יצחק בלס ויניב בן שושן (צילומים: בועז כהן)
יצחק בלס ויניב בן שושן (צילומים: בועז כהן)

מכה לבלס: לא יוכל להתמודד ברשימת הליכוד למועצה

הבחירות להרכב רשימת הליכוד למועצת העיר מתחממות. יניב בן שושן, שמתמודד על ראשות הרשימה, ועו"ד אושר טקאטק הגישו לוועדת הבחירות של המפלגה ערעור בדרישה להסיר את שמו של איציק בלס מספר הבוחרים ומרשימת המועמדים, וערעורם התקבל. המשמעות: בלס לא יוכל לבחור את הרשימה ולהתמודד בה

פורסם בתאריך: 5.7.23 18:14

חבר מועצת העיר יצחק בלס מהליכוד לא יוכל להתמודד במסגרת הסיעה בבחירות הקרובות למועצת העיר.

ביום שני תבחר מועצת סניף הליכוד, אשר מונה 131 חברים, את הרכב הרשימה למועצת העיר, אך לבלס לא תהיה לו כל השפעה על הבחירה. הסיבה: יניב בן שושן, אשר מתמודד על ראשות הרשימה, ועו"ד אושר טקאטש הגישו ערעור ליו"ר ועדת הבחירות של הליכוד השופט בדימוס מנחם נאמן על הכללתו של בלס בספר הבוחרים של מועצת סניף הליכוד בעיר כבעל זכות הצבעה, והערעור התקבל.

בערעור נטען כי בלס הכריז בריש גלי שבכוונתו לרוץ למועצת העיר ברשימה עצמאית נפרדת ולא תחת רשימת הליכוד, ויתרה מכך – בכוונתו להתמודד לראשות העיר שלא תחת הליכוד. "לאור האמור", נכתב בערעור, "ברי כי בלס מצוי בניגוד עניינים חמור בין התמודדותו ברשימה עצמאית למועצת העיר (ולראשות העיר) ונאמנותו כלפיה וכלפי שאיפותיה לבין היכללותו בספר הבוחרים של מועצת הסניף חיפה, אשר לפי חוקת הליכוד היא שבוחרת את רשימת הליכוד למועצת העיר ונאמנותה לרשימת הליכוד".

 

 

עוד נכתב כי "בהתנהגותו חסרת תום הלב פוגע בלס בטוהר הבחירות ובעיקרון השוויון ואף יוצר יתרון בלתי הוגן. התנהגותו סותרת את ההיגיון שבבסיס דיני הבחירות. בלס מנסה לאחוז במקל בשתי קצותיו – מחד להתמודד ברשימה עצמאית מנותקת מהליכוד, ומאידך להשפיע ולעצב את רשימת הליכוד שעתידה להתמודד באותן בחירות מוניציפליות, זו נגד זו. מצופה היה מבלס, שמתהדר בהיותו ותיק בתנועה, להסיר את שמו מספר הבוחרים בעצמו, אך למרבה הצער אין כך הדבר".

אתמול (שלישי) פרסם השופט נאמן את החלטתו וקיבל את ערעורם של בן שושן וטקאטש. השופט הורה "למחוק את בלס מרשימת בעלי זכות ההצבעה למועצת סניף חיפה תנועת הליכוד". ההחלטה מהווה הישג למחנה בן שושן, שמתמודד על ראשות הרשימה מול יו"ר הסיעה המכהן שמשון עידו, וזאת משום שבלס מזוהה עם עידו.

בעקבות החלטת השופט הגישו היום בן שושן וטקאטש ערעור נוסף שבו הם דורשים כי בלס לא יוכל להתמודד בעצמו לרשימת הליכוד למועצת העיר. "אנו סבורים כי לאחר שבלס נמחק מספר הבוחרים, שיש למחקו גם מרשימת המועמדים ולא לאפשר התמודדותו", נכתב בערעור. שעות אחדות אחר כך התקבלה פסיקתו של השופט נאמן ולפיה "לאור החלטתי כי יש למחוק את בלס מספר הבוחרים של מועצת סניף הליכוד, ברור שיש למחקו מרשימת המועמדים מטעם התנועה למועצת העיר חיפה". המשמעות היא שבלס לא יוכל להתמודד בבחירות לרשימה הליכוד למועצת העיר.

בלס סירב להגיב.

 

עו"ד אושר טקאטש (צילום: מיכה בריקמן)

עו"ד אושר טקאטש (צילום: מיכה בריקמן)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. איה מננדס רודריגס סן-מיגל

    חבל חבל דווקא הליצן בלס היה פסק זמן קומי בישיבות המועצה המביכות
    מה נעשה בלי הליצן הזה? יהיה משעמם, מקוה שלפחות יישאר ברבי הליצן הצורח גם הוא בדיחה מהלכת כמו מר פאה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר