יונה יהב מודיע על התפטרותו. " "צריך לתת לעינת קליש רותם הזדמנות לנהל את העיר" (צילום: חגית הורנשטיין)
יונה יהב מודיע על התפטרותו. " "צריך לתת לעינת קליש רותם הזדמנות לנהל את העיר" (צילום: חגית הורנשטיין)

יהב הודיע על התפטרותו ממועצת העיר

במסיבת עיתונאים שהתקיימה במלון ווילה כרמל הודיע ראש העיר לשעבר יונה יהב על התפטרותו ועל כניסתה של סופי נקש למועצה במקומו. יהב: "אני רוצה להישאר בעולם הציבורי"

פורסם בתאריך: 3.1.19 12:16

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והצפון", ראש העיר לשעבר יונה יהב הודיע היום (חמישי) על התפטרותו ממועצת העיר חיפה. במסיבת עיתונאים שקיים יהב במלון ווילה כרמל הוא קרא מכתב שאותו הגיש בתום מסיבת העיתונאים למזכירת העיר ברכה סלע, ובו כתב כי ההתפטרות ומינויה של סופי נקש במקומו נועדה להבטיח שני עקרונות – האחד שילוב צעירים במועצת העיר והשני חיזוקה של קרית חיים. יהב אמר כי הוא משוכנע שנקש תעשה את תפקידה היטב והודה לעובדי העירייה.

"במהלך מערכת הבחירות אמרנו קבל ועדה שאנחנו נרתמים להיבחר לקדנציה אחרונה ומבצעים מהלך שלא בוצע קודם – חוברים לקבוצה צעירה ומוכשרת כדי לפלס להם את הדרך ולהעביר את המקל אליהם", אמר יהב בתום הקראת המכתב. עוד נאמר במסיבת העיתונאים כי חדוה אלמוג, ממלאת מקומו וסגניתו לשעבר של יהב תמשיך לשמש כחברת מועצה.

לשאלה על עתידו הפוליטי אמר יהב כי הוא מקבל הצעות רבות ממשרדי עורכי דין אבל הוא שואף להישאר בעולם הציבורי: "אני רוצה ליצור עגינה משמעותית בעולם היהודי. אנחנו חווים משבר עם יהדות העולם, והנושא לא נמצא בסדר העדיפויות. יש לי הצעות מקוריות בתחום הזה, ואני רוצה לתרום שם".

ביחס לפעולותיה של ראש העיר עינת קליש רותם מאז שנכנסה לתפקיד אמר יהב: "צריך לתת לה הזדמנות. היא צריכה לממש את ההזדמנות על פי תפיסת עולמה".

 

עם זאת, יהב מתח גם ביקורת על מהלכיה האחרונים של קליש רותם, ועל ביטולן של תוכניות שתוכננו בתקופתו, כמו התוכנית לקו המטרונית על ציר הרכס. "להגיד לך שכל תוכנית של קודמי אני אהבתי? לא, אבל חייבת להיות המשכיות", אמר יהב, "בכדי שתהיה המשכיות צריך ללמוד מה היה, אבל לא פגשו אותנו כדי ללמוד מה היה. אני לא יודע מה השיקולים לבטל. למה לבטל? אני בא מעולם המשפט. אני יודע מה קורה כשאתה מבטל חוזה בצורה חד צדדית. אני אבקש לקבל את כל התיקים האלה אז תהיה לי פרנסה עד היום האחרון. אתה לא יכול לבטל כלום חד צדדית. בעולם המשפט יש גם הבטחה בעל פה. אני רוצה מפה לשלוח תודה לממשלה הנוכחית שכולם יודעים שזו לא הממשלה שאני מחובר אליה אידיאולוגית, אבל השר משה כחלון… ושר התחבורה העניק והעניק. כביש הגיבורים זה כביש של 250 מיליון שקל. כביש 22 היה צריך להיות כביש אגרה. בונים פה 22 מלונות. הדברים האלה משנים את העיר".

בעניין הארכת מסלול שדה התעופה אמר יהב: "הנושא נדון שנים רבות בין עיריית חיפה לרשות שדות התעופה. אנחנו סיכמנו ששדה התעופה יהיה ברמת דוד. זה כבר שדה תעופה קיים שרק צריך לעבור מטמורפוזה. ברגע שתמכנו בנמל – מעל לנמל אי אפשר לטוס, אבל גם לקחתי בחשבון את כל ראשי הערים בקריות שמתנגדים לשדה התעופה, מתנגדים שמטוסים יטוסו בשמיים שלהם. הם לא רצו את הדבר הזה".

 

 

את מסיבת העיתונאים תוכלו לראות בדף הפייסבוק "כלבו – חיפה והצפון"

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. קליש אחרי יהב...

    תזכרו.. תמיד יכול להיות יותר גרוע… והנה יותר גרוע…

  2. חשבנו שהוא הכי גרוע

    יש עכשיו גרועה ממנו..
    אנטיפתית וחברה של הח'ברה מהרשימה משותפת..

  3. ייני

    חלאס אנשים… מה שחשוב זה איך היא תהפוך את חיפה לברלין כפי שאמרה ולא מה היא חושבת ומי החברים שלה זעתרא או שמעתרה….בנתיים לא קורה כלום בעיר חיפה רק דיבורים כמו חול !!!

  4. הביתה ומספיק להטריל

    טרול הרסני שחיפש בעיקר לנסוע לחו"ל על חשבוננו ומחפש גם הלאה. העם העהודי עסתדר מצוין בלי יונה יהב שרוצה ג'וב בסוכנות.

  5. יעקב אתגר

    יהב מחפש פיטמה רעננה לינוק מזומנים…התרגח למשכורת ותנאים וחו"ל קשה לו בלי כל זה. מה הוא יכל לתרום ליהדות התפוצות חוץ מאשר להשתתף איתם בארוחות בחו"ל…

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהב ממורמר, הוא חשב שאוטומטית היא תמשיך את כל הפרויקטים שלו שרובם נוראיים!! מזל שהיא עצרה את המטרונית לכרמל ומקווה שתעצור גם את המטרונית לנוש.
    חוץ מזה, תראו עוד עיר בה ראש העיר התחלף אבל הכל עובד אותו דבר, למה הוא ציפה?? ברור שאם מגיע מישהו אחר יש שינוי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר