סופי נקש ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן)
סופי נקש ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן)

נקש מסרבת לדון עם קליש רותם על תקציב 2023

עינת קליש רותם מבקשת להיפגש עם יושבי ראש הסיעות במועצת העיר כדי לדון באופן פרטני בתקציב עיריית חיפה, אך יו"ר ועדת הכספים סופי נקש וסגניתה שרית גולן שטיינברג מסרבות להיפגש איתה: "נכון ל-2 באוגוסט טרם נקבע דיון בתקציב רגיל. לאחר שייקבע מועד נשקול אם יש טעם בקיום הפגישה"

פורסם בתאריך: 3.8.23 12:02

ראש העיר עינת קליש רותם ביקשה לתאם פגישות עם יושבי ראש הסיעות במועצת העיר כדי לדון באופן פרטני בתקציב עיריית חיפה לשנת 2023, אך יו"ר ועדת הכספים סופי נקש וסגניתה שרית גולן שטיינברג מסרבות להיפגש איתה. כזכור, בחודש שעבר אישרה ועדת הכספים את התקציב עם השינויים שהטמיעה מועצת השינוי בטיוטת התקציב שהעבירה קליש רותם.

על פי פקודת העיריות, תקציב שנתי של רשות מקומית חייב להיות מאושר שישה חודשים מהעברת תקציב המדינה, כאשר לשר הפנים ניתנת האפשרות להאריך את המועד לשלושה חודשים נוספים אם קיים סיכוי של ממש שהמועצה תאשר את התקציב בפרק זמן זה. אם התקציב אינו מאושר "תסתיים כהונת המועצה או כהונת המועצה וראש העיר". תקציב המדינה, כידוע, אושר ב-24 במאי.

את הסיבה לפגישה כתבה קליש רותם במסגרת סבב המיילים בנושא תקציב השיקום למועדון הנוער הגיבורים בחליסה: "הסיבה שבגללה ביקשתי להזמין את ראשי סיעות מועצת העיר לפגישה איתי היא על מנת לוודא שכל השינויים שהתבקשו בתקציב 2023 נעשים על דעתכם לפני שאנו נכנסים לאולם המועצה להצביע על אישור התקציב. לא ברור לי אם כל חברי המועצה מודעים לכל השינויים שעלו על ידי כמה חברים בוועדת הכספים".

 

 

בתשובה לבקשתה של קליש רותם כתבו נקש וגולן שטיינברג: "אינני מצליחה להבין את מטרת השיחה שקליש רותם מבקשת לקיים. נכון ל-2 באוגוסט טרם נקבעו ישיבה ודיון בתקציב רגיל. לאחר שייקבע מועד לישיבת תקציב רגיל במועצה אשקול אם יש טעם בקיום הפגישה. השינויים שנערכו על ידי ועל ידי חברי האופוזיציה הנוספים אינם שונים מהשינויים שנערכו על ידינו בינואר 2023, ותמוה שרק בחלוף שמונה חודשים נזכרה ראש העיר להזמין אותנו לשיחה. במקום לבזבז זמן כדי לסכל את אישור התקציב במועצה, אנו מצפים שתקבעי מועד לישיבת מועצה לדיון בתקציב הרגיל. את הנזק גרמת לתושבי חיפה באי הבאת התקציב לאישור, תוך שפעולות ונושאים רבים הוזנחו והשירות לתושבים נפגע. משכך אנו מצפים לקבל לאלתר מועד לישיבה".

נוסף על כך פנתה גולן שטיינברג ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין בבקשה לקבל בהקדם האפשרי את חוות דעתה המשפטית "באשר להימנעותה של קליש רותם מקביעת מועד לישיבת מועצה לדיון בתקציב רגיל".

כזכור, כבר בחודש יוני פנו נקש וגולן שטיינברג לממונה על המחוז במשרד הפנים פאיז חנא בבקשה שיורה על כינוס המועצה לאישור התקציב. בינואר העבירה קליש רותם את טיוטת התקציב לוועדת הכספים שהמליצה על השינויים, והצעת התקציב לא הובאה לדיון במועצה. במכתבן לחנא הן כתבו כי "עולה חשש כבד שראש העיר נמנעת מלכנס ישיבת מועצה מיוחדת לאישור התקציב מתוך תקווה שהמועצה, אשר רובה המוחלט מוגדר כאופוזיציה, תפוזר. נראה כי תקוותה ורצונה של ראש העיר, אשר חוששת ככל הנראה מתוצאות הבחירות, הם להיוותר ראש העיר בכל מחיר, כולל מינוי ועדה קרואה שמינויה הוא למשך שלוש שנים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר