עו"ד גיל בר-טל (צילום: חן גלילי)
עו"ד גיל בר-טל (צילום: חן גלילי)

"זלזול, התנשאות וחוסר שותפות באופן חסר תקדים"

בהמשך להכרזה על סכסוך עבודה בעיריית חיפה שלח יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל מכתב לראש העיר עינת קליש רותם, שבו הוא דורש ממנה התייחסות מיידית לשורה של נושאים שמהווים את חילוקי הדעות בין ארגון העובדים להנהלת העירייה

פורסם בתאריך: 6.1.20 09:40

במכתב ששלח יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל לראש העיר עינת קליש רותם הוא דורש ממנה התייחסות מיידית לשורה של נושאים שמהווים את חילוקי הדעות בין ארגון עובדי עיריית חיפה להנהלת העירייה, וזאת בהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות במרחב והסתדרות המעו"ף בעירייה.

בין הנושאים שעליהם דורש בר-טל את התייחסותה של קליש רותם: "התבטאויות נגד עובדי העירייה אשר הנהלת העירייה נותנת להן גיבוי ו/או לא מתנערת מהם. הנכם נדרשים לפרסם הודעה שבה אתם מתנערים מכל קשר לפוסט שפורסם על ידי גלי סגל גרינברג סגל, שהוא אינו על דעתכם ואתם מסתייגים מכל האמור בו. לא נוכל להסכים להשתלחויות ולפרסומים נגד עובדי העירייה, באופן שנחזה להיות בשם העירייה, מטעמה או בהסכמתה".

נושא נוסף הוא שכירת חברת חקירות על ידי הנהלת העירייה: "הובא לידיעתנו כי יש בכוונתכם לפעול באמצעות חברות חקירה נגד העובדים בגין תלונות אנונימיות, כטענתכם. השמועות על מעקבים ועל התחקות אחר העובדים נפוצות
ומתחזקות, ואנו דורשים להיפגש ולסכם, כי אין כוונה להזיק לכלל העובדים ולבצע פעולות מעקב ובילוש שיש בהן כדי לפגוע בפרטיות העובדים ובשמם הטוב".

 

 

נושאים אחרים הם "שינויים מבניים וארגוניים חד צדדיים באופן שבו מנוידים עובדים ותקנים מאגף לאגף, לא מאוישות משרות שהתפנו, ועובדי עירייה לא מקודמים; השלכות של עומס עבודה בגין עובדים שסיימו את עבודתם ומשרותיהם לא
מאוישות; פרסום מכרזים חיצוניים לקבלת שירותים לתפקידים שעד היום אוישו על ידי עובדי עירייה; הפחתה חד צדדית של שעות נוספות לעובדים – דבר המהווה פגיעה חד צדדית בעובדים ובהשתכרותם; עיכוב מתן מעמד של 'קביעות' לעובדים אשר הגיע פרק הזמן להענקת כתב קביעות, בחוסר תום לב ותוך פגיעה בעובדים, במעמדם, בזכויותיהם ובביטחונם התעסוקתי; הערמת קשיים באופן שיסכל את שדרוג התפקידים, בחוסר תום לב וללא סיבה, רק כדי למנוע שדרוג מהעובדים; והסכמים שנחתמו בין נציגות העובדים לבין הנהלת העירייה ואשר לא מיושמים, והעירייה מתנערת מהם".

בסיום מכתבו כותב בר-טל: "לצערי, יש תחושה כללית של זלזול, התנשאות וחוסר שותפות ביחסי העבודה, באופן
חסר תקדים, ושאין לנו כוונה להסכים עמם. היה והנושאים לא ייפתרו ותמשיכי לדבוק בעמדתך שרק את מנהלת את העירייה ולנציגות העובדים אין מקום ומעמד, אנו נאלץ לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו על פי כל דין, ונראה אתכם כאחראים לאי הנעימות אשר תיגרם לציבור התושבים כתוצאה מפעולותיכם החד צדדיות".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מזל שעוד נשארה לנו מכבי חיפה !! לא הצליחה לחרב אותה...

    איך יונה אמר לבעלי הקבוצות שבכו לו שיקר לשחק בסמי עופר ואיימו לשחק בנשר/עכו.
    "לא צריך טובות-נביא את ביונסה" תודה לך יונה היקר.
    אחרי שראיתי את בלומפילד המחודש. שיחקת אותה עם המתקן שלנו הכי טוב בארץ. עם גג. חניה וניקוז.
    היום היו 30000 אנשים מרוצים שם.
    אתה ענק !!! תעביר הדרכה לההנגה החדשה….

  2. יואב

    אני ממש לא מעריץ של קליש
    ומצד שני, מה זה הדבר הזה שעובדי העירייה הם גם מנהלי העיר? ממתי עובדים הם מנהלים?
    אני הייתי שמח אם ראש העיר היתה מתפטרת מחר
    אבל מצד שני, נאהב או לא, היא ראש העיר הנבחרת בבחירות דמוקרטיות, חופשיות וישירות , מה שאונר שהיא הרשות המבצעת של העיר, היא קיבלה רוב קולות בבחירה ישירה! ומכאן היא המנהלת היחידה של העיר
    התושביפ נתנו לה כנבחרת ציבור את המנדט לנהל את העיר ב-5 השנים הקרובות
    עובדים הם לא נבחרי ציבור, הם פקידים
    ולכן אין ואסור שתהיה להם השפעה או יכולת לנהל את העיר, ככה זה בדמוקרטיה

  3. ענת הופמן בת גלים

    אני מזדהה עם התחושה שראש העירייה שלנו מזלזלת ומתעלמת. אני מנסה לקבל ממנה תשובה על מכתב כבר חודשים ארוכים, ובינתיים "גבעת קליש אינה עונה" .
    בעירייה של קליש לא רק שלא עונים על מכתבים,גם לא מצליחים להגן עלי מפני הרב פרץ מאיר עבריין בניה חרדי שעשה בבניין שלי מעשים בלתי חוקיים .
    בעירייה טוענים שהם לא מצליחים לאתר את העבריין.
    בעירייה טוענים שהריסה של עבירות הבניה שלו הן אתגר הנדסי מורכב שהעירייה לא יכולה לעמוד בו.
    בעירייה טוענים שנבצר מהעירייה לאכוף את החוק בבניין שלנו בגלל שחיים אצלינו חולים סופניים .
    כל אלה תירוצים שאין להם שחר.
    הסברים פתטיים ,עלבון לאינטלגנציה.
    האמת הפשוטה היא שהעבריין החרדי הרב פרץ מאיר נהנה מיחס מועדף מצד העירייה של קליש.ואני,סתם תושבת חיפה זוכה להתעלמות מתמשכת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר