עינת קליש רותם ויעקב פינגולד (צילום: בועז כהן)
עינת קליש רותם ויעקב פינגולד (צילום: בועז כהן)

"הפעם אשאיר לה כיבוד כי בפעם שעברה היא התלוננה שלא היה"

המאבק על ראשות דירקטוריון אתו"ס: ראש העיר עינת קליש רותם זימנה את חברי הדירקטוריון לישיבה בראשותה שתתקיים ב-21 בדצמבר, אלא שנראה כי בדומה לפעם שעברה שבה היא כינסה את הדירקטוריון, גם לישיבה זו היא תהיה היחידה שמגיעה. יעקב פינגולד: ""היא לא היושב ראש, אז איך הם יגיעו?"

פורסם בתאריך: 28.11.22 15:58

קרב השליטה על דירקטוריון אתו"ס נמשך, וביתר שאת. ראש העיר עינת קליש רותם זימנה את חברי דירקטוריון התאגיד לישיבה בראשותה שתתקיים ב-21 בדצמבר בשעה 16:00, אך בהסתמך על מקרי העבר, כלל לא בטוח שמישהו מלבדה יגיע לישיבה.

תקציר האירועים הקודמים: במאי אשתקד הודיעה קליש רותם לחבר מועצת העיר יעקב פינגולד על הפסקת כהונתו כיו"ר אתו"ס, ובכך למעשה נפתחה מלחמת השליטה בתאגיד. פינגולד השיב כי רק בסמכותה של מועצת העיר לפטרו מכיוון שהיא זו שמינתה אותו. זמן לא רב אחר כך שלח פינגולד לראש העיר מכתב מעורך דינו, שבו הוא הודיע לה שהצעד שנקטה נעשה בחוסר סמכות ושלהודעתה אין כל תוקף משפטי.

בחודש מרץ השנה נכנסה לתמונה המחלקה המשפטית בעיריית חיפה. סגנית היועצת המשפטית עו"ד גלית אקרמן שלחה מכתב למנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי, שבו היא הודיעה לו כי קליש רותם היא יו"ר הדירקטוריון. פינגולד גיחך והמשיך להתבצר בעמדתו, כשהוא נסמך על חוות דעתו של היועץ המשפטי של אתו"ס עו"ד יעקב גילת, ולפיה הסמכות למנות את יו"ר התאגיד נתונה למועצת העיר, ולפיכך רק היא רשאית על פי חוק להדיחו, ולא ראש העיר. חודש לאחר מכן שלחה עו"ד שרית ידען מהמחלקה המשפטית מכתב נוסף לזאבי והבהירה לו – שוב – כי בראש הדירקטוריון יושבת קליש רותם, וגם זאת על פי חוק.

 

 

ואז הגיע המאבק לפתחה של מועצת העיר, אשר נשלטת על ידי מועצת השינוי שפינגולד נמנה עם חבריה. בישיבה שלא מן המניין שיזמה האופוזיציה התבקשו חברי המועצה לאשר הצעת החלטה, ולפיה חוות דעתו של עו"ד גילת היא הקובעת וכי מי שמשמש בפועל ובדין יו"ר הדירקטוריון הוא פינגולד. מהצד השני של המתרס התייצבה היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, שטענה כי כל הצעת החלטה שתתקבל אינה חוקית ופסקה כי קליש רותם היא יו"ר החברה. מגובה ברוח גבית מהמחלקה המשפטית זימנה ראש העיר בחודש שעבר ישיבת דירקטוריון בראשותה, אך פינגולד פנה לחברי הדירקטוריון והפציר בהם לא להגיע. כשקליש רותם הגיעה למשרדי אתו"ס היא מצאה חדר ריק, ובמקום לנהל ישיבה היא התיישבה עם זאבי במשרדו.

פינגולד, פינית את הכיסא?

"לא. ראש העיר תבוא ב-21 בדצמבר, והפעם אשאיר לה כיבוד כי בפעם שעברה היא התלוננה שלא היה כיבוד".

שוב תגיד לחברי הדירקטוריון לא להגיע?

"היא לא היושב ראש, אז איך יגיעו?".

לפי המחלקה המשפטית היא כן.

"המחלקה לא החליטה אלא המליצה, ובכל מקרה היא לא קובעת. אמרתי למחלקה המשפטית שהיועץ המשפטי של אתו"ס קובע, ואמרתי לעו"ד קליין שאם זה לא מתאים להם אז שיגישו עתירה לבית משפט, ומה שיחליט השופט זה מה שיהיה".

אז תכיר בכך שקליש רותם היא היו"ר רק אם בית המשפט יחליט כך?

"כן, רק בית משפט יחליט. מה שהוא יחליט אני אכבד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר