אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

שוב לא שקט: "פלסטר על הפצע המדמם"

חשבתם שיהיה שקט עד סוף 2023? בעקבות המכתב ששלחה ראש העיר ליו"ר ההסתדרות ובו התלוננה על מצב הניקיון בעיר ועל השירות לתושב, ארגון עובדי עיריית חיפה שוב מאיים בשביתה: "המחדל האמיתי רובץ לפתחך לנוכח ההתנהלות הכושלת בגיוס כוח אדם ראוי לביצוע העבודה"

פורסם בתאריך: 9.11.22 12:58

בארגון עובדי עיריית חיפה זועמים על ראש העיר עינת קליש רותם בשל מכתבה ליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל, שבו היא טענה כי עובדי העירייה לא מבצעים את עבודתם. יו"ר הארגון אמנון עידו שלח מכתב חריף לקליש רותם שמשמעותו היא חזרה לאיומי השביתה.

"ראשית, האמור במכתבך לפיו קיימת 'האטה מורגשת בעבודת העירייה בניקיון ברחבי העיר ובשירותים נוספים הניתנים לציבור' תוך האשמה מרומזת ברמז עבה כי הדברים נעשים בהכוונה של ארגון העובדים, הוא תלוש מהמציאות", כתב עידו לקליש רותם, "אין האטה בעבודה, נהפוך הוא – עובדי העירייה המסורים והנאמנים עושים כל שלאל ידם כדי לבצע את העבודה ולשמור על ניקיון העיר, בייחוד לנוכח הנזקים הרבים שנגרמים על ידי חזירי הבר המשוטטים וגורמים להפיכת פחים ולפיזור אשפה ברדיוס נרחב, אשר את איסופה נדרש לבצע בידיים. מעבר לכך, הוסיפה העירייה שישה מסלולי פינוי אשפה בשעות הערב והלילה לצורך התמודדות עם הזוהמה שמשאירים אחריהם חזירי הבר. מנגד קיים מחסור עצום בכוח אדם בתברואה בכלל ובאיסוף אשפה בפרט, תוך שהעירייה נמנעת מלאייש תקנים חסרים תחת עובדים שפרשו ולהשלים מחסור בכוח אדם תחת עובדים אשר נעדרים מפאת מחלה או עובדים אשר קרסו תחת נטל העבודה, תוך שהעירייה נוקטת שיטה של שימת פלסטר על הפצע המדמם בדמות של הסטת עובדי טיאוט לאיסוף אשפה".

 

 

עוד כתב יו"ר הארגון לראש העיר: "עד לשליחת מכתבך באמצעות העיתונות ולא ישירות אל הנמענים לא היתה כל פנייה או התראה מצד הגורמים המקצועיים בעירייה, לרבות הנהלת אגף התברואה, בכל הנוגע ל'האטה' בעבודה או כל טענה דומה לכך. נדמה כי במכתבך את מבקשת 'לגלגל' את האשם לחוסר הניקיון בעיר לפתחם של ארגון העובדים ועובדי פינוי האשפה המסורים, תוך התחמקות מאחריותך כראש העיר לספק כוח אדם הולם לצורך ביצוע המטלות הנדרשות. אמירה זו אינה אלא הכפשה ופגיעה בשמם הטוב של העובדים וארגון העובדים, כאשר המחדל האמיתי רובץ לפתחך לנוכח ההתנהלות הכושלת בגיוס כוח אדם ראוי לביצוע העבודה, דבר אשר תלוי אך ורק בך ובהנהלת העיר".

עידו אף טען כי העירייה לא מיישמת את ההסכמות שנקבעו בבית הדין האזורי לעבודה, וסיים את מכתבו בהזהרה: "אשר על כן מתריע ארגון העובדים כי ככל שהעירייה לא תפעל מיידית ליישום הוראות פסק הדין על כלל סעיפיו ומועדיו, יראה בכך ארגון העובדים הפרה בוטה של פסק הדין, על כל המשתמע מכך. ארגון העובדים מתריע כי ייאלץ לשוב ולפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו, לרבות נקיטת צעדים ארגוניים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אבי כהן

    צריך לדעתי לסגור את העיריה המיותרת הזו ולהקים מחדש עירית המחוז הצפוני. די לשחיתות.

  2. חובה ועדה קרואה בחיפה.

    רק ועדה קרואה מטעם משרד הפנים.
    רק לועדה כזו יהיה הכח הדרוש לרפורמות באגפי עיריית חיפה המנופחות ומאות תקנים של בכירים עם משכורות שעולות ועולות
    בלי שום תמורה חלקם בכפילויות אבל הועד מגן על המצב האבסורדי.

  3. דון דן

    שלום גב קליש.כאזרח אני אומר לך כל הכבוד לעובדי התברואה.במקום לגייס כל כך הרבה אנשים לא נחוצים תעשי אורגנזציה חדשה.עובדי התברואה הם לא הכתובת.האשמה של עיר לא נקיה רובצת לפיתחך.

  4. מתי טיקטינסקי וגבוד 3 הבית הכי נמוך ברחוב

    אני סבור שראשת העיריה צריכה להניח את מפתחות העיר על השולחן ולפנות מקומה. ללכת לביתה ו. ולעסוק במקצועה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר