בניין עיריית חיפה (צילום: ויקישיתוף, Yakovleva, CC-BY-SA-3.0)
בניין עיריית חיפה (צילום: ויקישיתוף, Yakovleva, CC-BY-SA-3.0)

ארגון העובדים טוען לשינוי ארגוני חד צדדי בעירייה

במכתב ששלח בא כוחו של ארגון עובדי עיריית חיפה ליועצת המשפטית לעירייה נטען כי הנהלת העירייה ביצעה שינוי ארגוני "חד צדדי ובניגוד לסיכומים קודמים" בבית הדפוס שלה. עוד נטען במכתב כי ראש העיר עינת קליש רותם איימה על עובדי בית הדפוס בהעברה למחלקות אחרות ובהלנת שכר

פורסם בתאריך: 4.12.22 11:46

נראה כי השביתה הבאה בעיריית חיפה היא רק שאלה של זמן. קצת יותר משבוע לאחר סיומה של השביתה הקודמת וימים ספורים אחרי הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות" על המחלוקות לקראת כינוסה של ועדת השדרוגים, כעת טוען ארגון עובדי העירייה כי הנהלת העירייה ביצעה שינוי ארגוני "חד צדדי ובניגוד לסיכומים קודמים" בבית הדפוס שלה.

במכתב ששלח בא כוחו של הארגון עו"ד מוטי לוין ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין נכתב: "בחודשים מאי ויוני 2022 נערך שיח בין הנהלת העירייה לארגון העובדים בכל הנוגע לשיוך הארגוני של בית הדפוס והכפיפות הארגונית של עובדיו. בישיבה זו הגיעו הצדדים להבנות ולפיהן בשלב זה לא יהיה כל שינוי במבנה ארגוני ו/או שיוך ארגוני של יחידת הדפוס, שתמשיך להיות חלק מאגף הרכש, על כל המשתמע מכך. יחידות העירייה יפנו בכל מכרז של פרסום חיצוני לדובר העירייה בבקשה לקבל אישור מראש לגבי תוכן הפרסום. לאחר קבלת אישור הדובר יפנו היחידות השונות לבית הדפוס ולמעצבת גרפית על מנת לעצב סופית את הדרוש פרסום, וזאת לפני הפצתו ברבים. מאחר ולמנהל אגף הדוברות יש הערות מקצועיות לגבי אופי העיצוב המתבצע, ומאחר וכל פרסומי העירייה הם באחריותו, ומאחר שיש רצון שלפי פרסומי העירייה השונים יהיו בעלי קו אחיד, תכונס ישיבה נוספת בין אגפי הדוברות ליחידת הדפוס לדיון בנושאים מקצועיים בלבד".

לטענתו של לוין, "ב-19 ביוני התקיימה ישיבה נוספת, הפעם ללא נציגי ועד העובדים, ובה דנו הצדדים במניעת פרסומים ללא בקרה ובאישור מהגורמים המסמכים, שעיקר ההחלטות שהתקבלו בה עסקו בקשר בין יחידות השונות של העירייה אל מול דובר העירייה, אולם, וזה העיקר, לא נערך כל שינוי ביחס למבנה הארגוני ו/או הכפיפות, וההחלטה מחודש מאי נותרה בעינה. חרף זאת, ב-30 בנובמבר הוציאה ראש העיר הנחיה ביחס לעובדי בית הדפוס, ובה ציינה כי 'המנהל המקצועי שלכם הוא ראש אגף הדוברות בעירייה', תוך שהיא מוסיפה איום כי 'אם תוך שבועיים אין שינוי, אורה על עצירת כל התשלומים לבית הדפוס עבור חומרי גלם, תחזוקה ובהמשך גם שכר עבודה. עובדי בית הדפוס יועברו למחלקות אחרות בעירייה'".

 

 

על הודעתה זו של עינת קליש רותם כתב לוין: "ראשית, דומה כי ראש העיר שוב 'אינה מבינה את מקומה' כדברי נשיא בית הדין האזורי בחיפה, שכן דרך האיומים, ולפיה היא תלין את שכרם של העובדים ואף תחלקם ותפיצם בין אגפי העירייה השונים, אינה מקובלת ביחסי עבודה כלל וביחסי עבודה קיבוציים בפרט. עיריית חיפה אינה המערב הפרוע שבו ניתן לשלוף את נשק יום הדין ולא לשלם שכר לעובדים ולניידם באופן חד צדדי, משל היו הם פיון על לוח משחק השחמט. לגופו של עניין, נבהיר כי הרישא להודעת ראש העיר ולפיה 'המנהל המקצועי שלכם הוא ראש אגף הדוברות בעירייה' אינו נכון, כלל ויש בו משום סתירה מוחלטת לסיכום שנערך עם הנהלת העירייה בנוכחות הדובר עצמו, שבו נקבע מפורשות כי 'לא יהיה כל שינוי במבנה ארגוני ו/או שיוך ארגוני של יחידת הדפוס, שתמשיך להיות חלק מאגף הרכש, על כל המשתמע מכך'. נמצאנו למדים כי בהתאם לסיכום שנערך בין דובר העירייה, סמנכ"ל משאבי אנוש (דאז) וועד העובדים, לא נערך כל שינוי ארגוני או מבני בבית הדפוס ועובדי הדפוס ממשיכים להשתייך לאגף הרכש, תוך שהמשמעות של המילים 'על כל המשתמע מכך' כוללת אף את כפיפות עובדים אלו מקצועית ומינהלתית למנהל אגף הרכש ואליו בלבד".

בסיום מכתבו מתריע לוין: "משכך, החלטת ראש העיר עולה לכדי שינוי ושיוך ארגוני של עובדי יחידת הדפוס באופן חד צדדי ופסול, כאשר כל זאת נעשה בניגוד להחלטות שהתקבלו על ידי הנהלת העירייה בחודש מאי. אשר על כן, הנך מתבקשת להנחות את ראש העיר ולהבהיר כי לא ניתן לבצע שינוי ושיוך מבני באופן חד צדדי, ובוודאי שלא ניתן לאיים באי תשלום שכר לעובדי בית הדפוס או בניוד עובדים מסורים אלו ל'מחלקות אחרות בעירייה', כלשון ראש העיר. נזכיר כי התנהלות חד צדדית מעין זו אינה נכללת בתוך ה'שקט התעשייתי' כפי שנקבע בפסק הדין מ-21 בספטמבר, ודי לחכימא ברמיזה. עוד יבקש ארגון העובדים להביע צער רב על התנהלות ראש העיר אשר לא למדה דבר ולא הסיקה את המסקנות הראויות משני הדיונים האחרונים, ובייחוד מהדיון שבו הבהיר בית הדין כי יש לקיים שיח עם ארגון העובדים טרם עריכת כל שינוי – דבר אשר לא נעשה פעם אחר פעם".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיפאית

    צריך לעשות סידרה בנטפליקס על קאליש. יש הרבה חומרים שתסריטאי מוכשר לא היה מצליח לדמיין.

  2. אם כבר סרט פשע - על הועד

    את הסדרה בנטפליקס צריך לעשות על ועד עובדי העיריה שמתנהל כמו מאפיוזת פשיעה – סינדיקט עם מאות 'חיילים' שמתוגמלים על הנאמנות ולא מבינים שאנחנו לא עובדים עבורם אלא הם עבורנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר