איצטדיון סמי עופר (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
איצטדיון סמי עופר (צילום: ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

למען האיצטדיון: העירייה תובעת 8.2 מיליון שקל מהקרן לחיפה

על פי כתב התביעה שהגישה עיריית חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר, הקרן לחיפה - אשר משמשת זרוע של העירייה לקבלת תרומות לטובת פיתוח העיר - לא העבירה כספים שהעבירה משפחת עופר כתרומה לבניית האיצטדיון העירוני

פורסם בתאריך: 29.2.24 13:04

עיריית חיפה תובעת את הקרן לחיפה סכום של 8.2 מיליון שקל. על פי כתב התביעה, שהוגש לבית המשפט המחוזי בעיר, הקרן לא העבירה כספים שהעבירה משפחת עופר כתרומה לבניית האיצטדיון העירוני.

הקרן לחיפה היא עמותה שמשמשת זרוע של העירייה לקבלת תרומות לטובת פיתוח העיר. לפי כתב התביעה, בשנת 2009 נקשרה העירייה בחוזה עם חברת Sapor Company Ltd ועם הקרן לחיפה להעברת כספי תרומה בסך של 20 מיליון שקל מהחברה לבניית האיצטדיון, ובהתאם לכך ייקרא האיצטדיון על שם התורם – סמי עופר. הכספים הועברו לקרן במלואם.

עוד מצוין בכתב התביעה כי בשנת 2015, לאחר פתיחתו של האיצטדיון, נחתם בין הצדדים הסכם נוסף – נספח שני להסכם התרומה – שבו התחייב התורם להעביר 20 מיליון שקל נוספים. עשרה מיליון שקל הועברו לעירייה, אך "עילת התביעה נשוא הליך זה נוגעת לעשרה מיליון השקלים הנותרים. בתרגום פשוט, הכספים היו אמורים להיות מועברים לעיריית חיפה על ידי הקרן לחיפה עד 31 בדצמבר 2016 או בהתאם למילוי כל התנאים לצורך ביצוע תשלום זה". לטענתה של העירייה, "התנאים להעברת מלוא הכספים הנותרים הושלמו ב-27 בדצמבר 2018 עם שליחת דרישת התשלום עבור המטבחים (מטבחים שנבנו באיצטדיון; ב"כ)".

מהנספחים לתביעה עולה כי כבר בדצמבר 2018 שלחו ראש העיר עינת קליש רותם וגזבר העירייה דאז ג'קי ואקים מכתב לקרן וכתבו כי "החלק השני של כספי התרומה בסך של עשרה מיליון שקל נוצלו במלואם לטובת בניית מטבחים באיצטדיון. תשלום זה הועבר על ידי הקרן לחיפה באופן חלקי בלבד. על כן, לאור התוספת השנייה להסכם התרומה, ולפיה על עשרה מיליון השקלים הנותרים היה להשתלם עד 31 בדצמבר 2016, והואיל וסך זה לא שולם במלואו, נבקשכם להעביר לעיריית חיפה את התשלום במלואו כמוסכם לא יאוחר מ-5 בינואר 2019".

 

 

ביוני 2023 שלחה היועצת המשפטית לעירייה ימית קליין אל חברי דירקטוריון הקרן מכתב התראה "טרם נקיטת הליכים משפטיים בגין הפרת הסכם תרומה לאיצטדיון סמי עופר". במכתבה טענה קליין כי מהתרומה בסך של 20 מיליון שקל הועברו לעירייה 13.1 מיליון שקל וכי נותר חוב של 6.7 מיליון שקל שלא הועברו. היא ציינה כי העירייה שלחה מכתבי דרישה לקבלת היתרה והמציאה את המסמכים הנדרשים, כולל חשבוניות, בהתאם לדרישת הקרן, אך "למרות כל האמור ומסיבות שאינן ברורות לעירייה ולא הובהרו עד כה על ידי הקרן, זו האחרונה אינה מעבירה את הכספים שהיא חייבת בהם בתירוצים שונים ואינה טורחת ליתן נימוקים ו/או מענה ענייני ורלוונטי לטענות העירייה". קליין דרשה לקבל את היתרה תוך 45 יום, ולא – העירייה תפנה לערכאות משפטיות.

בכתב התביעה צוין כי כבר בינואר 2023 שלחה אוליביה עופר, בתו של איל עופר ומנכ"לית קרן משפחת איל ומרילין עופר, מייל לקליש רותם ובו ביקשה את עזרתה על מנת להבין את הסטטוס של הכספים שלא הועברו ואשר "נאמר לי שנשמרו בקרן חיפה ולא נתרמו, כמו שאמורים היו להיות, לאיצטדיון חיפה".

במייל פירטה עופר כי סבה סמי עופר תרם כבר ב-2019 סכום של 20 מיליון שקל לבניית האיצטדיון, וכי אביה איל עופר קיבל פנייה מהעירייה לתרום סכום נוסף. זה הסכים ותרם עשרה מיליון שקל בשנת 2015 ועוד עשרה מיליון שקל ב-2016. "אני בטוחה כי אולי היתה חוסר תקשורת היכנשהו", כתבה עופר לקליש רותם, "אבל אודה אם תוכלי בבקשה לחזור אלי לעדכן כיצד כספים אלו טופלו ומתי האיצטדיון יכול לצפות לקבל את 6.5 מיליון השקלים הנותרים".

מכתב התביעה מצטיירת מערכת יחסים רעועה בין העירייה לקרן: "בהתאם להשתלשלות העובדתית ניכר כי היחסים בין הקרן לחיפה לעיריית חיפה התערערו, והראשונה לא מעבירה את הכספים שהתורם העביר לטובת האיצטדיון – דבר שמכניס את העירייה לגירעונות. התובעת תטען כי הקרן, בחוסר תום לב מוחלט, מפרה את הנספח השני להסכם התרומה".

העירייה מבקשת מבית המשפט שיורה על אכיפתם של הסכם התרומה והנספח לו. סכום התביעה עומד על 6.8 מיליון שקל, אך בצירוף ריבית והצמדה הוא נקבע על 8.2 מיליון שקל.

היועץ המשפטי של הקרן לחיפה רון אביב: "מעניין מאוד שקיומה הגיעה לתקשורת עוד לפני שהתביעה הומצאה כדין לנתבע".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כל מה שיהב נגע בו נגמר בגרעונות ותביעות. זאת הדוגמה ויש עוד מאות כאלו

    אנשים עם זכרון קצר.
    כל מה שיהב נגע בו נגמר בגרעון, סכסוכים, קומבינות ותכנון כושל.
    האצטדיון לא מסוגל לארח הופעות גדולות כמו בלומפילד בגלל תכנון לקוי
    הקניון שהיה אמור לקום בתוכו ולממן חלק מהבנייה לא קם כי אין ביקוש מיזמים
    היה אמור להיות מלון ספורט של 250 חדרים ליד האמטדיון – בוטל
    היה אמור להיות גשר לאצטדיון מעל כביש 4 שהעירייה התחייבה לו – בוטל
    היה אמור להיות קירוי של הכניסות כמו התאום שלו בצרפת – בוטל
    היה אמור להיות 450 מליון שקל התברר בסוף שהגרעון ענק ועלה 600 מליון שקל
    בגלל תכנון לקוי יש בעיות עם המדשאה שלו שצריכה תחזוקה יקרה
    הכל הפוך בעולם יהב.
    לא יאמן שהוא רוצה לחזור.
    הרס והרס – תראו איזה סחבת אפילו בתרומה לאצטדיון של 8 שנים!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר