עינת קליש רותם (צילום: בועז כהן)
עינת קליש רותם (צילום: בועז כהן)

בית המשפט: "ראש העיר החליטה לא למלא אחר החלטת המועצה"

נשיא בית המשפט המחוזי השופט רון שפירא מתח ביקורת קשה על עיריית חיפה ועל ראש העיר עינת קליש רותם והורה להעביר לרשות לקליטת עלייה ולעמותת מיל"ב את התקציבים המגיעים להן

פורסם בתאריך: 11.1.24 12:38

בית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים פרסם פסק דין ביקורתי וקשה בעתירות שהגישו הרשות לקליטת עלייה ועמותת מיל"ב נגד עיריית חיפה וראש העיר עינת קליש רותם. העתירות הוגשו בחודש אוגוסט, ובית המשפט איחד את השתיים.

בעתירות שהגישו הרשות לקליטת עלייה ומיל"ב – שני תאגידים עירוניים – התבקש בית המשפט להורות לראש העיר להעביר להן את יתרת הכספים המגיעים לשני הגופים עבור השנים 2022 ו-2023 בהתאם להחלטות מועצת העיר. הרשות לקליטת עלייה טענה בעתירתה כי 434,000 שקל עבור שנת 2022 ו-500,000 שקל עבור שנת 2023 לא הועברו אליה. בעתירה של מיל"ב נטען כי העירייה לא העבירה לעמותה 315,000 שקל עבור שנת 2022 ותוספת של 735,000 שקל לתקציב 2023. העתירות הוגשו באמצעות עוה"ד יוני שליו-ריבה, אורן כ"ץ ורוני טרפה ממשרד יוסף ישורון ושות' עורכי דין.

בפסק הדין מתח נשיא בית המשפט רון שפירא ביקורת קשה על העירייה ועל העומדת בראשה: "מעיון בתכתובת הענפה בין הצדדים, בדרישות הנשנות ומשתנות של העירייה מהעותרים לאחר החלטת המועצה, וביחסים הפגומים בין גורמים שונים בעירייה המחויבים באותם עקרונות מינהליים, אני סבור כי מדובר בעניין מינהלי מובהק שבו השאלה הכספית היא שאלה משנית לנושא המינהל התקין וקיום החלטות המועצה. מדובר אפוא בתקיפה ישירה של החלטת ראש העיר לא למלא אחר החלטת המועצה, ולא בתקיפה מינהלית ב'תחפושת' שהוגשה במטרה לקבל כספים נוספים מהרשות. הבקשה בליבת העתירה היא לחייב ניהול תקין ויחסים מינהליים תקינים בין גורמי העירייה הרלוונטיים כדי שהעותרים יוכלו להמשיך לפעול באופן הראוי בשנים הבאות, מבלי לעבור מסכת משפטית בנוגע לכל תקציב שיאושר עבורם".

 

 

השופט שפירא הורה לעירייה ולקליש רותם "לקיים את החלטת המועצה ולהעביר את מלוא הכספים שטרם הועברו לעותרים. כמו כן אני מורה על העברת יתרת התקציבים עבור שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023 בהתאם לתקציב שאושר להם לשנת 2023, ככל שכספים אלו טרם הועברו. העברות אלו יתבצעו עד 31 בינואר, והמשיבות יגישו הודעה לבית המשפט עם ביצוען".

עוד כתב נשיא בית המשפט בפסק הדין כי "אין מתפקיד בית המשפט לבוא בנעלי הרשות בכל הנוגע למחלוקות מספריות. אכן ייתכן כי קיים קושי בתקציבים שאושרו לעותרים, וייתכן כי הועברו או לא הועברו סכומים שהם שונים מאלו שצוינו על ידי הצדדים. עם זאת, בנסיבות המקרה קיים צורך להורות על העברת הכספים בהתאם להחלטות המועצה. ברם, לאחר שהתקציבים יועברו, המשיבות רשאיות להמשיך לבדוק את התקציבים ככל שיהיה צורך בכך. כל תיקון שיידרש יבוצע במסגרת ההליך המתאים בנוגע לתקציב של שנת 2024, תוך שיתוף פעולה נאות עם שאר הגורמים הרלוונטיים ברשות. כמו כן, עד 29 בפברואר יגישו ראש העיר וגזבר העירייה את עמדותיהם המנומקות בנוגע להעברת התקציבים השונים שאושרו עבור העותרים משנת 2020 עד הלום".

עוד פסק השופט שפירא על העירייה ועל קליש רותם הוצאות משפט בסך של 60,000 שקל – 30,000 שקל לכל עותרת.

 

עו"ד יוני שליו-ריבה (צילום: יח"צ)

עו"ד יוני שליו-ריבה (צילום: יח"צ)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. היא אסון בלהות

    כל פעם נחשף עוד חלק מצורת הממשל ההרסנית של הגברת הפוגעת בתפקוד העירייה כבר 5 שנים.
    היה צריך לסלק אותה באמצע הקדנציה בועדה קרואה.

  2. לכי.

    נכנסה לתפקיד בחטא כעבריינית עם הרשעה חמורה בתחום עיסוקה – ומסיימת גם כאן עם פסיקות בית משפט קטלניות נגדה
    לא ראויה לשום תפקיד ציבורי.

  3. מקהלת העיוורות

    צבייה מקהלת מתוסכלות?! את כנראה מתקשה בהבנת הנקרא אז בואי תקראי שוב:
    נשיא בית המשפט המחוזי השופט רון שפירא מתח ביקורת קשה על עיריית חיפה ועל ראש העיר עינת קליש רותם

  4. חי

    צבייה, אין לה יושר בכלל… תעברי קצת על הפעולות שלה ותראי..
    היא תמיד מככבדת בהייותה נבזית ולא הגונה…
    חוסר מקצועיות משווע.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר