שי בלומנטל ויואב רמתי. "אני פוחד שהבית היהודי במקרה הטוב יקבל מנדט ובמקרה הפחות טוב לא יעבור את אחוז החסימה" (צילום: שלמה שהם)
שי בלומנטל ויואב רמתי. "אני פוחד שהבית היהודי במקרה הטוב יקבל מנדט ובמקרה הפחות טוב לא יעבור את אחוז החסימה" (צילום: שלמה שהם)

בלומנטל תקף את רמתי במכתב לבנט, רמתי לא נשאר חייב

שעות אחדות לאחר פרסום הידיעה כאן על האפשרות לאיחוד בין הבית היהודי לשס"ג שלח היו"ר היוצא של הסיעה שי בלומנטל מכתב חריף ליו"ר המפלגה, שר החינוך נפתלי בנט, שבו הוא קבל על התנהלותו של מחליפו יואב רמתי. היום שלח רמתי את תגובתו לשר

פורסם בתאריך: 22.8.18 13:12

אתמול (שלישי), זמן קצר לאחר ישיבת ההזדהות במועצת העיר שבה הכריז על הזדהותו עם הבית היהודי, שלח יו"ר הסיעה היוצא שי בלומנטל מכתב חריף ליו"ר המפלגה, שר החינוך נפתלי בנט, באשר להתנהלותם של הסיעה והיו”ר החדש שמחליף אותו יואב רמתי. במכתבו כתב בלומנטל: “לאחר הבחירות במועצת הסניף שבה נבחר רמתי לעמוד בראש הרשימה, נפגשתי איתו כמה פעמים, גם בהשתתפות הנהגת המפלגה וגם באופן אישי, לשיחות שבהן הבעתי את הסכמתי לסייע, לייעץ ולהביא מניסיוני להצלחת הבית היהודי בבחירות. היום, חודשיים וחצי לפני הבחירות, אני מביע חשש מתוצאות הבחירות”.

בהמשך פירט בלומנטל את הסיבות לחששו: “מיום בחירת ראש הרשימה לפני כחצי שנה לא כונסה מועצת הסניף אפילו פעם אחת, ולו כדי לדון ולקבל החלטה על מצע, על יעדים ועל משימות לקדנציה הקרובה וזאת לפני פרסומם ברבים, וכן לבחור את שאר חברי הרשימה למועצת העיר כנהוג במפלגה דמוקרטית. המצע שהוצג, לטעמי, אינו מכוון לצורכי הציבור הציוני-דתי אלא משקף הבעת דעות אישיות בסוגיות כלל עירוניות השנויות במחלוקת. אני מאמין כי זו העת לתמוך בראש העיר יונה יהב לראשות העיר וזאת מהטעמים הבאים – יהב הוכיח מעל לכל ספק נאמנות לציונות הדתית, לצורכיה ולערכיה. הכרת הטוב, נאמנות וקריאת המפה הפוליטית בעיר הביאה אותי לדעה כי יש לתמוך ביהב להמשך כהונתו ובוודאי לא לתקוף אותו בסוגיות שאינם בבסיס צורכי הציונות הדתית”.

את המכתב סיים בלומנטל בבקשה התערבות מקברניטי המפלגה "כדי שנוכל כולנו לפעול להצלחת הבית היהודי בחיפה".

העיתוי שבו בחר בלומנטל – שעות אחדות לאחר פרסום הידיעה כאן על האפשרות לאיחוד בין הבית היהודי לשס"ג – אינו מפתיע. בלומנטל רמז על כך במכתבו, ולפיו "ניסיונות לשלב בהנהגת הרשימה דמויות שנויות במחלוקת, שמעולם לא היו חברי הבית היהודי, שאף תקפו את הנהגת הבית היהודי במישור הארצי והמקומי ושניסו לחבור לכוחות פוליטיים אחרים, יפגעו באמון הבוחרים ברשימה". סיבה נוספת היא פרשת הקלטת, שגם היא נחשפה כאן, שבה העביר רמתי בטעות הקלטת שיחה בין נציג ממטהו לבלומנטל בקבוצות ווטסאפ שונות ולאחר מכן התנצל על כך בפניו של בלומנטל.

 

 

בלומנטל, הסרת את הכפפות?

"זה מכתב כואב מאוד שנכתב מכאב ומדאגה. אני איש הבית היהודי משחר ילדותי אבל אני כואב את ההתנהלות הזאת. למרות שניסיתי בכל כוחי לסייע, לא שמעו אותי ואמרו 'תודה רבה, ויאללה לך למקום אחר". זה כואב לי. אני שומע מאנשים בכל מקום 'מה יהיה? מה יהיה?', ואני פוחד שהבית היהודי במקרה הטוב יקבל מנדט ובמקרה הפחות טוב לא יעבור את אחוז החסימה. שיגרתי את המכתב גם לבנט וגם למנכ"ל המפלגה ניר אורבך שאמר לי שהוא ידרוש לכנס את מועצת הסניף ושם הוא יאמר 'חברים, אם לא יחול פה שינוי נסיר את האחריות ממה שקורה בחיפה'. זו לא ירייה בתוך הנגמ"ש, להיפך – הנגמ"ש הזה יקר ללבי, את חיי ואת בריאותי נתתי לטובת הנגמ"ש, וחבל לי שהם עושים טעויות ולא מקשיבים. יש עוד חודשיים וחצי שבהם אפשר לשנות ולתקן את הכל".

רמתי, אותך לבנט?

"ראיתי וקראתי את המכתב. אני מניח שבלומנטל החליף את בנימין נתניהו בתפקיד האזרח המודאג. גם יש לו בעיית זיכרון קשה – לפני הבחירות הקודמות, כשהוא היה יו"ר הסיעה, הוא שכח להביא את רשימת המועמדים ואת ההסכם עם יהב למועצת הסניף. הוא פשוט שכח לכנס את המועצה. למיטב ידיעתי, מאז המועצה עדיין לא התכנסה. את הבסיס שהוא דורש ממני כאדם מודאג הוא בעצמו לא ביצע. אבל כנראה שככה זה – כאשר משתחררים מהתפקיד נגרמת שכחה. אני לא כועס”.

 

המכתב ששלח שי בלומנטל לנפתלי בנט. "זה מכתב כואב מאוד שנכתב מכאב ומדאגה"

 

לאחר פרסום הידיעה שלח רמתי לבנט את התייחסותו למכתבו של בלומנטל. "הבית היהודי בחיפה עומד בפני שינוי מהותי שישפיע על הציבור היהודי בחיפה בכלל ועל הציבור הדתי לאומי בפרט. אני סומך ידי על דבריו של בלומנטל בדבר הצורך בהנגשת הבית היהודי לכל הקהילות בחיפה, אך יש לזכור כי בתקופת הנהגתו של בלומנטל את הסיעה הידרדר מצבה עד כדי מנדט אחד. לאחר בדק בית הגיע הציבור למסקנה כי אין ברירה ויש לשנות הנהגה על מנת לתקן את הכישלון המהדהד מהבחירות האחרונות. אנו מתכוונים לשתף את מועצת הסניף ואת הציבור בכללותו טרם קבלת החלטות, ולא רק בסוגיות שעולות לפני הבחירות אלא בעיקר לאחר הבחירות ובסוגיות שנוגעות לקיום הקהילות בחיפה רבתי".

רמתי ממשיך וכותב כי "קיבלנו את החלטת הוועדה המוניציפלית של המפלגה להעביר אלינו תקציב של חצי מנדט עבור הבחירות הקרובות. דווקא בימים שבהם המפלגה מבקשת לעבור לצמיחה, להגדלת כוחה ולהרחבת שורותיה על המפלגה להשקיע יותר במקומות שבהם היא לא קיבלה בעבר את מלוא פוטנציאל תומכיה, כמו שהיה בחיפה. בוודאי שאל לה למפלגה חפצה חיים שרוצה להתקדם לקבל עצות ממי שאחראי לכישלון צורב ולהתרחקות של אוהדים מהמפלגה, ואין שום מקום לשלבו כיועץ בוועדה המונציפלית של המפלגה וכל שכן לא לשמוע לעצתו בנושא חיפה. אנו מאמינים כי הציבור הדתי לאומי בחיפה מבין את גודל השעה ויפגין אחדות ותמיכה לטובת היעדים שפורסמו במצע, אשר משלבים בין צורכי הקהילה כמו שירותי דת וחינוך, הצערת העיר והרמת הדגל להובלה מנהיגותית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיפאי

    חבל שהמכתב של רמתי לוקה באי דיוקים חמורים למשל בחירת הרשימה בפעם שעברה נעשתה על ידי הסניף.
    האיש מחפש רק לריב ומוביל לחורבן הבית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר