מועדון הזית של מיל"ב בקרית אליעזר (צילום: בועז כהן)
מועדון הזית של מיל"ב בקרית אליעזר (צילום: בועז כהן)

"אשמח לפתוח את כל המידע על התנהלות מיל"ב"

זוהי תגובתה של עינת קליש רותם לעתירה שהגישו נגדה עמותת מיל"ב וחבר המועצה אלי לנדאו, בטענה שראש העיר מסרבת לחתום על התקציב שמועצת העיר אישרה לה, ובכך מונעת כספים מהעמותה. לפי העותרים, הסיבה לסירוב היא רצונה של קליש רותם להתנכל ללנדאו בעקבות עזיבתו את הקואליציה

פורסם בתאריך: 20.8.23 12:24

חבר מועצת העיר מסיעת הגמלאים אלי לנדאו ועמותת מיל"ב שהוא עומד בראשה הגישו לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים עתירה מינהלית נגד עיריית חיפה וראש העיר עינת קליש רותם. לטענתם של התובעים, העתירה הוגשה לאחר שהעמותה לא קיבלה את התקציב שמועצת העיר אישרה לה, וזאת מכיוון שקליש רותם מסרבת לחתום על העברתו.

בדצמבר שלח לנדאו לקליש רותם מכתב שבו הוא דרש לקבל את תקציב העמותה תוך שלושה ימים לפני שיפנה לערכאות משפטיות. בפברואר הגישו מיל"ב והרשות לקליטת עלייה לבית המשפט המחוזי עתירה נגד העירייה וקליש רותם בדרישה להעביר לעמותות את הכספים שאותם החליטה מועצת העיר שהן יקבלו. סגן נשיא בית המשפט המחוזי אברהם אליקים נתן תוקף של פסק דין להסכמת הצדדים, ולפיה "גזבר העירייה וראש העיר ימסרו את עמדתם המנומקת בכתב עד 4 באפריל בקשר להעברת הכספים שעליה החליטה מועצת העיר".

בעתירה, שהוגשה ביום חמישי באמצעות עוה"ד יוני שליו-ריבה, רוני טרפה ואורן כ"ץ ממשרד יוסף ישורון ושות עורכי דין, נכתב כי עניינה הוא "סירובה של המשיבה 2 (קליש רותם; ב"כ) לפעול בהתאם לתקציב העירייה ולהחלטת מועצת העיר ואי קיום פסק הדין בעתירה הראשונה. המשיבה 2 מסרבת להעביר את מלוא הכספים המאושרים לשנת 2022 לעמותה ואת כל התוספת לתקציב לשנת 2023, תוך התעלמות מוחלטת מדרישה זו והתעלמות מסעיף 206(ה) לפקודת העיריות. הכל נעשה למרות שניתנו אישור ועדת הכספים ואישור הגזברות, ואף ניתנו הוראות בעניין ממועצת העיר. בעשותה כן, ראש העיר למעשה מבקשת לשנות בדיעבד את תקציב העמותה ולעקוף את החלטת מועצת העיר".

באשר לפסק הדין הקודם שחייב את גזבר העירייה ואת ראש העיר למסור את עמדתם עד לתחילת חודש אפריל נכתב כי "לא היו עוררין כי הגזבר בדק שהתקיימו ההוראות וההליכים הדרושים, כי ההתחייבות מתוקצבת וכי אין בהתחייבות כדי להביא ליצירת גירעון. בהתאם גם הועברו פקודות תשלום מהגזברות, אך ראש העיר ממאנת לחתום עליהן. לאחר הדיון (בעתירה הקודמת; ב"כ), במקום למלא את פסק הדין, החלו המשיבות לשגר לעמותה מבול של דרישות לקבלת מידע ומסמכים, זאת לכאורה כדי לבחון בדיעבד את תקציב העמותה, על אף שהתוספת התקציבית נבחנה ואושרה זה מכבר, כמו כל התקציב. על אף שהעותרים שיתפו פעולה עם הדרישות המשתנות לקבלת הררי מידע ומסמכים, לביצוע פניות לגורמים שונים בעירייה ולקיום שלל פגישות – דרישות שכל מטרתן היתה לעכב ולמנוע את העברת הכספים – כאשר נמסרה לבסוף עמדת המשיבות, הדבר נעשה בלא שניתנה כל עמדה מצד גזבר העירייה כנדרש".

 

 

העותרים הוסיפו כי "הכספים שהתחייבו המשיבות להעביר לעמותה אינם מועברים במלואם עבור שנת 2022 (הועבר סך של 421,611 שקל מתוך סך של 737,000 שקל) והתוספת לתקציב 2023 בסך של 735,000 שקל לא מועברת כלל. הכל נעשה תוך ביזוי חמור של פסק דינו של בית המשפט והחלטת מועצת העיר".

לטענתם של העותרים, "ראש העיר עושה שימוש פסול בסעיף 203 לפקודה כדי למנוע העברת תקציבים מאושרים לעמותה. סעיף זה לא נועד כדי לאפשר לראש העיר לא לחתום על הוצאות מאושרות על ידי מועצת העיר והגזברות כי הדבר אינו נוח לה מסיבותיה, תוך שהיא מתיימרת לערוך בדיקות בדיעבד שחלקן אפילו לא נערך. על כן, לאחר מיצוי מלוא ההליכים, לעותרים לא נותרה ברירה אלא להגיש את העתירה, שעה שראש העיר לא מעבירה את מלוא התוספת המאושרת לתקציב 2022, על אף שבדיקותיה הרבות שנעשו בדיעבד מצאו כי יש להעביר את הכספים ודרישות אחרות לא נבדקו על ידיה, ותוך שראש העיר מתעלמת באופן מוחלט מהעברת התוספת לתקציב לשנת 2023 בניגוד לסעיף 206(ה) לפקודה. למען השלמת התמונה, הצעת התקציב של העותרת לשנת 2023, בסך של 4.5 מיליון שקל פלוס 300,000 שקל, אושרה ב-16 באוגוסט ביחד עם כל התקציב".

עוד נכתב בעתירה כי "מניעי ראש העיר אינם תמי לב. למיטב הידיעה, פעולותיה של ראש העיר נעשות בשל עזיבתו של לנדאו את הקואליציה של ראש העיר ורצונה בשל כך להתנכל לו ולעמותה שהוא משמש יו"ר שלה, כמו גם דרישת ראש העיר לפינוי מועדון כרמל המשמש את העמותה זה 40 שנה ואשר נותן שירות ליותר מ-700 אזרחים ותיקים. כמו כן, הודיעה ראש העיר למנכ"לית מיל"ב שולי שטיינר 'אני אחפור לך', הואיל והיא לא מנעה מלנדאו לצאת בפרסום נגד ראש העיר בפייסבוק. הדבר מעיד שלא נעשית בדיקה עניינית".

ממטה הבחירות של קליש רותם נמסר בתגובה: "במשמרת שלי לא ייצאו כספים מהעירייה בלי בדיקה, בלי דין ובלי דיין – העידן הזה נגמר. לא רק שאיומים לבית המשפט לא עובדים עלי, להיפך. אשמח לפתוח את כל המידע על התנהלות מיל"ב, בתמיכת המועצה, כדי שגם הציבור יידע מי פועל למענו ומי לא".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ר. מרגלית

    עכשיו אני מבין כיצד קאליש מסוגלת להתפאר על מאזן חיובי מאוד בחשבון הבנק … פשוט לא משלמים למי שמגיע ורק גובים ממי שמגיע…
    לא משלמים לעמותות גם שיש פס"ד, לא משלמים פיצויים לנפגעי החזירים ( אבל מעסיקים משרדי עורכי דין חיצוניים כי המחלקה המשפטית העיריה קטנה מדי) , מפטרים עובדים ניקיון , לא מתקנים כבישים… בקיצור, אחלה שיטה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר