בניין עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
בניין עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

בעקבות התבטאויותיה: דרישה מקליש רותם לחשוף נפוטיזם

בעקבות ריאיון שקיימה ראש העיר עינת קליש רותם ובו אמרה כי "יש משפחות רבות בתוך העירייה, יש נפוטיזם לא סביר", עמותת עורכי דין למינהל תקין פנתה אליה בדרישה לחשוף את שמותיהם של עובדי עיריית חיפה המצויים בקשרי משפחה לעובדים אחרים בעירייה או לנבחרי ציבור

פורסם בתאריך: 29.6.23 14:35

עמותת עורכי דין למינהל תקין פנתה לראש העיר עינת קליש רותם בדרישה לחשוף את שמותיהם של עובדי עיריית חיפה המצויים בקשרי משפחה לעובדים אחרים בעירייה או לנבחרי ציבור. את הפנייה יזמה העמותה בעקבות ריאיון שקיימה ראש העיר ברדיו צפון ובו אמרה: "יש משפחות רבות בתוך העירייה, יש נפוטיזם לא סביר".

במכתב ששלחו היום (חמישי) מנכ"ל העמותה עו"ד נדאל חאיק ועו"ד איתי צורף לקליש רותם, תחת הכותרת "העסקת עובדים שלא כדין בעיריית חיפה", הם כתבו כי "מאז היווסדה ניהלה העמותה מאבקים משפטיים וציבוריים במאות מקרים של הפרות דין והפרות כללי מינהל תקין בתחומים רבים, ואחד הבולטים שבהם הוא מניעת ניגודי עניינים בהתקשרויות להעסקת עובדים, בין השאר כתוצאה מקשרי משפחה עם נבחרי ציבור או עם עובדים".

השניים הוסיפו כי "בריאיון שהענקת לתוכנית 'חד וחלק' ברדיו צפון ב-8 ביוני תיארת תופעה רווחת של מינויי קרובים בעיריית חיפה, בזו הלשון: 'אנחנו מבינים היום, אני מבינה היום, את התמונה המלאה של מה שקורה בתוך העירייה. צריך לעשות הרבה הרבה סדר. יש משפחות רבות בתוך העירייה, יש נפוטיזם לא סביר, יש ועד שקשה מאוד לעבוד איתו והוא לא לוקח את העירייה למקומות נכונים. אני עוד אוציא על זה לא מעט מידע בהמשך'. האיסורים המפורשים על העסקת קרובי משפחה ברשות המקומית ועל קליטת עובדים והעסקתם תוך הימצאות בניגוד עניינים ידועים לכל. לאורם, אנו סבורים כי אין להשלים עם העסקת עובדים בניגוד לדין אפילו ליום אחד ואין להמתין לחשיפת המידע, כדברייך, או לטיפול בהעסקה המנוגדת לדין עד לשעת רצון אלא יפה שעה אחת קודם".

 

 

במכתבם ביקשו השניים מקליש רותם "להעביר לידינו בהקדם את פירוט העובדים המצויים בקשרי משפחה לעובדים אחרים ו/או לנבחרי ציבור בעיריית חיפה, לרבות שמות הצדדים לקשר, טיב קשר המשפחה ביניהם, תפקידיהם של הצדדים לקשר והמועד שבו נקלטו לעבודה בעירייה".

כזכור, עמותת עורכי דין למינהל תקין היא זאת שפנתה ביוני 2022 לעירייה בדרישה לבחון שוב את מועמדותו של פאחר ביאדסי למנכ"ל העירייה, ובהמשך הגישה תביעה לבית הדין לעבודה בדרישה להורות על ביטול מינויו. בהסכמת הצדדים החזיר בית המשפט את המינוי לוועדת הכשירות, וארבעה ימים אחר כך הודיע ביאדסי כי הוא מסיר את מועמדותו.

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אבינועם

    קליש אומרת את האמת העצובה על מה שקורה בעיריית חיפה. נפוטיזם הוא אחד הסיבות לכך שעיריית חיפה גרועה מאד במתן שירות לתושב. כל הכבוד שהיא נלחמת ברקבון שהונחל לה על ידי קודמיה. קליש היא אדם ישר עם נורמות של איכות ובעיריית חיפה לא מוכנים לקבל זאת.

  2. הרצל

    אהבתי שניר שובר לפני 5 שנים אמר שיונה יכול לרוץ לועד הבית אבל היום בכנס הנדלן הוא אמר שמבין כל המעומדים יונה הכי ראוי לנהל את העיר ועינת -אין לה מושג…
    נפלאות דרכי הפוליטקה החיפאית

  3. איך אין העמדה לדין על דו"ח מבקר העירייה ודו"ח משרד הפנים??

    לפני חודש יצא מבקר העירייה עם דו"ח קטלני על תפקוד קליש – 91 מקרים של אנשים שהתקבלו ללא תקן ללא ועדה ללא אישור יועצת משפטית ללא צורך ללא כלום – אלו החברים של קליש.. חוזים אישיים, הקמת מינהלת פיקטיבית, נסיון למנות את חבריה ללא כישורים ונסיון נדרש כמנכ"ל עירייה שנכשל 3 פעמים.
    איפה העמדה לדין על דו"ח כל כך חמור של מבקר העירייה? למה משרד הפנים לא מיידית משעה את ראש העיר ומעמיד לדין את כל המעורבים בשערורייה הזו. נפוטיזם – הכנסת חמולות, זאת הייתה שיטת יהב ל"יחסים טובים עם הועד".
    שבועיים אחרי שיצא דו"ח מבקר העירייה, יצא מסמך במשרד הפנים שמדרג את ניהול ההון האנושי והמקצועיות של כח האדם בעיריות. עיריית חיפה הגיע למקום האחרון. זה אומר הכל. איך יו"ר הועד לא נדרש מיידית להתפטר על דבר כזה. איך לא מועמד לדין.
    איך לא מקימים ועדת בדיקה עירונית להתאמת כח האדם לתפקידים בעירייה.
    מה קורה עם הארנונה שלנו???

  4. גלי

    כל החברים של קליש שתמכו בה בבחירות וקיבלו מינויים . לא סתם מינויים שוליים אלא בכירים הם עברינות לשמה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר