עינת קליש רותם (צילום: בועז כהן)
עינת קליש רותם (צילום: בועז כהן)

נדחתה העתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד קליש רותם

עתירתה של התנועה לאיכות השלטון נגד המשטרה, עיריית חיפה וראש העיר עינת קליש רותם בפרשת הביקורת החקירתית של רו"ח יהודה ברלב בעירייה נדחתה על ידי בג"ץ בטענה כי היא אינה רלוונטית. הסיבה: לא נמצא מקום לפתוח בחקירה פלילית, וזאת בהיעדר ראיות לביסוס של חשד נגד ראש העיר

פורסם בתאריך: 21.12.22 12:14

בג"ץ דחה את עתירתה של התנועה לאיכות השלטון נגד המשטרה, עיריית חיפה וראש העיר עינת קליש רותם בטענה כי היא אינה רלוונטית.

כזכור, בחודש ספטמבר הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ נגד המשטרה, העירייה, קליש רותם והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בפרשת הביקורת החקירתית של רו"ח יהודה ברלב בעירייה. בעתירתה ביקשה התנועה לאיכות השלטון מתן צו על תנאי נגד המשטרה שיורה לה לנמק מדוע לא תשיב תשובה מנומקת לפניותיה של העותרת בנוגע לפתיחה של חקירה פלילית נגד קליש רותם על המתרחש בעירייה; וצו על תנאי נגד המשטרה שיורה לה לנמק מדוע לא תורה על פתיחה בהליך של בדיקה מקדימה, שמטרותיה הן למצות את הדין, לחקור את פרשת הביקורת החקירתית בעירייה ולבדוק את מעורבותה של ראש העיר בה.

לחילופין ביקשה התנועה לאיכות השלטון מתן צו על תנאי נגד המשטרה שיורה לה לנמק מדוע לא תורה על פתיחה של חקירה פלילית כוללת ומקיפה, שמטרותיה הן למצות את הדין ולחקור לעומק את פרשת הביקורת החקירתית בעירייה, לרבות מעורבותה של ראש העיר בה.

 

 

בפסק הדין נכתב כי ב-15 בדצמבר "הוגשה תגובה לעתירה מטעם משטרת ישראל והיועצת המשפטית לממשלה. בתגובה הוסבר כי העתירה הוגשה טרם ניתנה החלטת המשטרה ביחס לפניות העותרת בהקשר הנדון, וכי לאחרונה התקבלה החלטה ולפיה לאחר בחינת הטענות שהועלו כלפי ראש העיר 'לא נמצא מקום לפתוח בחקירה פלילית, וזאת בהיעדר ראיות לביסוס של חשד נגדה. הודעה על החלטה זו נשלחה לעותרת'. בהמשך לכך נטען כי בנסיבות אלה, העתירה במתכונתה התייתרה ודינה להידחות על הסף".

עוד נכתב בפסק הדין כי "לאחר עיון באנו לכלל מסקנה כי דין העתירה להידחות על הסף. משהודיעו משיבות המדינה על ההחלטה לא לפתוח בחקירה פלילית, אכן התייתרה העתירה במתכונתה הנוכחית והיא אינה רלוונטית עוד. זאת ועוד, דין העתירה להידחות על הסף הואיל ועתה על העותרת למצות הליכים בהתאם לדין מול הגורמים המוסמכים, עובר להגשת עתירה לבית משפט זה, באמצעות הגשת ערר על החלטת משטרת ישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברכות לעינת. הצדק יוצא לאור. המשיכי לפעול למען התושבים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר