טקס נישואים חד מיניים (צילום: AP)
טקס נישואים חד מיניים (צילום: AP)

ההצעה לטקסי נישואים חד מיניים בעירייה חוזרת למועצה

אל הצעתה לסדר של חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג ל"עריכת טקסי נישואים לזוגות חד מיניים בהיכל העירייה ומתן זכויות כשל זוגות נשואים" הצטרף סגן ראש העיר הרב דובי חיון, וההצעה תידון בישיבת מועצת העיר בשבוע הבא

פורסם בתאריך: 28.11.19 14:54

ישיבת מועצת העיר שתתקיים ביום שלישי צפויה להיות סוערת במיוחד לאחר שאחת מההצעות לסדר שיידונו בה תהיה "עריכת טקסי נשואים לזוגות חד מיניים בהיכל העירייה ומתן זכויות כשל זוגות נשואים". את ההצעה העלו סגן ראש העיר הרב דובי חיון (מר"צ) וחברת המועצה שרית גולן שטיינברג (חיפה בשבילנו).

בהצעה לסדר נכתב: "בשנים האחרונות אנו רואים עלייה במודעות הציבור והכרה בזכויותיהם של חברי הקהילה הלהט"בית לזוגיות, לנישואים ולהורות. לצד זה, אחת לכמה חודשים קמות קריאות נגדם, דווקא מצד נבחרי ציבור שלהם קהל תומכים שעלול לפרש את עמדתם באופן שלילי ולרדוף אותם".

עוד נכתב בהצעה כי "בשנים האחרונות אנו עדים לקידום נושא זכויות הלהט"בים גם במסגרת עיריית חיפה, עם איוש תיק הגאווה בעירייה ועם הקמת בית הקהילות בשכונת הדר. לפני חודשים אחדים דווח כי עיריית תל אביב-יפו בוחנת את האפשרות לרישום זוגיות גאה במסגרת עירונית. חיפה, שידועה מאז ומתמיד כעיר פלורליסטית ורב תרבותית שמכילה את כולם, צריכה ללכת בעקבותיה ואף להקדימה. בהתאם לכך מוצע כי העירייה תאפשר לזוגות חד מיניים להינשא בבניין העירייה במסגרת טקס שייערך על ידי ראש העיר או בכיר אחר בעירייה. עוד מוצע כי לבני הזוג הנישאים תוענק תעודת נישואים רשמית של עיריית חיפה".

מגישי ההצעה הוסיפו כי "מלבד ההיבט הטקסי וההצהרתי שבצעד זה, אשר מכיר בזכותם של זוגות חד מיניים להינשא, מוצע כי זוגות חד מיניים, בין שנישאו בטקס בהיכל העירייה ובין בנישואים במקום אחר, יזכו לאותן הטבות וזכויות המוענקות לזוגות נשואים אחרים. צעד זה, שמהווה הכרה של גוף רשמי בזכותם החוקתית של זוגות חד מיניים לאהוב, להינשא ולהקים משפחה, יציב את חיפה כאחת מהערים המובילות בארץ בתחום זכויות האזרח".

 

 

כזכור כבר בחודש מרץ הגישה גולן שטיינברג הצעה לסדר שמבקשת להתיר לזוגות חד מיניים לקיים טקסי נישואים בבניין העירייה. יו"ר סיעת אגודת ישראל במועצת העיר אריה בליטנטל אמר אז ל"כלבו – חיפה והצפון": "חס ושלום. לא נאפשר לעירייה לאשר את הדבר הזה. ברור שזה שינוי של הסטטוס קוו שקיים בעיר כבר הרבה שנים. נעמוד על זה שההצעה לא תאושר".

גם יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי יצא נגד ההצעה ואמר: "בוודאי שאני נגד. ראשית, זו תועבה לפי התורה, ושנית, חשוב לדעת שהדבר הזה הוא הרס התא המשפחתי כי ילד זקוק לאבא ואמא, ואם אחד מהם הוא מיותר אז הקדוש ברוך הוא לא היה בורא אותנו גבר ואשה".

לעומתם, חברים אחרים בקואליציה, ובהם סגני ראש העיר דוד עציוני, לזר קפלון וחיון, אמרו שהם יצביעו בעד ההצעה. כעת כאמור הצטרף חיון להצעה של גולן שטיינברג.

גולן שטיינברג מסרה היום (חמישי) בתגובה ל"כלבו – חיפה והצפון": "אני מקווה לתמיכה מקיר לקיר בהצעה הזו. מי ייתן ונחזור להיות העיר המובילה בפלורליזם, בקבלת האחר ובקידום זכויות שוות לכולם".

בליטנטל: "אנחנו נתנגד לזה, ואני מקווה שראש העיר עינת קליש רותם לא תעלה את זה בכלל להצבעה אלא שזה ייסגר בתוך הקואליציה. כל חברי הקואליציה חתומים על סטטוס קוו, ואני מצפה שהוא יישמר".

חברת מועצת העיר מסיעת חיים בחיפה נעמה לזימי: "אני תומכת כמובן בשוויון זכויות לכולם, ואצביע בעד".

יו"ר סיעת ש"ס הרב אורי אוזן: "אני מתחייב להשתדל לעשות את כל המאמצים כדי לאחד כמה שיותר חברי מועצה להתנגד להצעה, וזאת במטרה לשמור על מורשת ישראל ועל ערכי הדת. אני מצפה מראש העיר תשכיל להוריד את ההצעה מסדר היום על מנת לשמור על הכבוד שנשמר בין כל אוכלוסיות העיר. חבל שמי שמגיש הצעת חוק כזו מגדיר עצמו כרב בישראל, כאשר הוא רחוק מכל מושג והגדרה של רב".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. עדנה ,אחוזה

    מה יהיה …
    במקום לטפל בעיר , בהיכל העיריה עושים חופה וקידושין

  2. אילנה

    באותה הזדמנות, אפשר לערוך גם חתונות אזרחיות לכל אלו שנרתעים מנישואים ברבנות

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אפשר להפוך את המתחם לאולם ארועים –מהכספים לכסות גרעונות

  4. מבינה עניין

    מעניין איך קליש תתייחס להצעה של חברים מהקואליציה שלה. אם היא תוריד מסדר היום – הלהטבים יבינו סופית שהיא לא תומכת בהם בהמשך לסיפור הדגלון

  5. חילוני שחרד לעיר בשחור

    עפ"י ההלכה היהודית (אותודוכסית) אפשר לקדש תינוקת בת שלוש שנים בקיום יחסי מין. כלומר הבעל יכול לבוא על התינוקת ולאמר "בבעילה זו זה את מקודשת לי כדת משה וישראל" (עם שני עדים)

    כנסו לאתר דעת אמת בפיסבוק ותראו את הרב הראשי של ישראל לשעבר מסביר את ההלכה ורבנים אחרים המקריאים ומסבירים אותה.
    ומשעשע שלחברי המועצה החרדיים מפריע ששני בוגרים/בוגרות רוצים לחיות את חייהם כפי שהם רוצים ומעוניינים.

  6. חנן שוסטר

    למה אמרו לי לבחור במפלגה הזו ? חיפה בשבילנו, חשבנו זה לגימלאים וסוף סוף שומעים עליהם בנישואין בין זכרים ?? בעיריה ??

  7. ענת הופמן בת גלים

    אני לגמרי בעד קיום טקסי קידושין באולם העירייה.ברכות,כוסית לחיים,בורקס ורבע עוף שיהיה לכולם לבריאות.
    מה שמציק לי זו ההפקרות מחוץ לאולם המועצה.
    למשל,בבניין שאני גרה בו בשכונת בת גלים מתבצעת ממש עכשיו עבירת בניה.בית חב"ד חפר מתחת לבניין מקווה טהרה מבלי להגיש תוכניות לעירייה,מבלי לשאול רשות מהשכנים ומבלי שמהנדס ילווה את העבודות ויאשר שהבניין (לשימור) יעמוד בכל החפירות והמהלומת. בעירייה איפשרו את ההשתלטות החרדית הזו.אצל קליש יאללה בלגן! פניתי לראשת העירייה מלא פעמים בכל דרך שקימת.היא אדם עקבי מאוד.היא תייקה את כל הפניות שלי בפח הזבל.התוצאה היא שהעבריין חוגג .הזיכרון שלי ,זה לא מה שהיה פעם אבל אני מבטיחה לזכור את האטימות של קלי ביום הבחירות הבא.

  8. אריה

    הידעתם? תקציב העירייה בגירעון אבל הוא נותן כל שנה לארגון הלהט"ב 750000שח שמשמש בין השאר למימון מלא של מצעד הגאווה(כולל מימון שינוע וכלכלה בעיר של צועדים מהמצעדים האחרים בארץ ובחו"ל) ומימון הפגנות פעולות ועתירות נגד המממנים אותם כלומר העירייה והממשלה. שלמו את תשלומי הארנונה בזמן !!!

  9. כרמליתא

    בקיצור, הנציגים הדתיים יורקים על כל הערכים הליברלים של הציבור החילוני ובתמורה החילונים צריכים להתחשב ולקבל. זה לא כבוד הדדי, זו דורסנות ובעיקר רוע לב. חיו את חייכם ותנו לאחרים לחיות גם כן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר