קיימת האטה בשירותי הניקיון בעיר ובמתן שירותים לתושבים.

כזכור, ב-22 בספטמבר הגיעו עיריית חיפה והסתדרות המעו"ף להסכמות במסגרת דיון בעתירה שהגישה העירייה נגד ההסתדרות וארגון עובדי העירייה במטרה למנוע את השביתה בעירייה. בדיון שהתקיים בפני נשיא בית הדין האזורי לעבודה יגאל גלם סוכם כי תוכנית ההתייעלות שיזמה קליש רותם מבוטלת, והעובדים מתחייבים לא לשבות עד לסוף שנת 2023. כמו כן נקבע כי תוקם ועדת מעקב בהרכב של יו"ר הסתדרות המעו"ף וראש העיר שתעקוב אחר ביצועו של מסמך ההבנות ותכריע בחילוקי דעות הנוגעים לו.

במכתבה לבר טל כתבה קליש רותם: "ברצוני לדווח לך על האטה מורגשת בעבודת העירייה, בניקיון ברחבי העיר ובשירותים נוספים הניתנים לציבור. לפי סעיף 6 להסכמות הצדדים נקבעה ועדת מעקב ליישוב מחלוקות, שמטרתה היא מעקב אחר ביצוע מסמך ההבנות והכרעה בחילוקי דעות הנוגעים לו. לפיכך אבקש התערבותך ומתן הנחיותיך לקיום ההתחייבות של ועד העובדים ופגיעה בהליכי העבודה ובסדריה".

 

 

בר טל מסר בתגובה: "זה לא נכון, עובדים במלוא הקיטור עם חסר עצום בכוח אדם. אנשים יוצאים מהמערכת ולא מאפשרים לקלוט במקומם אחרים, למרות שמדובר בתקנים מוסדרים. הארגון מתמודד עם תופעת חזירי הבר שמצריכה העסקת עובדים נוספים. החזירים הופכים פחים, יוצרים הרי אשפה וזוהמה, וכמו כן נוספו שישה מסלולי אשפה בשעות הערב והלילה כדי להתמודד עם התופעה ולדאוג שלא תהיה אשפה בפחים. מדובר ב-24 עובדים שנלקחו מהפול של טיאוט הרחובות. פסק הדין שהפסיק את השביתה לא יושם על ידי העירייה, ולכן צצות להם עכשיו הטענות על הפרות מטעם העובדים".

לדבריו, "העירייה לא מקיימת את החלטת בית הדין. קליש רותם החליטה כנראה לא לקיים את פסק הדין שניתן בבית הדין לעבודה, וכעת היא מחפשת תירוצים שונים ומשונים ללא שום בסיס עובדתי. שתתחיל לנהל את העיר ותיתן את האמצעים ואת כוח האדם הנדרש על מנת לעמוד במשימות של ניקיון העיר. במקום לשבח את עבודתם הקשה של העובדים היא מטיחה בהם ביקורת. זוהי הפניית הזרקור נגד העובדים בשל כשלים של הנהלת העיר והיעדר יכולת לשחרר תקציב בשל אופוזיציה עוינת".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עופר המפנה חיפה

    יש בעירייה עובדים מצויינים שעובדים מעולה ויש כאלו שלוקחים את הרכב עבודה לצרכים פרטיים .
    יש כאלו עובדים יעילים ויש כאלו שיושבים על התחת שלהם בשטח הכבוש בחניון היכל הספורט רוממה בקרוואן הממוזג וכשממול המדשאה של פז מלוכלכת וזה נורא .
    לו רק הייתי עובד עירייה עם רכב צמוד הייתי מנקה ודואג לדברים הרבה יותר מאלו שכבר הכרס מונעת מהם .
    אותי תמיד כינו וקינאו שאני יעיל עם ראש גדול ופתוח .
    אם אני עובר עם רכב ורואה מיפגע אני לא רק אדווח עליו למוקד אלא גם אנסה לסדר אותו אם הוא בר תיקון במקום .
    בהצלחה

  2. תושבי חיפה כורעים תחת נטל הבזבוזים בגלל ועד עובדי עיריית חיפה

    עיריית חיפה על מעל 5000 עובדיה סובלת מניפוח של תקנים רבים באגפי העירייה וכפילויות.
    ועד העירייה וההסתדרות יוצרים חגורת הגנה על עירייה לא יעילה עם שפע ניפוח בהוצאות כמו הוצאות רכב ומשכורות בכירים מיותרים.
    חייבים ועדה קרואה בחיפה מטעם משרד הפנים
    זה המנגנון היחיד שיוכל לייעל את עבודת העירייה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר