עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

עיצומים במינהל הכספים בעיריית חיפה

במחאה על שכירת שירותיהם של שלושה משרדי רואה חשבון להכנת תקציב עיריית חיפה לשנת 2020 נוקטים עובדי מינהל הכספים עיצומים. בשעה זו: אסיפת הסברה של ארגון העובדים

פורסם בתאריך: 1.3.20 12:32

עובדי מינהל הכספים בעיריית חיפה פתחו היום (ראשון) בעיצומים במחאה על שכירת שירותיהם של שלושה משרדי רואה חשבון להכנת תקציב העירייה לשנת 2020. שכירת שירותיהם של שלושת המשרדים החיצוניים אושרה ביום חמישי בוועדת מנכ"ל, לאחר שגזבר העירייה ג'אקי ואקים עזב את תפקידו בשבוע שעבר. בשעה זו עורך ארגון עובדי העירייה אסיפת הסברה לעובדיו.

בימים אלה מנסה העירייה לגבש את תקציבה. לפני כשבועיים הודיעה ראש העיר עינת קליש רותם על כינוס ישיבה של מועצת העיר וטענה כי נעשו טעויות בהכנת התקציב. הטעות שעליה היא הצביעה היא הכנסתם של כ-170 מיליון שקל המיועדים לתחזוקה שוטפת של העיר אל התקציב הבלתי רגיל (תקציב הפיתוח) במקום אל התקציב הרגיל – דבר שנעשה לדבריה בהתאם לחוות דעת שקיבלה ושהיתה בניגוד לדין ולהנחיות משרד הפנים.

בישיבת המועצה סתר ואקים את דבריה של ראש העיר. ואקים התבסס על חוברת "הנחיות להנהלת חשבונות ודווח כספי ברשויות המקומיות", שאותה פרסם משרד הפנים באפריל 2017 ושבה נכתב בין השאר כי "מבחינה מעשית, התקציב הבלתי רגיל כולל גם פעולות שאינן פיתוח, כמו שהתקציב הרגיל עשוי לכלול גם פעולות חד פעמיות כמו רכישת כלי רכב, רכישת דחסני אשפה וריבוד דרכים. ההחלטה באיזה תקציב לבצע פעולה מסוימת נתונה לרשות המקומית והיא תלויה במקורות התקציב".

 

 

מארגון העובדים נמסר: "ראש העיר עינת קליש רותם ממשיכה לעבוד בצורה חד צדדית, חסרת אחריות ונטולת כל תכנון בסיסי. מיותר לציין שהעירייה יכולה לשכור את שירותיו של משרד חיצוני אחד, שניים או 17, אך זה לא ישנה את העובדה שרק אגף התקציבים אמון היסטורית על תכנון התקציב, וכל זאת בשיתוף ובשקיפות מלאה מול עובדי העירייה. הארגון מתנגד נחרצות למהלך ולא ישתף פעולה עם אף החלטה שרירותית כזאת. כל ניסיון הפרטה של סמכויות העירייה ועובדיה ייתקל בנו כחומה בצורה".

 

עובדי מינהל הכספים בעיריית חיפה נוקטים עיצומים

עובדי מינהל הכספים בעיריית חיפה נוקטים עיצומים

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. הבחירות הבאות ב 31.10.2023

    אל תפלו בשנית בקלפי !!
    חיפאים יקרים שלי — העיר שלנו. העובדים נהדרים -לא נרשה לדרוך עליהם.

  2. העיקר שענת הופמן מבת גלים. רצתה ראש עיר אישה !!

    תראי מה קרה לנו…

  3. צחי

    בזבוז משווע של כספי ציבור.
    במקום להשתמש במנגנון הקיים והמנוסה מבזבזים בלי חשבון על חברות פרטיות.
    לא יאומן לאן הגענו. ראש העיר לא ראויה לתפקידה אם זה מה שהיא עושה.

  4. ענת הופמן בת גלים

    כן אני מודה רציתי ראש עירייה אישה. חשבתי, שהיא תביא רוח חדשה תהיה מטאטא חדש שיגיע לכל הפינות.
    אוי אוי אוי כמה שהתאכזבתי.

  5. אילנה

    א. ענת, היום אשה מודרנית כבר לא מטאטאה. ב. השיטה לשכור עובדים מחברות פרטיות זה רעיון מצויין. בהמדך נוכל לשכור מאחת החברות ראש עיר. הבעיה היחיה שתשאר היא, מי יהיה זה שישכור,מאיזו חברה, ומי יחליט באיזה ראש עיר לבחור

  6. אייל

    ג'אקי וואקים מודה שהעירייה עבדה עקום משך שנים ארוכות.
    לפי החוק, תקציב פיתוח יכול לשמש גם למטרות שאינן פיתוח, איזה יופי. מצאו פירצה כדי לשרוף 170 מיליון ש"ח בשנה.
    שלושה משרדי רו"ח שווים את העלות של בהסתרה של גזברות העירייה.
    וכן. להוציא את האזהרות ואת כל השירותים למיקור חוץ.

  7. עובד עירייה מודאג

    מעניין מה ימצאו רואי החשבון על מינהל הכספים? אם אכן ימצאו ליקויים אז הכל ברור. נדע זאת לאחר הכנת התקציב. ממה שידוע משכורות חודש אפריל בסכנה….אין כסףףףףףףף….ימים יגידו…אבל עינת כל הכבוד לך….הגיע הזמן לעשות סדר רציני במשרדי העירייה…אני איתךךךךךךךך עד הסוףףףףףף

  8. תושב העיר

    עובד עירייה לשעבר אמר לי שממש אחד אכן הגיע הזמן לעשות ניקוי אורוות בעיריה.. מצד שני היא לא הכי שפויה . רק רבה עם כולם וכל היום מחפשת מי אשם. ראש עיר צריך לדעת להיות גם דמות חינוכית וגם דמות של מנהיגות.. אין לה את זה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר