אביהו האן ושי אבוחצירה. מחלוקת על רקע הבחירות לכנסת (צילום: מירב שדה)
אביהו האן ושי אבוחצירה. מחלוקת על רקע הבחירות לכנסת (צילום: מירב שדה)

סדקים באופוזיציה: מתיחות בין אבוחצירה להאן

מינויו של שי אבוחצירה ליו"ר המטה של כחול לבן לא מוצא חן בעיניו של אביהו האן, והמחלוקת בין השניים קיבלה את ביטויה בתמיכתו של אבוחצירה בשמשון עידו כחבר בוועדת השימור העירונית - תפקיד שהאן מעוניין בו מאוד

פורסם בתאריך: 2.4.19 07:59

מתיחות גלויה במטה מפלגת כחול לבן בחיפה בין שי אבוחצירה לאביהו האן. ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי מחלוקת התגלעה בין שני חברי המועצה שנמנים עם כוחותיה של המפלגה החדשה, ולטענת מקורבים לאבוחצירה הסיבה לכך היא מינויו הרשמי של אבוחצירה ליו"ר המטה, למרות שהיה ברור שהוא זה שישמש בתפקיד.

כזכור, אבוחצירה רץ למועצת העיר בשנת 2008 בסיעת צעירי חיפה. לפני בחירות 2013 סונפה הסיעה למפלגת יש עתיד של יאיר לפיד וזכתה בשלושה מנדטים שהובילו את אבוחצירה לתפקיד סגן ראש העיר. במערכת הבחירות האחרונה איחד אבוחצירה כוחות עם ראש העיר הקודם יונה יהב בסיעה משותפת – יונה יהב וצעירי חיפה – שזכתה לתמיכתו של לפיד, ולאחר החיבור בין בני גנץ ללפיד תמך אבוחצירה באופן טבעי במפלגה החדשה. מנגד, האן, שמשמש יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר, הכריז על תמיכה ברשימת חוסן לישראל של גנץ כבר בתחילת פברואר, הרבה לפני האיחוד.

ההתערערות ביחסים בין אבוחצירה להאן חצתה את גבולות המטה של כחול לבן ומקרינה גם על האופוזיציה העירונית שבה הם יושבים. עד עתה נדמה היה כי כל סיעות האופוזיציה זוכות לגיבוי זו מזו בנושאים החשובים להן, אך הסדקים בין השניים קיבלו לאחרונה ביטוי גם בקבוצת הווטסאפ של חברי האופוזיציה. האן רואה בעצמו את האדם המתאים לתפקיד נציג האופוזיציה בוועדת השימור, על אף התנגדותה של ראש העיר עינת קליש רותם, ועד עתה איש מחברי האופוזיציה לא הסכים לקבל את התפקיד מתוך סולידריות עם האן. בעקבות פרסום שמו של שמשון עידו, יו"ר סיעת הליכוד, כחבר בוועדת השימור, החל דיון פנימי בקבוצת הווטסאפ של האופוזיציה, והאן כתב כי "יהיה חבל אם תישבר הלויאליות בין סיעות האופוזיציה". אבוחצירה ענה לו: "הלויאליות היתה עד כה רק שלנו מול הירוקים. אביהו התחיל לפורר אותה מולי, וחבל. הודעתי לו שיהיו לזה השלכות. מבחינתי שמשון ראוי לכהן בוועדת השימור". יעל שנער מהירוקים התערבה והזכירה כי "השלכות זה תמיד דו כיווני", ואבוחצירה ענה לה: "אין לי שום כוונה לנהוג בלויאליות חד צדדית. אני לא זוכר שעשינו הצבעה באופוזיציה ובחרנו באביהו להיות חבר בוועדת השימור. אני שמח לדעת שיש דברים שהם 'דו כיווניים' מבחינתכם. עד עכשיו רק ביקשתם ולא ויתרתם על כלום. תלמדו שגם לוותר זה דו כיווני ולא רק השלכות".

 

 

אבוחצירה, יאללה בלגן?

"אין שום מתיחות. המטה עובד. אנחנו נמצאים שבוע לפני הבחירות ומתעסקים אך ורק בניצחון של כחול לבן בחיפה. אני אוהב את האן. הוא חלק מהמטה וימשיך להיות חלק מהמטה, בוודאי שגם לאחר הניצחון של כחול לבן בבחירות".

האן, הפוליטיקה הארצית מתערבבת בזו המקומית? 

"המטרה היא להחליף את השלטון במדינת ישראל, להקים ממשלה בראשות גנץ וליצור חזון חדש לחיפה ולמפרץ חיפה תוך הוצאת המפעלים הפטרוכימיים, שזה חלק מהמצע של כחול לבן. זו המטרה שבגללה תמכתי בכחול לבן והצטרפתי אליה, ואני פועל כדי לעמוד במטרה הזו למען תושבי חיפה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. Dr No

    האן הוא מתנגד סידרתי בכל דיון. ראו את התנגדותיו המרובות והמקוממות נגד התחדשות עירונית. לשיטתו בתים רעועים ומכוערים מצווים לשימור בשל "ערכם ההיסטורי". יש להעיפו מוועדת השימור ואולי גם ממועצת העיר.

  2. אבנר בן נר

    לא לריב ילדים.. זקוקים לפעילות נמרצת שלכם כדי לתמוך ב"כחול לבן".

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גנץ- אוז

    האן -ברוז
    2עופות. בתנור עם אננסס משהו!

  4. חי טוב על ווינר

    אבוחצירה לא רואה את האן ממטר, עם אחד כמו האן לא מנצחים בחירות. בשביל לנצח בחירות צריך לדעת איך לגנוב סוסים. כשאבו שורק ישר מארגנים לו אירוע באוניברסיטה דרך אגודת הסטודנטים, הוא גם קוסם שהצליח לקחת את אחרוני המזומנים שהיה לקדימה לטובת הבחירות והפך אותם פתאום ליש עתיד. היום כל המנגנון של כחול לבן זה על השטח של יש עתיד ועוד כמה פרייארים נאיבים שהולכים לחטוף את הכאפה אחרי הבחירות. הירוקים רמה הארצית בקושי הצליחו להכניס חכית אחת דרך התנועה בבחירות הקודמות. בבחירה בין האן לאבו ברור שיש לאבו יתרון בולט בהישגים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר