מבקר העירייה עופר טל (צילום: בועז כהן)
מבקר העירייה עופר טל (צילום: בועז כהן)

מבקר העירייה נגד התנהלות הוועדה לתכנון ובנייה

סדר היום של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הכיל יותר מ-400 עמודים, 21 בקשות להיתר בנייה חדשה, 61 בקשות רגילות ו-13 בקשות תכנוניות. בעקבות פנייה של חבר המועצה מוטי בליצבלאו מתח מבקר העירייה עופר טל ביקורת על עיריית חיפה שהעמיסה על הוועדה מספר לא סביר של בקשות לדיון, בלי שניתן לחבריה זמן סביר ללמוד את החומר

פורסם בתאריך: 14.9.23 07:55

אחרי קדנציה של קיפאון בתחום הבנייה ולפני הבחירות המוניציפליות מנסה העירייה להציג מראית עין של עבודה, אבל נראה שאת חברי מועצת העיר זה לא ממש מרשים. מבקר העירייה עופר טל מתח ביקורת על עיריית חיפה שהעמיסה על הוועדה לתכנון ובנייה, שהתכנסה ביום שלישי ואשר בה חברים חברי המועצה, מספר לא סביר של בקשות לדיון, בלי שניתן לחבריה זמן סביר ללמוד את החומר. בכך נענה טל לפנייתו של חבר המועצה מוטי בליצבלאו שפנה לטל וליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין בנושא לאחר שביקש לדחות את התכנסות הוועדה ביממה אך נדחה.

"סדר היום מכיל יותר מ-400 עמודים, 21 בקשות להיתר בנייה חדשה, כולל תוכניות מתאר ארציות רבות, ובהן תמ"א, ועוד 61 בקשות רגילות ו-13 בקשות תכנוניות", כתב בליצבלאו לטל ולקליין, "הצפה כזו לא זכורה לי מתחילת הקדנציה. על זה נאמר – 'חטוף ואכול כי מחר נמות'".

לדבריו, למרות הכמות האדירה של החומרים שעמם היו חברי הוועדה צריכים להתמודד, סדר היום נשלח לחברים באיחור של יממה, שישה ימים לפני הישיבה במקום שבעה ימים כמוגדר כחוק: "בלתי אפשרי לדון בכל כך הרבה בקשות בתקופה שבה חברי המועצה נמצאים בשיא ההכנות והקמפיינים לבחירות. זו התעללות הן בחברי הוועדה והן באנשים שביקשו היתרים".

 

 

בתגובתו לוועדה כתב טל: "לגופו של עניין, חבר המועצה צודק בטענותיו. לנוכח הרגישות של הבאת נושאים לדיון בוועדה המקומית בתקופה הזו (לפני הבחירות המוניציפליות; ש"מ), מומלץ שתגדירו בבירור אלו נושאים מתוך כלל הנושאים המופיעים ניתן בכלל להעלות לדיון, ובהתאם להנחייתכם לקיים ישיבה בנושאים המאושרים על ידכם בלבד".

מומחה בתחום התכנון והבנייה ברשויות המקומיות אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "לא אנושי להעמיס כמות כזו גדולה של חומר על חברי המועצה, שהם בסך הכל מתנדבים ויש להם גם עיסוקים אחרים. נושא התכנון והבנייה הוא נושא מורכב במיוחד, כך שאם העירייה רוצה שיתייחסו אליו ברצינות היא חייבת לתת לחברי הוועדה זמן ללמוד את החומר. דבר נוסף שלדעתי יש בו טעם לפגם הוא הכנסת בקשות לדיון של תמ"א 38 שהוגשו לא מכבר. על פי רוב, בקשה לדיון בתמ"א 38 מגיעה לוועדה אחרי המתנה של שנה וחצי עד שנתיים, ופתאום לקראת הבחירות הובאו לדיון בקשות שהוגשו רק לפני כמה חודשים".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה, אך ממטה הבחירות של מ"מ ראש העיר מיכי אלפר, המשמש יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, נמסר: "מודה לכם על כך שאתם ערים להיקף העשייה והפעילות של הוועדה בראשותי, שבא לידי ביטוי בין השאר גם במספר הבקשות להיתר והתוכניות שאישרנו. ברצוני לתקן ולהדגיש שפעילות הוועדה נעשתה תוך היצמדות מוקפדת לתקנות ולהנחיות, ועל כך תעיד החלטת שר הפנים להאריך את כהונתה של הוועדה כוועדה עצמאית מוסמכת, וזאת לאור ניהולה התקין והישגיה הרבים שאושרו על ידי כל הגורמים הרגולטורים והמשפטיים. באופן הזה הצלחנו לשלב מענה רוחבי בהיקף חסר תקדים מאז היותה חיפה לעיר, תוך איזון מתמיד עם היצמדות להנחיות ולתקנות, וכמובן שילוב בין צורכי הפרט לאינטרס הציבורי ולהיפך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מה לא ברור מה קרה פה

    השחיתות של קליש
    מהר מהר תמורת מזומנים לקדם אישור מחטםים לפני הבחירות. שילמת קיבלת מזורז..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר