בית צ'ארנה בקרית חיים (צילום: ענת אלזם)
בית צ'ארנה בקרית חיים (צילום: ענת אלזם)

בית צ'ארנה: נקש מאיימת בעתירה נגד ראש העיר

חברת מועצת העיר סופי נקש שלחה לראש העיר עינת קליש רותם מכתב התראה לפני הגשת עתירה מינהלית בנושא בית צ'ארנה בקרית חיים, בשל "הפיכתו ממרכז קהילתי לבית ספר תיכון של ארגון בנות יעקב": "אני מציעה לך להימנע מהליכים משפטיים אשר יבזו את תפקידך כראש עיר"

פורסם בתאריך: 3.12.19 20:54

חברת מועצת העיר סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה שלחה לראש העיר עינת קליש רותם מכתב התראה לפני הגשת עתירה מינהלית בנושא המרכז הקהילתי בית צ'ארנה בקרית חיים, בשל "הפיכתו ממרכז קהילתי לבית ספר תיכון של ארגון בנות יעקב". על כוונתה זו הצהירה נקש הערב (שלישי) בישיבת מועצת העיר.

כזכור, בחודש ספטמבר פורסם ב"כלבו – חיפה והצפון" כי נקש וחברת המועצה הילה לאופר מסיעת הירוקים פנו ליועצת המשפטית של עיריית חיפה עו"ד ימית קליין בבקשה להבהיר מדוע התירה העירייה לתיכון בנות של תלמוד תורה בית יעקב להשתמש בבית צ'ארנה כבית ספר. עוד פורסם אז שגורמים בעירייה טוענים כי לא התבצעה כל הקצאה להקמת בית ספר כלשהו בבית צ'ארנה.

כעבור ימים אחדים פורסם כאן כי מתשובתה של היועצת המשפטית לוועדת ההקצאות עו"ד יאנה רודמינסקי מהמחלקה המשפטית של העירייה לשאלתן של נקש ולאופר עולה שהמחלקה המשפטית של העירייה תורה על פינויו של בית הספר אם ארגון בית יעקב לא יפעל על פי נוהל הקצאת קרקעות ומבנים.

 

 

במכתב ששלחה נקש לקליש רותם נטען כי "למרות עמדתה הברורה של היועצת המשפטית לוועדת ההקצאות, טרם  פונה המרכז וגם לא נערך בירור כיצד הוקצה המבנה בניגוד לדין ומהם ההליכים שמוצו נגד הגורמים שפעלו בניגוד לדין".

נקש הוסיפה כי "אם לא יפונה המרכז תוך 30 יום, לא תיערך בדיקה ולא ימוצה הדין עם הגורמים שפעלו בניגוד לדין, לא תיוותר בידי הברירה ותוגש עתירה מינהלית על מנת שתכפה עלייך לפעול לפי הוראותיה של היועצת המשפטית והדין"

עוד כתבה נקש לקליש רותם: "אני מציעה לך להימנע מהליכים משפטיים אשר יכפו עלייך לפעול על פי הוראות הדין ויבזו את תפקידך כראש עיר. כאן המקום לציין שככל שנגרם נזק לפעילות שנעשתה במקום שלא בתום לב או תוך התעלמות בוטה מהחוק, הרי שהדין מאפשר חיוב אישי נגד אותם הגורמים, לרבות ראש העיר, והאחראים על המחדל".

העתקים ממכתבה שלחה נקש למבקר המדינה, לממונה על המחוז במשרד הפנים ולתנועה לאיכות השלטון.

נקש  מסרה בתגובה ל"כלבו – חיפה והצפון": "יש חוות דעת מטעם הייעוץ המשפטי שאינה משתמעת לשתי פנים. אני מבקשת שראש העיר תפעל לפי הנחיות הייעוץ המשפטי ותקיים את לשון החוק בנוגע לוועדת ההקצאות".

בתשובה שהעבירה קליש רותם לשאילתה בנושא שהגישו נקש ולאופר לקראת ישיבת מועצת העיר, היא נמנעה מלהתחייב שהפעילות במקום תופסק: "עיריית חיפה פועלת מול כל הגורמים, לרבות משרד החינוך, במשך זמן ארוך למציאת חלופה הולמת וראויה עבור 27 בנות העיר שלומדות במיקום לא הולם ובתת תנאים. לא יעלה על הדעת שנשליך אותן לרחוב. ברור לכולנו שהעירייה חייבת לתת מענה חינוכי ערכי הולם כפי שהיא פועלת ועושה עבור כל תלמידי חיפה. בית צ'ארנה משמש כמועדון נוער וכך ימשיך להיות. כל הפעילויות בו מתנהלות כסדרן, ואנו בודקים ומפקחים על הנעשה במקום באופן מלא וכנדרש".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. פטריק

    האמת. קנטרני. צריך לדאוג לבנות האלה לביהס.
    הפעם אני עם עינת !!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליהב היה מזל שסופי נקש הייתה בסיעה שלו ולא באופוזיציה

  3. 27 זה כיתה לא בית ספר

    27 בנות?????????
    גברת נקש צודקת הרי ראש הסיעה שלה יהב סגר בתי ספר חילוניים בטענה שהיו בהם פחות מ-200 תלמידים
    אז למה לחרדים מותר בית ספר עם 27 תלמידות? שיצטרפו לבית ספר אחר

  4. ומה אומר על כך מיכי אלפר?

    קולו נדם. שמתם לב שהוא לא השמיע ציוץ בכל הנוגע להקצאות הבלתי חוקיות שניתנו ביד רחבה למגזר שאותו הוא מייצג. העיקר שהעבריינית המורשעת שנשענת על המגזר הזה ומופרעי המקלדת שלה מתהדרים ב"ניקיון כפיה".

  5. אילנה

    כאשר ממשלה ועירייה נשענות על אצבע חרדית, אחוז קטן משתלט על צרכי הציבור

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר