טטיאנה ג'ון ולזר קפלון (צילומים: יוסי סימקין, בועז כהן)
טטיאנה ג'ון ולזר קפלון (צילומים: יוסי סימקין, בועז כהן)

המאבק על הקול הרוסי: דא חיפה נגד חיפה ביתנו

המאבק על הקול של המגזר הרוסי עולה שלב: יו"ר רשימת דא חיפה לזר קפלון שעמד לאורך הקדנציה בראש חיפה ביתנו אומר כי "גג יש להם מנדט אחד, ולהערכתי הם קרובים לא לעבור את אחוז החסימה". יו"ר הסיעה הנוכחית טטיאנה ג'ון לא נותרת חייבת: "מאז שהוא יצא מישראל ביתנו הסיעה בחיפה רק גדלה"

פורסם בתאריך: 26.7.23 08:50

המאבק על הקולות של יוצאי חבר העמים לקראת הבחירות הולך ומתחמם. בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמר יו"ר רשימת דא חיפה לזר קפלון כי יש סיכוי שהבית הפוליטי שאותו עזב – חיפה ביתנו – לא יעבור את אחוז החסימה: "אני חושב שהם יקבלו מנדט אחד אבל הם עושים הכל שגם זה לא יקרה. הם פשוט מקלקלים לעצמם".

כזכור, קפלון קיבל לידיו את ראשות חיפה ביתנו, סיעת הבת של מפלגת ישראל ביתנו, במרץ 2018 במקומה של סגנית ראש העיר דאז יוליה שטראים. בבחירות 2013, כאשר שטראים עמדה בראשה, זכתה הסיעה לשלושה מנדטים, ובבחירות 2018 בראשותו של קפלון היא קיבלה שני מנדטים. ביוני 2022 הכריז קפלון על פרישתו ממפלגת ישראל ביתנו, וכבר אז הודיע כי ירוץ באופן עצמאי בבחירות. בהמשך הוא בישר שרשימתו החדשה תיקרא דא חיפה ועל התמודדותו על תפקיד ראש העיר.

קפלון, אתה חושב שתיקח קולות מחיפה ביתנו?

"בטח. נתחיל מזה שהקשישים יצביעו לי. בגלל זה הם בכעס איתי".

למה הם כועסים?

"תשמע, מספיק שאקח מהם 1,500 קולות, והם לא עוברים את אחוז החסימה. בפעם הקודמת קיבלנו 5,600 שחלק מהם הם שלי. תעשה חשבון – אם אקח להם 1,500 קולות, זהו, אבוד להם, הם לא עוברים את אחוז החסימה. אני באופן אישי חושב שהם יעברו, אבל יש סיכוי שלא. אלו הישגים הם יכולים להציג? אף אחד לא מכיר אותם. יש להם גג מנדט אחד, ולהערכתי הם קרובים לא לעבור את אחוז החסימה".

קפלון הוסיף כי "לפני שאני רצתי, לחיפה ביתנו היו 6,500 קולות, אז הכניסו שלושה חברים למועצה בפוקס. כשאני עמדתי בראש הרשימה לקחתי 5,600 קולות שהתחלקו בין הקולות שלי לקולות של ישראל ביתנו. חוץ מדא חיפה, לאף אחת מהרשימות הרוסיות אין סיכוי לקבל יותר ממנדט. בטח שנהיה גדולים יותר מחיפה ביתנו. בכמה? אי אפשר לדעת. אולי מנדט אחד, אולי שלושה מנדטים".

 

 

קפלון לא מסתיר את הנתק בינו לבין היו"ר הנוכחית של חיפה ביתנו טטיאנה ג'ון, שעד לפני שנה היתה אחת ממקורביו. בבחירות הקודמות הוצבה ג'ון במקום הרביעי ברשימה, אך לא נכנסה למועצת העיר. בפברואר היא זכתה לתמיכתו הרשמית של יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן ומונתה לעמוד בראש חיפה ביתנו.

"התנתקנו לגמרי", אומר קפלון, "הפעם האחרונה שבה נפגשנו היתה ביום ההולדת של הבן שלי כי היא משפחה, היא בת דודה של גרושתי. התנתקנו בגלל שאנחנו במערכת בחירות. נראה מה יהיה אחרי שנסיים את המירוץ".

ג'ון, שגם היא נמצאת בימים אלו בשיאו של קמפיין הבחירות, לא נשארה חייבת. "אנחנו עדיין במדינה דמוקרטית, וזכותו של כל בן אדם לחשוב מה שהוא רוצה", היא אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות", "אני לא התנתקתי ממנו, אני לא רבתי איתו ואני לא הפסקתי להיות קרובת משפחה של אשתו לשעבר. אבל אנשים בוחרים את הדרך שלהם. הוא הגיע למסקנות שאליהן הוא הגיע. לא ידעתי שהוא הפך לסוקר, אבל מזמן לא ראיתי אותו. אני מאחלת לו הצלחה בתפקיד החדש, אבל רק הזמן יראה מי הצליח".

לדבריה, "בבחירות הארציות האחרונות שהתקיימו בנובמבר 2022, למרות שבחיפה אחוז ההצבעה היה נמוך מאוד ביחס לממוצע הארצי, ישראל ביתנו לקחה כאן 11,364 קולות. תוסיף למספר הזה עוד 2,000 קולות של המעטפות הכפולות, כך שישראל ביתנו קיבלו בחיפה כ-14,000 קולות. אם רק חצי מהם ילכו להצביע בבחירות המוניציפליות נקבל שני מנדטים. קפלון מסתמך על הבחירות המוניציפליות של 2018 כשהוא היה בישראל ביתנו. אבל מאז שהוא יצא מהמפלגה, ישראל ביתנו בחיפה רק גדלה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר