הרב שי פרי ונחשון צוק. נפרדו כידידים
הרב שי פרי ונחשון צוק. נפרדו כידידים

התקרבות בין ש"ס להנהלת העירייה: צוק נפגש עם הרב פרי

השבוע נפגשו לראשונה הרב שי פרי, ראש ישיבת "החיים לדוד" והאיש החזק של ש"ס בחיפה, וממלא מקום וסגן ראש העיר נחשון צוק. בפגישה, שבש"ס תיארו אותה כידידותית, חזר הרב פרי על דרישתה של הסיעה לקבל לידיה את ראשות המועצה הדתית כתנאי להצטרפות לקואליציה, אך צוק הבהיר כי זו תישאר בידיה של דגל לתושב

פורסם בתאריך: 15.3.19 13:18

התקרבות בין הנהלת עיריית חיפה לסיעת ש"ס שבאופוזיציה: השבוע נפגשו לראשונה הרב שי פרי, ראש ישיבת "החיים לדוד" בשכונת עין הים, וממלא מקום וסגן ראש העיר נחשון צוק. הרב פרי הוא מגדולי הרבנים בעיר ונחשב לאיש החזק של ש"ס בחיפה.

כזכור, לאחר הפיצול של שס"ג לשלוש סיעות שונות – ש"ס, דגל לתושב ואגודת ישראל – חתמה ש"ס על הסכם קואליציוני עם יונה יהב לראשות העיר. למרות זאת, לאחר הבחירות היו ניסיונות לצרף את ש"ס לקואליציה של ראש העיר עינת קליש רותם, אך ש"ס התעקשה לקבל לידיה את ראשות מועצה הדתית. קליש רותם סירבה מכיוון שראשות המועצה הדתית הובטחה לדגל לתושב במסגרת המשא ומתן הקואליציוני.

 

 

בנקודה זו החלו העניינים להסתבך. יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי קבע כי קבלת ראשות המועצה הדתית היא תנאי ההכרחי להצטרפותם לקואליציה, קליש רותם לא התקפלה וש"ס מצאה את עצמה באופוזיציה. גורמים במערכת העירונית סבורים כי זוהי הסיבה לכך שדרעי, בכובעו השני כשר הפנים, עיכב במשך שלושה חודשים את בקשתה של קליש רותם לאשר מינוי של סגן ראש עיר חמישי בשכר. אל מערכת היחסים הרעועה בין הצדדים התווספו תלונותיו של יו"ר הסיעה הרב אורי אוזן על הדרתו מהדיונים על תקציב התרבות התורנית, ונראה היה שהקרע הוא בלתי נמנע.

אלא שאז אישר דרעי את מינויו של הרב דובי חיון לסגן בשכר, ובכך למעשה נפתח הפתח לניסיונות לגשר על המחלוקות. מקורבים לרב פרי סיפרו כי בפגישה, שנערכה בישיבת "החיים לדוד" בתיווכו של גורם המקורב לקליש רותם, חזר הרב פרי על דרישתה הנחרצת של ש"ס לקבל לידיה את ראשות המועצה הדתית כתנאי להצטרפות לקואליציה, ואילו צוק הדגיש את מחויבותה של ראש העיר ליו"ר דגל לתושב מיכי אלפר במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. למרות המחלוקות הסתיימה הפגישה בצורה ידידותית, ובשני הצדדים מדברים על האפשרות לקיים פגישה בין הרב לראש העיר.

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בין סחטנות חרדים לערבים העיר גמורה

    ככה צוק עוסק בתיירות?
    איזה תיירות של מקוואות ועסקני ש"ס מירושלים?
    טוב גם זו "תיירות"

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טוב מאוד צוק!!!! דגל מהתחלה הייתה עם קליש ושס היו עם יהב לא מגיע להם כלום !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר