גן החיות הלימודי (צילום: ויקישיתוף, Mattes)
גן החיות הלימודי (צילום: ויקישיתוף, Mattes)

קליש רותם מבטיחה לסגור את גן החיות בקדנציה הבאה

בפוסט בפייסבוק כתבה ראש העיר עינת קליש רותם כי "נקודת זמן זו היא אופטימלית ליצירת חשיבה מחדש ולהובלת תהליך הדרגתי וארוך טווח . זהו תהליך ארוך שנים שאותו נתחיל כבר בתחילת הקדנציה". ובאשר לחזירים: מסתמן שכל מה שלא עבד עד כה, ימשיך לא לעבוד גם בהמשך

פורסם בתאריך: 30.7.23 07:56

ראש העיר עינת קליש רותם מתכוונת לסגור את גן החיות העירוני בגן האם בקדנציה הבאה – כך עולה מפוסט בפייסבוק שהיא פרסמה ביום שישי. במסגרת קמפיין הבחירות כתבה קליש רותם בפוסט על כוונתה לחזק את הקשר בין החיפאים לטבע החיפאי והציבה את סגירת הגן כמשימה לקראת הקדנציה השנייה: "נוביל תהליך הדרגתי לסגירת גן החיות העירוני".

קליש רותם הסבירה כי "גני חיות במאה ה-21 הם עולם הולך ונעלם ואינם תואמים את סולם הערכים של העידן החדש. בהקשר זה, גן החיות החיפאי אינו יוצא דופן. רוב היונקים הגדולים בגן החיות נמצאים בגיל מתקדם, וחלקם לא ישרוד את העשור הקרוב. לכן נקודת זמן זו היא אופטימלית ליצירת חשיבה מחדש ולהובלת תהליך הדרגתי וארוך טווח בליווי מומחה ייעודי לסגירת הגן. חשוב לציין שמדובר בתהליך ארוך שנים שאותו נתחיל כבר בתחילת הקדנציה".

לדבריה, סגירתו של הגן תתבצע בארבעה שלבים: "צמצום הדרגתי של החיות בגן ואיסור קבלת יונקים גדולים חדשים בגן, בחינת האפשרות לשימוש בחלק מהגן ובמרפאה הקיימת בו כמרכז צפוני לטיפול בחיות בר, הפיכת גן החיות למרכז לימודי חווייתי לטבע עירוני מקומי, והפיכת גן החיות למרכז ההסברה המטרופוליני בכל הקשור לטיפול בחיות בר ולממשקים עם הטבע העירוני".

חידוש נוסף שמבטיחה ראש העיר להוביל בנושא הטבע ובעלי החיים בחיפה הוא הקמת קיפודייה שבה יטופלו קיפודים חולים עד להשבתם לטבע. "חמישית מאוכלוסיית הקיפודים החולים בסקביאס בארץ מגיעים מחיפה, כאשר מדובר במאות פרטים בשנה", כתבה קליש רותם, "נקיים הסברה בנושא ותוקם קיפודייה בתחומי העיר שתטפל בקיפודים הנגועים עד להחלמתם ולשחרורם בחזרה אל הטבע. הקיפודייה תשולב בתוכנית החינוכית לתלמידי בתי הספר ותשמש חלון הסברה לחינוך הדור הבא לחיים בעיר לצד טבע עירוני".

 

גמלים בגן החיות הלימודי (צילום: ויקישיתוף, mathknight, SA-BY-CC 4.0)

גמלים בגן החיות הלימודי (צילום: ויקישיתוף, mathknight, SA-BY-CC 4.0)

 

 

באשר לטיפול בחזירים – נושא שבו קיבלה ראש העיר מכה קשה עם החזרתו של הדילול לסדר היום – כתבה קליש רותם: "בקדנציה זו הוכנה תוכנית עבודה ארוכת טווח בשיתוף פעולה מלא עם רשות הטבע והגנים והאקולוגית העירונית. התוכנית מבוססת על מחקרים מהארץ ומהעולם שבהם נמצא כי 'דילול' חזירים (הרג רנדומלי של מאות פרטים) מוביל להתרבות מואצת ולפיכך אינו יעיל ואף מזיק. הפתרונות שקידמנו וישמנו הוכחו כיעילים, ובהם קיבוע פחי אשפה, החלפת אשפתונים, תגבור מערך הניקיון כולל ניקיון ערב בגנים, בפארקים ובמרכזים מסחריים, פינוי אשפה לילי, עידוד צמחייה מקומית שאינה דורשת השקיה מרובה ואינה מושכת חזירים, הסברה, אכיפה כנגד מאכילי חזירים, גידור שטחים וגינות ציבוריים, קרן גידור שטחים פרטיים (שבהם העירייה לא רשאית לטפל) ועוד סל פתרונות חלופיים".

קליש רותם הוסיפה כי "מטרתה של תוכנית זו היא לחסל את מוקדי המשיכה של החזירים לעיר, ובכך להביא למצב שבו לא נאלץ להמית ולו חזיר אחד. כפועל יוצא יזכו התושבים ליהנות ממרחב עירוני נקי יותר. בקדנציה הבאה נמשיך במימוש המדיניות. בעוד יש המדברים על פתרון של הטמנת פחים ברחבי העיר, חשוב לציין כי אומדן שנערך זה מכבר בעיריית חיפה מעריך כי העלות הכוללת של מבצע הטמנה כזה נאמד ב-280 מיליון שקל, כך שהפתרון אינו מיידי ומחייב תהליך הדרגתי שיתפרש על פני יותר מקדנציה אחת, בשל עלותו הגבוהה ובשל ההיערכות הנדרשת ברמת תשתיות עירוניות. יש לציין שהטמנה מחייבת את שינוי הרגלי התושבים שכן היא תרחיק את נקודות פינוי האשפה מבתי התושבים (לעתים במרחקים שאינם זניחים, ובטופוגרפיה קשה), ומניסיון של ערים שכבר עשו את המהלך, התגלו כשלים של ריחות חזקים ומים עומדים שהביאו למושבות יתושים, ולכן יש לשקול מהלך כזה בכובד ראש".

 

פינת ישיבה במרכז המסחרי ברמת הנשיא אחרי ביקור של חזירים (צילום: מאור קורקוס)

פינת ישיבה במרכז המסחרי ברמת הנשיא אחרי ביקור של חזירים (צילום: מאור קורקוס)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

27 תגובות
  1. קרולינה

    קדנציה חדשה? הזוי לחשוב שתיבחר שוב
    לעולם לא תחזור חיפה על הטעות הזאת
    לןדה לך ביי ביי

  2. יורם

    קליש בכל התהליכים ארוכי הטווח וההוליסטיים שלך , חיסלת את העיר חיפה. ראית את נתוני ההגירה מהעיר ? ראית כמה אירועי ומופעי תרבות אין בעיר? ראית את הלכלוך ברחובות ? את תשתית הכבישים ? העירייה לטעמך לא צריכה לבדר את הציבור אבל העירייה בראשותך גם לא עובדת כמו כל עירייה אחרת שהיא רצינית ואחראית.
    לגבי גן החיות, חמד שיש ואני אעשה את הכל במערכת הבחירות כדי שאת לא תהיי בקדנציה הבאה.קדנציה אחת איתך הספיקה לכולנו.

  3. ראש של שמאלנים

    איך מטפלים בחזירי בר?
    בהדברות.
    נכנס איתם למו"מ.
    בטח הם יבינו ויעזבו לבד.
    אז מה אם אין להם לאן.

  4. Domm

    קדנציה הבאה???? איזה חיפאי שפוי יבחר בך שוב???? הרסת את העיר עד מתחת ליסודות!!!! הפכת אותה לעיר רפאים!!!! לא נשאר כלום …אה …כן ..נשארו חזירי בר…והמון!!!! את הטעות הכי גדולה בעירייה….את עוד חולמת לקדנציה נוספת????

  5. S

    תעופיי כבר!! יאלהה הביתה!!! אוטוטו בחירות ואנחני נעיף אותך לחור שבאת ממנו

  6. תיירת

    חיה בסרט רע… קדנציה שניה… הצחקת! לא ניתן לך מנדט להמשיך להרוס את העיר, את התיירות… שמאלנית ארורה!

  7. אוהד ירוק

    מזל שאת מכבי חיפה לא הצלחת לחרב !!!
    זה הדבר היחיד שנשאר תקין בעיר הזו.
    בושה.

  8. שוקלת לעזוב את חיפה

    חחח.. קדנציה נוספת.. את הקדנציה הבאה תעשי בבית. חוץ מלהרוס את העיר, להכפיל את כמות החזירים כך שהם כבר עולים על מס' חתולי הרחוב, להביא לזינוק חסר רחמים בעלות השכירויות בעיר עד כי אפשר להמשיך לגור פה, סגירת הרכבלית בשבת ועצירת החיים בעיר, מה עשית? עדיף שתשבי בבית!

  9. מרינה

    מצויין. הגיע הזמן. גן החיות הכי עלוב במדינה. חוץ מהתעללות בבעלי חיים אין שם כלום.

  10. גל

    אני חושב שלתושבי חיפה יש הרס עצמי,כיאה לעדות אשכנז,הם בקלפי יבחרו בה שוב.

  11. יעל

    איך החזירים ייעלמו אם לא ידללו אותם? מישהו יכול להסביר? האדם מפקח על ההתרבות שלו עצמו על-ידי אמצעי מניעה ושינויים תרבותיים כגון עלייה בגיל הנישואין, וצמצום גודל המשפחה. ומה יעשו החזירים?? יעברו סדנאות לניהול משפחה???? אם אין חיית טרף שאוכלת אותם, אז האדם צריך להיות חיית הטרף הזו. ושלא נשכח את התנים. עוד צרה

  12. אמנון

    סיבה נוספת למה לא להחור בה לקדנציה נוספת. במקום לתקן עיוותים היסטוריים כמו לציין שמדרגות גדרה היו חלק משביל החמורים היא עוד רוצה לסגור את גן החיות.

  13. דנידליה

    בקשה לראש העיר הבא, מי שלא יהיה. לסדר ולתקן את חוף הים של קרית חיים שכמעט נעלם. תודה

  14. עמוס

    חחחח איזה מצחיקה היא… קדנציה נוספת…
    תנסי להתקבל לקומדי בר.. אולי יצליח יותר שם.
    שמח שעזבתי את העיר. כבר היה בלתי נסבל.

  15. דון דן

    קליש.באמת שאת מצחיקה.איזה קדנתיה הבאה?קדנציה הבאה את מחוץ לעיריה.לא הצלחת לסגור את גן החיות בכל העיר(חזירים).תתחילי לשנן שזה הסוף שלך בעיריה.לא עשית כלום למען האזרחים

  16. רפי דון

    קליש.באמת שאת מצחיקה.איזה קדנתיה הבאה?קדנציה הבאה את מחוץ לעיריה.לא הצלחת לסגור את גן החיות בכל העיר(חזירים).תתחילי לשנן שזה הסוף שלך בעיריה.לא עשית כלום למען האזרחים

  17. עמרי

    קיפודיה. העיר מלאה אשפה. מתחרה בעכו בטינופת ואשפה במדרכות.. לאן הגענו. יש עירייה של 4500 עובדים ללא ניהול כבר 5 שנים והיא עוסקת בקיפודיה!!
    היי כאן קליש. יש בעיית מרוצי רכבים ונהיגה פרועה ורועשת בלילות בחיפה. יודעים מה צריך לעשות? יש לי תוכנית לשתול גינת פרחים לדבורים. אוכלוסיית הדבורים בירידה. נלחם בהשתוללות בכבישים עם פרחים מושכי דבורים.
    נלחם בבריחת עסקים עם בריכה לדגי קרפיון עייפים.
    כנסו אלי לאתר וראו איך נשפר את מצב הכבישים עם ברזייה לשפני סלע צמאים.
    ירדה מהפסים אבל טוטאל לוס

  18. אחד

    ליד הקיפודיה יש להקים ג'וקיה.
    מתברר כי 1/3 מהג'וקים בארץ מגיעים מחיפה. העיריה חייבת לטפח אותם וכך יעלה האחוז, עד לניצחון…
    העיקר שחיפה תוביל במשהו…

  19. דן

    מקסים איך קליש מנסה לקנות את אהדת ציבור החיות והקיפודים שיבחרו בה לראשות העירייה או למועצת העירייה. מסתבר שד כה הדבר שהכי פחות עניין אותה בחיפה אלו בני אדם כי כשהבליחה מדי פעם, עסקה בחיות, שדה תעופה, שייט וים וכל מיני נושאים. רק לא בבני אדם ורווחתם, חינוך ועתיד החיים בחיפה.
    היא כבר נשמעת כמו שיונה יהב הבטיח פארק לחיות משוטטות בקדנציה השניה מה שלעולם לא קרה והיה עוד הבטחת בחירות מוזרה. כך נשמעת קליש.

  20. גברת ראש-הדיר

    בקדנציה הבאה שלה יהיה לה הרבה זמן לעשות קיפודיה אצלה בגינה.
    שתתעסק בקיפודים על חשבונה ובזמנה שיפתנה אחרי שהיא תפנה את הלשכה לראש העיר שרוצה להתעסק בתושבים..

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזל שלא תהיה קדנציה שניה. במקום להוסיף אטרקציות תיירותיות לעיר ולטפח את המעט שכבר קיים..
    הזוי

  22. ראש הדיר הכושלת אוינק אוינקליש

    היא רק ידעה לסגור ולבטל דברים במשך 5 שנים
    כזאת כושלת. לא נפתח בחיפה כלום רק נסגרו ונסגרו.

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עצה ידידותית : חבל על זמנך וכספך. עדיף שתתפטרי כבר עכשיו . קראי את התגובות מטה ואת אהדת הציבור למפעלים "המרובים" שתרמת לעיר המוזנחת המוצפת חזירי בר . לצערי כך גם יזכרו אותך .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר