טקס נישואים חד מיניים (צילום: AP)
טקס נישואים חד מיניים (צילום: AP)

מסתמן: ההצעה לסדר לנישואים גאים בעירייה לא תעלה

ההצעה לסדר שבה מבקשים חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג וסגן ראש העיר הרב דובי חיון לאפשר נישואים חד מיניים בבניין עיריית חיפה, נתקלת בקשיים בעקבות חוות דעת של המחלקה המשפטית של העירייה ולפיה "אין עריכת נישואין בין הנושאים שמועצה מקומית או ראש רשות מקומית מוסמכים לעשותם"

פורסם בתאריך: 3.12.19 16:46

לקראת כינוס מועצת העיר הערב (שלישי) מסתמן כי ההצעה לסדר שהגישו חברת המועצה שרית גולן שטיינברג וסגן ראש העיר הרב דובי חיון, שבה הם מבקשים לאפשר נישואים חד מיניים בבניין עיריית חיפה, תיתקל בקשיים בהעלאתה לסדר היום. הסיבה לכך היא חוות דעת שהוכנה על ידי המחלקה המשפטית של העירייה ואשר מסתמכת על חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אליקים רובינשטיין משנת 2002.

את חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה נמסרה בתשובה לפנייתו של סגן ראש הממשלה ושר הפנים דאז אלי ישי בעניין עריכת טקס נישואין אזרחי במועצה המקומית שוהם. בחוות דעת זו, שנשלחה לסגנית ראש המועצה המקומית שוהם דאז עו"ד אירית רוזנבלום, נכתב: "אין עריכת נישואין בין הנושאים שמועצה מקומית או סגן ראש רשות מקומית מוסמכים לעשותם".

 

 

עוד כתב היועץ כי "סעיף 2 לחוק שיפוט בתי דין רבניים (נישואין וגירושין) קובע כי 'נישואין וגירושין של יהודים ייערכו לפי דין תורה'. כמובן שזכותו של כל אזרח ונבחר ציבור לחלוק על ההסדר החוקי ולנסות לשנותו, אך בעריכת טקס נישואין אזרחיים במועצה המקומית על ידי נושא משרה במועצה יש משום התרסה של נבחר ציבור ונושא משרה ברשות המקומית, שהיא תאגיד ציבורי הפועל לפי דין, כנגד הסדר שבדין. שימוש שאינו כדין במתקני הרשות המקומית, שלא לכך נועדו – אין נבחר ציבור יכול לעשות בהם כבתוך שלו".

חוות הדעת הועברה לידיעתם של גולן שטיינברג וחיון, וכעת הם לומדים אותה.

גולן שטיינברג מסרה בתגובה: "חוות הדעת הועברה אלי לא מזמן. אלמד אותה עם חברי ונפעל בהתאם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דין דין

    תערכו גם ברית מילה ובר מצוות או בקיצור תהפכו לאולם שמחות לפחות העיריה תרוויח ותאלצו את העובדים לעבוד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר