האיצטדיון העירוני. "הוועדה המקומית ומינהל ההנדסה מזלזלים בהוראות החוק" (צילום: צבי רוגר)
האיצטדיון העירוני. "הוועדה המקומית ומינהל ההנדסה מזלזלים בהוראות החוק" (צילום: צבי רוגר)

האן מאיים לגרור את העירייה לבית המשפט

למרות שעיריית חיפה חויבה כבר לפני שנתיים להקים גשר מעבר להולכי רגל מעל כביש 4 אל האיצטדיון העירוני, עד כה לא הוגשה כל תוכנית בעניין. יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן דורש מהעירייה להציג תוכנית כזו בישיבה הקרובה של הוועדה המקומית, ולא - הוא ינקוט צעדים משפטיים

פורסם בתאריך: 29.4.19 07:56

יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן פנה אל יו"ר ועדת הערר במינהל התכנון של משרד האוצר עו"ד דקלה מוסרי טל בבקשה שתתערב מיידית כדי לקדם את תוכנית בנייתו של גשר מעבר להולכי הרגל מעל כביש 4 אל האיצטדיון העירוני בשל "סיכון חיי אדם", כהגדרתו. "אבקש את התערבותך המיידית מול ראש העיר עינת קליש רותם, מול מהנדס העיר אריאל וטרמן ומול יו"ר הוועדה המקומית וסגן ראש העיר נחשון צוק לקידום מהיר של תוכנית בינוי הגשר", כתב האן למוסרי טל.

לפנייתו של האן קדמו עררים שהגישו סיעות הירוקים ומהפך בחיפה לוועדת הערר בשנת 2017 בעקבות החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה לתת לעירייה פטור מהקמת מעבר הולכי רגל בתנאי שקו המטרונית יוארך עד לרחוב רוטנברג שבחזית האיצטדיון. בערר טענו הסיעות כי הארכת קו המטרונית לא יכול לשמש כתחליף למעבר הולכי הרגל. יועץ התחבורה עדי זלינגר קיבל אז את עמדתן של שתי הסיעות וקבע בחוות דעתו כי יש להקים גשר להולכי רגל בקרבת צומת רוטנברג-כביש מספר 4.

בהמשך לעררים ולחוות הדעת נזפה ועדת הערר בעירייה על כך שהוועדה המקומית שלה עדיין לא עדכנה את ועדת הערר באשר להליכים להקמת הגשר למרות שחויבה לעשות זאת. עד עתה, טוען האן, לא עלתה לדיון בוועדה המקומית כל תוכנית, ולכן הוא ביקש את התערבותה של ועדת הערר.

 

 

"עברו יותר משנתיים, ועיריית חיפה ומהנדס העיר עושים כבשלהם ואינם מקדמים את תוכנית הבינוי הנדרשת לבניית הגשר על פי החלטת ועדת הערר", כתב האן, "זו לא פעם ראשונה שבה הוועדה המקומית ומינהל ההנדסה מזלזלים בהוראות החוק. בבסיס הערר שלנו לבניית הגשר עמדו מול עינינו הסיכונים הרבים שיהיו לתושבי מדינת ישראל בכניסתם לאיצטדיון וביציאתם ממנו. ועדת הערר ישבה על המדוכה במשך חודשים רבים וקיבלה החלטה מושכלת שיש ליישמה. מדוע הזלזול בהחלטות הוועדה? מדוע הזלזול בסיכוני החיים של התושבים? כל דחייה ועיכוב בבניית הגשר משמעותם סיכון חיי אדם".

בתשובה לפנייה של האן כתבה מוסרי טל כי "ועדת הערר אינה אוכפת את החלטותיה, וככל שהוועדה המקומית אינה מקיימת את ההחלטה יכול העורר לפנות לערכאות המתאימות לאכיפת ההחלטה". בעקבות כך דורש האן מראש העיר ומהוועדה המקומית להציג תוכנית לבניית הגשר כבר בישיבתה הקרובה לפני שהוא ינקוט צעדים משפטיים.

האן מסר בתגובה: "אני מצפה מראש העיר שתזמן את כל הגורמים האחראיים, כולל מהנדס העיר והיועצת המשפטית, ויקדמו במהירות את כל הליך בניית הגשר. עברו כבר שנתיים מאז דרישתה של ועדת הערר ואין זמן למשחקים. הגשר חייב להיבנות והם חייבים לקדם אותו. כמו כן הם צריכים לבדוק מדוע במשך שנתיים לא מקדמים את בניית הגשר. למה הם מחכים? שיהיה שם אסון? אני מצפה שכבר בישיבה הבאה של הוועדה המקומית תוצג תוכנית אופרטיבית לקידום הגשר. אם זה לא יקרה נשקול צעדים נוספים כולל פנייה לערכאות משפטיות".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 

אביהו האן. "למה הם מחכים? שיהיה שם אסון?" (צילום: מירב שדה)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. כל הכבוד לירוקים !!! ממשיכים ומקדמים את הבעיות הרבות של חיפה והקריות.

    גם מהאופוזיציה לא מפסיקים לפעול

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי אמר שצריך? אף אחד לא יעלה עליו כי יותר נוח בלי. חבל על הכסף.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי אמר שצריך? יותר נוח לעבור בלי לעלות עליו. חבל על הכסף. תתייעץ עם ד"ר עינת קליש בעלת מקצוע בתחום לפני שאתה נוקט בפעולות פופוליסטיות יקרות וחסרות הצדקה.

  4. אני כבר רואה את מעריצי קליש כאן... ברור שלא צריך גשר... מה פתאום... כי כך היא קבעה !

    היא הרי מוסד התכנון העליון… והקובעת מעל כולם !

  5. למה גשר?

    אפשר מעבר תת-קרקעי כמו שהיה באגד הישן, לתחנת הרכבת. המעבר יותר בטיחותי, ויהיה ישיר למגרש הכדורגל. הכי הגיוני והכי שומר על איכות הסביבה ולא מכער את הנוף.

  6. ותיק פה

    פרויקט רכבלית יקר באחזקה גם מיותר
    אבל גשר לחוף הים חוצה כביש 4 לא מיותר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר