שמואל גנץ ז"ל (צילום: צבי רוגר, דוברות עיריית חיפה)
שמואל גנץ ז"ל (צילום: צבי רוגר, דוברות עיריית חיפה)

שמואל גנץ, לשעבר מנכ"ל העירייה, הלך לעולמו

שמואל גנץ שימש מנכ"ל עיריית חיפה במשך עשר שנים בזמן כהונתו של יונה יהב כראש העיר. הוא הלך לעולמו הלילה בגיל 83. יהב: הוא היה שילוב בין איש עסקים מצליח לאיש ציבור יוצא דופן, שעזב את כל עסקיו כדי להקדיש זמנו, מרצו וכישרונו לחיפה ולשמש בתפקיד מנכ"ל העירייה"

פורסם בתאריך: 13.12.23 10:55

שמואל גנץ, ששימש מנכ"ל עיריית חיפה במשך עשר שנים בזמן כהונתו של יונה יהב כראש עיר, הלך לעולמו הלילה (בין שלישי לרביעי) והוא בן 83.

גנץ נולד ברחובות בשנת 1940 והתגייס לצה"ל בפברואר 1959. הוא השתחרר ממילואים בדרגת אלוף משנה בשנת 1992, ובתפקידו האחרון הוא שימש מפקד אגד תחזוקה באוגדה עוצבת עמוד האש. גנץ, בוגר אוניברסיטת חיפה בכלכלה ומדעי המדינה,

בתפקידו כמנכ"ל העירייה הוא הוביל פרויקטים רבים, ובראשם תוכנית "בגרות 81" שבמסגרתה אותרו כ-1,000 תלמידים בכיתות י' ו-י"א מבתי הספר העירוניים שעלה לגביהם החשש כי יסיימו את בתי הספר ללא זכאות לתעודת הבגרות. הפרויקט העניק לתלמידים מערך של תמיכה וסיוע רציף, ושם דגש על עידוד התלמידים ועל העלאת המוטיבציה, בשיתוף עם ההורים, עד לקבלת תעודת הבגרות.

 

 

גנץ הקים את חברת הליסינג אופרייט ליס, בהמשך מונה ליו"ר החברה הכלכלית לחיפה ושימש בתפקידים ציבוריים ובהם יו"ר לשכת תיאום הארגונים הכלכליים בחיפה ובצפון.

יהב ספד לו וכתב: "היום הלך לעולמו אדם יוצא דופן, שילוב בין איש עסקים מצליח מאוד לאיש ציבור יוצא דופן, שעזב את כל עסקיו כדי להקדיש זמנו, מרצו וכישרונו לחיפה שאותה אהב מאוד, ולשמש בתפקיד מנכ"ל העירייה. הוא היה עזר כנגדי בכל מובן המילה. היו לו רעיונות יוצאי דופן וידע לשלב את כל המגזרים. הוא היה איש נעים הליכות שמעולם לא מרים את קולו, נעים להתרועע, מקשיב, יודע להוציא אל הפועל את הפרויקטים הגדולים ביותר. הרבה מאוד פרויקטים רשומים על שמו, כולל האיצטדיון. הוא יחסר מאוד בנוף הציבורי והעסקי של חיפה".

בשנים האחרונות התגורר גנץ בדיור המוגן ברחוב היינריך היינה. הוא השאיר אחריו אשה ושני ילדים. ההלוויה תתקיים מחר (חמישי) בשעה 13:30 בבית העלמין חוף הכרמל (השער הישן).

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גיל 81 זה מבוגר מדי להתחיל קדנציה

    גם יהב צריך להבין שהוא מבוגר מדי ונכשל מדי כדי לחזור להרוס עוד חמש שנים. מספיק. חייבים להזרים דם צעיר לעירייה ולמועצה. מבחינת ראש עיר הכי מתאים לטיפול בטרור הפלילי הבלתי פוסק, זה יעקב בורובסקי.

  2. יהב לך

    יהב נהנתן לא קטן, הוא לא יוותר על הכיסא והמשכורת המפנקים, למרות גילו המבוגר וכשלונו בעבר כראש עיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר