יונה יהב (צילום: אלעד מלכה)
יונה יהב (צילום: אלעד מלכה)

יהב מציג: תוכנית "100 הימים"

תוכנית העבודה של יונה יהב כוללת הקמת רשת מעונות עירונית מסובסדת עד גיל 3, השבת הפסטיבלים הגדולים לעיר, העלמת בעיית חזירי הבר תוך 90 יום, החזרת השיטור המשולב, הקדמה של פינוי המפעלים המזהמים לשנת 2027, נסיעה בחינם במנהרות הכרמל והקמה של שתי רכבליות נוספות

פורסם בתאריך: 30.8.23 07:54

יונה יהב מפרסם היום (רביעי) את תוכנית העבודה שאותה הוא מבטיח ליישם אם ייבחר לראשות העיר. בתוכנית שזכתה לשם "100 הימים" מפורטים 13 נושאים, ובהם טיפול בחזירי בר, ביטחון אישי, תעסוקה, בינוי ופיתוח, איכות הסביבה, תרבות, תיירות וחיים משותפים בעיר.

בנושא החינוך, שעליו עבד יהב ביחד עם מנהל בית הספר ליאו בק לשעבר דני פסלר, כוללת התוכנית הקמת רשת מעונות עירונית מסובסדת מגיל לידה ועד גיל 3, הקמת מרכזים לגיל הרך שיעניקו ליווי וייעוץ משלב ההיריון, הנהגת שיטה של למידה התנסותית מבוססת מיומנויות, הכנסת תחום הבינה מלאכותית לבתי הספר בשיתוף עם קהילת ההייטק, הצבת יעד של 100 אחוז בעלי השכלה על תיכונית או תואר ראשון, פתיחת כל זרמי החינוך בעיר – המונטסורי, האנתרופוסופי, הדמוקרטי והדו לשוני – כבתי ספר צומחים באופן מדורג, הפעלת תוכניות הכשרה והעשרה לצוותים החינוכיים, והקמת צוות בראשותו של יהב לשיתוף ציבור עם החברה הערבית כדי לבנות תוכנית בינוי לבתי ספר ולהקים מסגרות חינוך חדשות.

בנושא התרבות נכתב בתוכנית כי אגף התרבות בעיריית חיפה יפתח ענפי תרבות חדשים. התוכנית כוללת הקמה של שני מוזיאונים חדשים, קיום מסיבות רחוב במרכזים השכונתיים כמו מרכז זיו, רחוב החלוץ, מרכז הכרמל, רחוב אח"י אילת, העיר תחתית ושוק תלפיות, קיום אירועים בינלאומיים באיצטדיון ובפארקים, השבת הפסטיבלים הגדולים שהתקיימו בתקופתו של יהב, ובהם עיר הנוער, עיר הבירה וחודש הספר.

בנושא החזירים חוזר יהב על הכרזתו כי תוך 90 יום הוא יעלים את בעיית החזירים. מהתוכנית עולה כי יהב מתכוון להשלים גידור מקיף תוך הקפדה על חזות העיר, להטמין פחי אשפה, לגבש מדיניות מוסכמת עם רשויות הטבע והסביבה על דרכי דילול, ולהרחיק חזירים לאזורים אחרים.

בנושא הביטחון האישי במרחב הציבורי מתכנן יהב להקים תוך ארבעה חודשים סיירת ביטחון עירונית שתפעל 24 שעות ביממה, ובפעילותה ישולבו גם שוטרים. נוסף על כך כוללת התוכנית את החזרת פרויקט השיטור המשולב שהיה קיים עד לשנת 2019 אך הופסק בהנחיית המשטרה. מלבד הוספה של ניידות, שוטרים ופקחים, יהב גם מבטיח לפנות למפכ"ל המשטרה על מנת לקבוע קריטריונים שלפיהם תתאפשר פעילות של מג"ב במקרים של פשיעה חמורה ומאורגנת.

בנושא איכות הסביבה ופינוי המפעלים המזהמים מאמץ יהב את התוכנית הממשלתית לפינוים, ובכוונתו לגבש תוכנית משותפת עם הערים השכנות להקדמת לוחות הזמנים לפינוי עד לשנת 2027.

 

 

בנושא הבינוי מציע יהב לקבוע יעד של מתן 1,500 היתרי בנייה כבר בשנת 2024 ותוספת מדורגת של חמישה אחוזים בכל שנה, כאשר 30 אחוז מההיתרים בכל שנה יוקצו להתחדשות עירונית.

בנושא התחבורה קובע יהב יעד שאפתני מאוד של הפיכת המטרונית לרכבת קלה – דבר שיאפשר להגדיל את נפח הנסועה בתחבורה הציבורית. הבטחות נוספות בנושא זה הן הקמה של שתי רכבליות נוספות מהכרמל לים ומהכרמל לקמפוס הנמל, פטור לתושבי חיפה מתשלום אגרת נסיעה במנהרות הכרמל תוך שנה, והכשרת שטחי חניה ציבורית בחינם סמוך למרכזי עסקים.

על נושאי הבינוי והתחבורה נכתב בתוכנית כי "עם שובי לתפקידי כראש העיר אחדש את תנופת הבנייה וההתחדשות העירונית בחיפה כבר בשנה הקרובה, תוך יצירת יחסי אמון עם היזמים, עם התושבים ועם הארגונים הסביבתיים. לצד זאת אנגיש תחבורה ציבורית מתקדמת, נגישה וזמינה".

בנושא התיירות סבור יהב כי "חיפה היא עיר חוף וספורט מהמובילות בארץ. אף על פי כן, חיפה רחוקה ממיצוי הפוטנציאל שלה ונמצאת הרחק אחרי ערי חוף אחרות בישראל. עם שובי לתפקיד ראש העיר אהפוך את חיפה לבירת התיירות ולבירת התרבות של הצפון, ולאחת משלוש הערים המובילות בתיירות בישראל". יהב קובע יעד להגדלת מספר חדרי המלון בעיר תוך חמש שנים מ-1600 ל-2400 חדרים, מבטיח לקדם את כניסתה של חיפה לסל היעדים המשווקים על ידי משרד התיירות בדומה לירושלים, לתל אביב, לאילת ולנצרת, ולהרחיב את תיירות הפנים באמצעות חבילות משותפות עם המלונות ועם מוסדות התרבות.

לסיכום, נכתב בתוכנית, "אני לוקח את תרמיל האחריות אל עבר אתגרי העתיד – המוכנות למלחמה עם חיזבאללה או חלילה לאסון טבע, הפעלת מערכת חינוך עירונית ואיכותית כבר מגיל לידה, העלמת תופעת החזירים מחיפה בתוך 90 יום משובי לתפקידי, שינוי מאזן ההגירה בעיר משלילי לחיובי באמצעות הוספה של 50,000-40,000 מקומות עבודה, הפיכתה של חיפה לאלטרנטיבה השפויה ליוקר הדיור במרכז הארץ, הגדלת מספר חדרי המלון בעיר ב-50 אחוז ועוד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. צ'ארון שרי

    לומר את האמת… מראייה ראשונית אכן זה נראה מרשים, במיוחד שזה הפרסום המבטיח הראשון משאר המתמודדים.
    אבל,
    נכתב על 13 נושאים – ספרתי 8.
    יש שימוש במילה "מבטיח" כאשר אנו, כתושבים, צריכים את המילה "מתחייב" – כדי שנוכל להיכנס בך אם תפר התחייבות בתואנה כלשהיא.
    דבר נוסף – מי יהיה ממלא המקום שלך ?
    עיצה נוספת לבחינתך – צרף[שתף את אביהוא האן והירוקים – אתה צריך קונטרה, הכהונה הקודמת לוותה בתרעומות ולא נשכחה.
    אנחנו התושבים, לכיוון שלך כרגע.
    כל השאר (מתווכי דירות\מנהלי בית קפה\מחזיקי קבוצת פייסבוק\נתמכי טייקונים) לא כל כך רלוונטים.
    זה יהיה בסוף אתה מול קאליש ואולי עציוני.

    דבר אחרון – תתחייב לפתח את חזית הים[הנמל ( https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001413827 )- כל מה שכתוב למעלה על תיירות וספורט אלו סתם סיסמאות וכותרות. חזית הים ושדה תעופה אטרקטיבי ומתפקד יחזקו מאוד את התיירות בעיר.

  2. יהב נכשל 15 שנה וזה מספיק והותר להבין שהוא לא צריך לחזור

    יהב יודע להבטיח ולכו תראו מה נהיה מההבטחות שלו בבחירות 2008 ובבחירות 2013. הבטיח בואדי הגיבורים סנטרל פארק בתכנון סין קיבלנו אתר סגור מסוכן עם חציבה מגודרת. הבטיח גלגל ענק. הבטיח 3000 חדרי מלון. הבטיח בריכה אולימפית. הבטיח לשפץ את בוסתן ואדי שיח. הבטיח שביל אופניים לעתלית. אם היה לי שקל לכל הבטחה של יהב שלא קיים הייתי מליונרית.
    יהב אוהב לחייך ולומר שהוא יטפל בהכל אבל רגע ראינו איזו עירייה מפורקת והרוסה מלאה מפגעים וניהול רע הוא השאיר אחרי 15 שנות שלטון. ראינו את הארנונה הכי גבוהה בארץ כי הכניס חמולות לעירייה. ראינו בתי ספר שהשאיר הרוסים מתפוררים בבניינים מסוכנים משנות ה-60. ראינו בתי ספר שסגר והעביר לחרדים כמו בית הספר הקישון, שפגע בשכונה שלמה שאין לה בית ספר ליד הבית.
    ראינו איך הבריח 40,000 צעירים בקדנציות שלו. ראינו איך עשה את הגרעון הגדול בתולדות חיפה והעבירו כסף למשכורות עתק במקום פיתוח העיר. ראינו איך "טיפל" בחישמול הרכבת במקום לדחוף מינהור קיבל הבטחה לשיקוע שהרכבת חזרה בה ועכשיו כל שכונות החוף יסבלו עשרות שנים.
    יהב ניסינו אותך ל-15 שנה, מספיק ודי. לא הצלחת, ואתה גם לא תצליח הלאה אם חלילה שוב נקבל 5 שנות יונה כשלונה.
    הגיע זמן לתת צ'אנס לבורובסקי שמבין בשיטור ואכיפה אחד הדברים שחיפה הכי צריכה.

  3. חיפאי.

    לגבי זיהום הסביבה – ״"בכוונתו לגבש תוכנית משותפת עם הערים השכנות להקדמת לוחות הזמנים לפינוי עד לשנת 2027." נשמע כמו עלבון לאינטיליגנציה של התושבים. בשלב זה של חייו הציבוריים המינימום שהייתי מצפה זה משהו בסגנון – שוחח עם ראשי הערים וגורמים מובילים בממשלה – ובידו תכניות סדורה המקובלת על גורמי האכיפה לסגירת המפעלים עד לסיום הקדנציה הנוכחית קרי תחילת 2027. די ברור שמילה של פוליטיקאי לא שווה הרבה לאחר הבחירות, אז לפחות שיתאמץ לפניהן. בפרט לאור העובדה שהגן על המפעלים בקדנציות הקודמות שלו ובכך תרם לדירדור חיפה לרמת פרובינציה. חבל. אין פה הפנמה שהזיהום מרחיק יזמים ואוכלוסיה איכותית מהעיר. הדגש על חזירים קצת הזוי.

  4. קובי

    לא מבין מה עשה 15 שנה שפתאום רוצה לתקן ב 100 ימים . יונה אתה הייתה ראש העיר הגעתה למקסימום היכולות שלך . עכשיו נותר גם לך להרוס . שחרר את העיר ולך לנוח תהנה מהחופש ותהנה לראות איך יעקב בורובסקי מציל את חיפה ומחדש אותה עם ראיונות שלא היה לכם בבנק העשיה . ואת קרית חיים פורחת

  5. בורובסקי עם רמת אמינות גבוהה יותר מיהב פי כמה

    יונה תודה השתכנעתי – אני מצביע לבורובסקי.
    כשמישהו זורק לי הבטחות בלי כיסוי על הקדמת פינוי המפעלים המזהמים כדי להשכיח שהוא רצה ב-2018 להגדיל את בתי הזיקוק פי 3 בלי אפילו לדרוש מהם תוכנית יציבות מבני המפעל ברעידות אדמה אז באמת זה עלבון לאינטיליגנציה.. הקדמת הפינוי ל-2027? על מי אתה עובד ואת מי אתה חושב שהשקרים האלו יקנו לך שוב מקום עם נציגי הקניונים גד זאבי ומשמני הכיסים שלך?.. לא הפעם יהבובו.

  6. אלי

    הבחור עוד מעט בן 80, שיאיריך ימים כמו מתושלח, אבל האם הוא יזכה גם ליישם את הבטחותיו, הלוואי…

  7. המטייל בביזנס בעולם - 22 מדינות על חשבון משלם המיסים בחיפה

    יהב ניסה לרוץ לכנסת שוב מפלגת הגליל ונכשל
    יהב ניסה לרוץ ליור הסוכנות כדי לטייל בעולם ונכשל
    יהב ניסה לקדם עצמו לדירקטוריון בתחום תעופה ונכשל
    הוא מחכה לחזור לעופף בשמי העולם על חשבון משלם הארנונה בחיפה
    היה שיאן הטיולים לחו"ל עקף את חולדאי בפער גדול
    לא עוד. תטייל על חשבונך בלבד.

  8. לא יאמן שאנחנו ב-2023

    אם ייבחר אפשר להכריז על תסמונת האישה המוכה בחיפה.
    כמות המחדלים שיצר – צריך חתיכת עזות מצח לרצות להמשיך

  9. קריות

    המפעלים הפטרו גם בקריות. לא הקטין במיל את כמות התושיבים שרק גדלה וגדלה. הבעיה היא נטו אצל ראשי עירית חיפה ואת מי שהם מעמידים, אכלו לי שתו לי. כן צריך לומר לכל עסק-מפעל תודה, אלף פעם. להפסיק ללכת נגד עסקים ולעודד. אם הייתי מיליארדר שקל לא הייתי בחיפה, ויוצרת אפקט של עסקים לכו , לאיש זה לא משדר טוב, ההפך וזה הדבר היחיד שלא ייתן לחיפה בחיים להתרומם ואף תלך לאחור. וזה ממש לא משנה מה העיסוק.

  10. רק רציתי לדעת

    יזמי מנהרות הכרמל החליטו שכל מנוי חיפאי שלהם יהיה פטור מתשלום ארנונה. זה הגיוני בדיוק כמו תכניתו של יהב לתת לחיפאים פטור מתשלום אגרת מעבר במנהרה .

  11. הכשלון הגדול מול תל אביב - על שמו של יהב

    יהב יכל לדאוג בועדת הכספים להנחה לתושבי חיפה שמנהרות הכרמל עוברות רק בשיטחה.
    יהב יכל לדאוג שהארנונה של נמל המפרץ תגיע לחיפה כי הוא רק בשיטחה ומקבל ממנה שירותים.
    יהב נכשל בזה
    היה עסוק בנסיעות בעולם
    וככה נחשל ב-100 סעיפים לפחות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר