אלי לנדאו
אלי לנדאו

מתקפת התאגידים העירוניים על ראש העיר: הפעם תור מיל"ב

חבר מועצת העיר אלי לנדאו, המשמש יו"ר הוועד המנהל של עמותת מיל"ב, שלח מכתב לעינת קליש רותם שבו טען ל"אי קיום החלטות המועצה בדבר תקצוב עמותת מיל"ב" ודרש להעביר את הכספים תוך שלושה ימים. אחרי אתו"ס והעמותה לקליטת עלייה, מיל"ב היא התאגיד העירוני השלישי שמאיים על ראש העיר בפנייה לערכאות

פורסם בתאריך: 29.12.22 08:14

אחרי אתו"ס והעמותה לקליטת עלייה, גם התאגיד העירוני מיל"ב מאיים בפנייה לערכאות משפטיות אם ראש העיר עינת קליש רותם לא תחתום על העברת כספים לתאגיד כפי שהוחלט במועצת העיר.

במכתב ששלח אתמול (רביעי) חבר מועצת העיר אלי לנדאו, המשמש יו"ר ועד המנהל של מיל"ב, לקליש רותם תחת הכותרת "התראה לפני הגשת עתירה נגד עיריית חיפה והעומדת בראשה בגין אי קיום החלטות מועצת העיר בדבר תקצוב עמותת מיל"ב", הוא כתב: "מועצת העיר בישיבתה מ-30 במרץ החליטה על הקצבת סכום של 4.8 מיליון שקל לעמותת מיל"ב. העמותה מקבלת את הקצבות העירייה אחת לחודש, אך אינה מקבלת את הסכומים בהתאם להחלטת מועצת העיר. הבינותי שאינך מוכנה לחתום על העברת מלוא הסכום לאור העובדה כי לא הועברה אלייך תוכנית העבודה של מיל"ב לשנת 2022. לבקשתך, מזכירת מיל"ב הגיעה ללשכתך בבניין העירייה ומסרה באופן ידני את תוכנית העבודה לשנת 2022".

לנדאו ציטט מפסק הדין של העתירה שאותה הגיש חבר המועצה יואב רמתי נגד העירייה בנושא הסעות תלמידי בית הספר מוריה ברקאי, שבו כתב השופט אברהם קליין כי "לא ניתן לקחת סמכויות ולבטל במחי יד אחת החלטה של מועצת העיר". בהמשך כתב לנדדאו לראש העיר כי הוא מבקש ממנה "לפעול בהתאם להחלטת מועצת העיר שמחייבת את כל הגורמים בעירייה". לנדאו טען כי אי העברת הסכום במלואו יפגע בפעילות העמותה וכי כל פניותיו לראש העיר לא נענו.

 

 

את מכתבו לקליש רותם סיים לנדאו באזהרה כי כדי להימנע מ"אי נעימות והגעה לערכאות משפטיות" הוא מבקש לקבל את מלוא ההקצבה שהוחלט עליה במועצת העיר תוך שלושה ימים.

עמותת מיל"ב היא התאגיד העירוני השלישי ששולח השבוע לקליש רותם מכתב דרישה לקבלת כספים ומאיים בפנייה לערכאות. את המכתב הראשון שלח מנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי, שדרש כי העירייה תעביר לתאגיד 8.5 מיליון שקל אשר העיכוב בהעברתם עלול לפגוע בפעילותו ולא חשש לשלוף את קלף העתירה נגד העירייה אם הכספים לא יתקבלו הכספים. אחריו היה זה חבר המועצה ויו"ר העמותה לקליטת עלייה לזר קפלון, שדרש מקליש רותם לחתום על הפקודה להעברת הכספים שאושרו במועצת העיר ובוועדת הכספים.

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

מועדון הזית של מיל"ב בקרית אליעזר (צילום: בועז כהן)

מועדון הזית של מיל"ב בקרית אליעזר (צילום: בועז כהן)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין שום צורך בעמותות למיניהן :
    -במקום עמותת הקליטה, יש משרד ממשלתי לעליה וקליטה
    -במקום עמותת מיל"ב, יש משרד ממשלתי שמטפל באזרחים ותיקים
    -במקום אטו"ס, יש המון גופים המספקים את השירות, דרך משרדי כרטיסים ועוד.

  2. רונית

    זה כסף ציבורי. מה אכפת לה לחתום על הצ'קים ולהעביר להם? מקסימום אם יהיה גרעון היא תמיד תוכל להעלות את הארנונה, כמו בתקופת יהב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר