איתמר בן גביר ויואב רמתי (צילומים: לע"מ, בועז כהן)
איתמר בן גביר ויואב רמתי (צילומים: לע"מ, בועז כהן)

רמתי שינה את שם הרשימה וקיבל את תמיכתו של בן גביר

חיפה ציונית הוא שמה החדש של רשימת הבית היהודי שתרוץ למועצת העיר בראשותו של יואב רמתי, לאחר שריצה משותפת עם הציונות הדתית ירדה מהפרק. רמתי זוכה לתמיכת מפלגת עוצמה יהודית של איתמר בן גביר ויקבל ממנה מימון לבחירות. רמתי: "ייתכן שאזדהה עם עוד מפלגה, אני מכין כמה הפתעות"

פורסם בתאריך: 26.7.23 10:43

יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר יואב רמתי ירוץ בבחירות הקרובות ברשימה קיימת אך בשם שונה – חיפה ציונית – שיחליף את הבית היהודי, ועם כוח ארצי משמעותי מאחוריו בדמות מפלגת עוצמה יהודית של איתמר בן גביר. למרות שמדובר ברשימה עם שם שונה, היא תרוץ עם האותיות של סיעת הבית היהודי בבחירות הקודמות – ט"ב.

התמיכה של עוצמה יהודית ברמתי הגיעה על רקע הפיצול בציונות הדתית. כזכור, הניסיונות לרוץ ברשימה משותפת שתאחד את פלגי הציונות הדתית לא צלחו, ועל קולות המגזר הדתי לאומי בעיר נאבקות כעת שתי מפלגות שרצו ביחד בבחירות לכנסת בנובמבר 2022 – עוצמה יהודית של בן גביר שתומכת ברמתי, והציונות הדתית של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שתומכת ביוסי הניג.

"אני מייצג את כל הציבור הציוני דתי בעיר", מסר רמתי, "אני מייצג את הערכים שלו, אני שומר על הזכות לייצג אותו, ואם ירצה השם נצליח להכניס כמה שיותר מנדטים כדי שלציבור הציוני דתי יהיה ייצוג ראוי. מפלגת הבית היהודי כבר לא קיימת בכנסת, ואני רציתי לבטא את הערכים של הבית היהודי, של עוצמה יהודית ושל הציונות הדתית כמכלול. זה שהציונות הדתית מחולקת לכמה מפלגות זו עובדה מצערת, אבל בחיפה זה לא טוב ולא אפשרי. בחיפה צריך אחדות של כל הציונות הדתית, ולכן בחרתי בשם 'חיפה ציונית' שמבטא את כל הערכים של הציונות הדתית אבל יכול לאגד תחתיו את כל המפלגות ואת הציבור הימני והציבור הימני-דתי".

 

 

גם תקציב מימון הבחירות, אומר רמתי, יגיע מעוצמה יהודית: "בעניין הזה יש שתי פרוצדורות – האחת היא להקים רשימה עצמאית עם חשבון בנק נפרד, והשנייה היא לרוץ דרך מפלגת אם. עוצמה יהודית היו הראשונים לומר שהם תומכים בי, ולכן הפרוצדורה היא דרכם".

כלומר, בישיבת ההזדהות לקראת הבחירות תזדהה כעוצמה יהודית?

"בוודאי, ודרכה יעבור גם המנדט. אגב, יותר נכון להגיד שאזדהה גם כעוצמה יהודית. ייתכן שאזדהה עם עוד מפלגה, אני מכין כמה הפתעות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. החילוני

    תראו לאיפה מתדרדר מי שמתיימר לייצג את ציבור הדתיים שפעם היה מפד"ל . לא יאומן הפך לכהניסט. לא לצרף כזה לקואליציה בשום אופן.

  2. נמוכי שכל ותרבות

    איכס להקיא חבורת מכוערים הורסי ישראל חשוכים נמוכי מוח ותרבות,דומים לאויבים שלנו…אותה רמה אמן ויהיה להם לתרופות אחד אחד מלמעלה עד למטה כולל שר הפיתה והטיקטוק ונתיניו העלובים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר