הבחירות בבל"ד (צילום: אלפרד חדאד)
הבחירות בבל"ד (צילום: אלפרד חדאד)

שרבל דקוור יעמוד בראש רשימת בל"ד למועצה

בבחירות שקיים הסניף החיפאי של מפלגת בל"ד נבחר שרבל דקוור להוביל את הרשימה שתתמודד בבחירות למועצת העיר. למקום השני נבחרה ד"ר נסרין שחאדה. חבר המפלגה אבראהים גטאס, שכבר הודיע כי יתמודד על ראשות העיר, ירוץ ברשימה עצמאית

פורסם בתאריך: 6.9.23 13:16

בבחירות שהתקיימו אתמול (שלישי) בסניף החיפאי של מפלגת בל"ד נבחר שרבל דקוור לעמוד בראש הרשימה שתרוץ למועצת העיר. דקוור הוא מורה בבית הספר נזירות נצרת ומשמש יו"ר הצופים המארונים בחיפה. למקום השני ברשימה נבחרה ד"ר נסרין שחאדה, בעלת דוקטורט בננוטכנולוגיה, תואר ראשון בהנדסה ביורפואית ותואר ראשון נוסף בהנדסת חשמל.

חבר המפלגה אבראהים גטאס, שהכריז לפני כשלושה שבועות כי הוא מתמודד על ראשות העיר ועל מקום במועצה, לא יהיה חלק מהרשימה וימשיך במירוץ ברשימה עצמאית. גטאס הוא המתמודד הערבי היחיד לראשות העיר והמועמד הערבי הראשון לתפקיד מאז וליד חמיס בבחירות 2008.

שלוש רשימות ערביות יתמודדו בבחירות הקרובות – חד"ש, בל"ד ורשימתו של גטאס. כזכור, רג'א זעאתרה, שפרש מהמועצה לפני כחצי ועבר להתגורר במצרים, שב לחיפה כדי להוביל שוב את חד"ש והכריז על כוונתו לאחד את כל הרשימות הערביות במטרה להשיג ארבעה מנדטים. אל שלוש הרשימות האלה יש להוסיף את דובר עיריית חיפה בשפה הערבית פאחר ביאדסי, שיצא לחל"ת כדי להתמודד בבחירות, אך עדיין לא ברור באיזו מסגרת.

 

 

בקדנציה הנוכחית היתה חד"ש הרשימה הערבית היחידה שהצליחה להיכנס למועצה לאחר שקיבלה 6,715 קולות אשר זיכו אותה בשני מנדטים. בל"ד קיבלה אז 1,912 קולות בלבד שלא הספיקו כדי לעבור את אחוז החסימה, ורשימה ערבית נוספת – חיפנא – קיבלה 1,229 קולות.

"הבחירות היו חיוביות מאוד והתנהלו באופן תקין לפי החוקה של המפלגה", נמסר מבל"ד, "לאחר ספירת הקולות התברר שדקוור נבחר למקום הראשון ושחאדה למקום השני. אנחנו פתוחים לאחד את כל הכוחות בחברה הערבית בחיפה".

גטאס: "כפי שהצהרתי, אני מתמודד לראשות העיר ברשימה על מפלגתית, ואשמח מאוד אם בל"ד תצטרף למאבק הצודק למען עתיד ילדינו. עסקנים פוליטיים קטנים, שכל מה שמעניין אותם זה העניינים הקטנים שלהם, לא ישנו לי ולציבור את הדרך. שלוש פעמים נקבע מועד לבחירות, וכאשר היה ברור שאנצח ברוב סוחף הן בוטלו. התרגיל המסריח שנעשה אתמול לא משנה דבר – 27 אנשים שלא הצביעו לי לעומת 24 שהצביעו לי ברור שאינם משקפים את דעת הציבור. הראיה לכך היא ההיענות הרבה של הציבור לחתום לי על טפסי הגשת המועמדות. עד היום נאספו יותר מ-600 חתימות, ועוד רבים שמבקשים לחתום".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר