שי בלומנטל ואבי קפלן. הכל תחת שליטה? (צילום: שלמה שהם)
שי בלומנטל ואבי קפלן. הכל תחת שליטה? (צילום: שלמה שהם)

האם בוצע מחטף בסניף הבית היהודי?

יו"ר הסניף אבי קפלן שלח מכתב לחברים והודה להם על בחירתם בו לקדנציה נוספת. אלא שלא היו בחירות כלל, וחבר מועצת העיר שי בלומנטל טוען שהוא עצמו התבקש להתמנות לתפקיד. מנכ"ל התנועה יגיע היום לחיפה כדי להתיר את הפלונטר

פורסם בתאריך: 27.2.18 12:33

יו"ר סניף הבית היהודי בחיפה אבי קפלן הודה לחברי הסניף על בחירתם בו לקדנציה נוספת מבלי שהתקיימו בכלל בחירות. באימייל שנשלח לחברים נכתב: "תודה רבה על תמיכתכם בי לקדנציה נוספת כיו"ר סניף חיפה של הבית היהודי. מכיוון שלא הועברו אלי שמות מועמדים נוספים לתפקיד יו"ר הסניף מקבל אני על עצמי לשרתכם בנאמנות". בסניף מציינים שהתפקיד הובטח לחבר מועצת העיר שי בלומנטל בפגישה שהתקיימה בביתו של קפלן, שאינו מכחיש את קיום הפגישה.

בלומנטל: "לאחר שהודעתי שאני לא רץ שוב למועצת העיר, אמרו לי בסיעה 'אנחנו לא רוצים שתתנתק לגמרי ומעוניינים שתמשיך להיות פעיל כיו"ר הסניף'. אמרו לי גם שאין אף אחד שמתנגד ואין גם אף מועמד לתפקיד, ופתאום מתברר שנעשה מהלך בחשאי. קפלן עשה כאן מחטף שלא על דעת המפלגה. היום (שלישי) אחרי הצהריים מגיע מנכ"ל המפלגה ניר אורבך לחיפה לטפל בעניין הזה".

איך אמור להתבצע ההליך?

"אנשים היו אמורים להגיש מועמדות לתפקיד והיו אמורים לקבוע תאריך לבחירות – מה שלא קרה. אם אין תאריך אז איך אתה מגיש מועמדות? דיברתי עם אורבך והוא אמר לי שזה לא היה על דעתו".

מהו תפקידו של יו"ר הסניף?

"זה תלוי באופי ובכישורים. בעיקרון הוא צריך להפעיל את הצד הפוליטי של הבית היהודי בעיר. אבל האיש לא עשה כלום. כשהזמנתי חבר כנסת אז הוא הצטרף ובא והצטלם. לי אין בעיה עם זה, אבל עובדה שחמש שנים היתה לו אפשרות לעשות והוא לא עשה כלום, אז עכשיו פתאום אתה בא?".

 

 

קפלן, האם ביצעת מחטף ומינית את עצמך לראשות הסניף?

"אני לא מיניתי את עצמי. לא היו מועמדים נוספים. יש בחירות, כמו שכתוב בחוקה שלנו, והכל מנוהל לפי החוקה".

התכוונת שהיו בחירות, כי כבר שלחת אימייל והודית לבוחרים על תמיכתם בך.

"מי שלח את האימייל? זה דבר פנימי של הסניף שלנו ואני לא יודע למה הוציאו לך את זה, ואני לא יודע למה בכלל קיבלת את המכתב הזה".

ולגופו של עניין – בסניף כועסים עליך ואומרים שביצעת מחטף.

"זה לא מחטף. אני בקשר עם מנכ"ל הבית היהודי בעניין הזה ותהיה הצבעה כמו שצריך. אין פה מחטף. הכל יתנהל כמו שצריך. כפי שידעתי לנהל את הסניף כל השנים, כך ימשיך להיות בדיוק אותו הדבר".

בלומנטל טוען שהסניף לא נוהל.

"יכול להיות. אני לא רוצה להתייחס לזה. אני יודע בדיוק מה עשיתי. הכל בסדר ותחת שליטה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עיתונאי מחיפה

    "מהו תפקידו של יו"ר הסניף?" דבריו של בלומנטל שקר וכזב. ולא רק שאינם נכונים אף הפוכים. בלומנטל התנצל בפני קפלן כבר כמה פעמים על שפירסם כתבות כוזבות – כי אירגן אירועים כאלה ואחרים. כשבפועל קפלן פעל ועמד בראשם, והוא בלומנטל רק הגיעה והצטלמם. אדם כזה אינו ראוי לעמוד בראש הסניף. וחברי הסניף יודעים זאת ולכן הוא בכלל לא השתתף.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר