עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)
עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)

"נידרש לקיצוץ של 170 מיליון שקל בתקציב"

בישיבת הקואליציה הודיעה ראש העיר עינת קליש רותם כי הכנת תקציב 2020 נעשתה בהתאם לחוות דעת שהיא קיבלה, אשר היתה בניגוד לדין ולהנחיות משרד הפנים, והאשימה בכך כהרגלה את הנהלת העירייה הקודמת. בשל כך תבקש עיריית חיפה אישור ממשרד הפנים להתנהל באופן זמני עד לגיבושו של תקציב תקין

פורסם בתאריך: 17.2.20 07:57

ראש העיר עינת קליש רותם כינסה אתמול (ראשון) ישיבה של הקואליציה העירונית שנועדה לעדכן את חבריה בהתפתחויות בנושא תקציב 2020 של עיריית חיפה שיעלה לדיון בישיבת מועצת העיר שלא מן המניין שתיערך ביום שלישי.

לדבריהם של גורמים שנכחו בישיבה, קליש רותם טענה כי בשל טעויות שנעשו בהכנת התקציב הוכנסו כ-170 מיליון שקל המיועדים לתחזוקה שוטפת של העיר אל התקציב הבלתי רגיל (תקציב הפיתוח) במקום אל התקציב הרגיל. משום כך, מספרים אותם הגורמים, הודיעה ראש העיר כי העירייה תבקש אישור ממשרד הפנים להתנהל באופן זמני עד לגיבושו של תקציב תקין.

בהודעתה אמרה קליש רותם כי הכנת התקציב נעשתה בהתאם לחוות דעת שהיא קיבלה, אשר היתה בניגוד לדין ולהנחיות משרד הפנים, והאשימה בכך – כדרכה – את הנהלת העירייה הקודמת.

 

 

כזכור, לפי טיוטת תקציב 2020 של העירייה, שהגיעה לידי "כלבו – חיפה והקריות", תקציב העירייה צפוי היה לעמוד על 2,374,000,000 שקל לעומת 2,312,000,000 שקל בשנת 2019, כאשר הוצאות השכר אמורות היו לגדול מ-1,105,000,000 שקל ל-1,137,000,000 שקל.

אחד ממשתתפי הישיבה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "הסתבר שבמשך שנים רבות בניית התקציב היתה שגויה, ובגלל זה העיר נראית כך אחרי 15 שנה. זה גם לא חוקי וגם פוגע בהתפתחות של העיר. כרגע יש בעיה כי לא ברור מאיפה אפשר לכסות אובדן של 170 מיליון שקל".

גורם אחר שנכח בישיבה אמר: "נידרש לקיצוץ של 170 מיליון שקל בתקציב. ראש העיר אמרה שהקיצוץ לא יהיה מהשכבות החלשות אלא מהפינוקים".

תגובת הערייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. דני

    הפינוקים זה 7 סגני ראשי עיר במשרה מלאה , עוזרים, הלוואות למשפטים שלא מובילים לשום מקום (שדה התעופה , מורדות הקישון וכו) ?

  2. חרד לעיר שלי

    אכלו לי שתו לי עבריינית מורשעת מנהלת עיר
    בושה
    תכף גם יגידו שהשילטון הקודם אשם שבטיילת בת גלים יש חול

  3. חיפאי ותיק

    השנאה לראשת העיר לא מובנת .הסיבה שיש ראשת עיר היא שהיא באה לתקן שנים של בזבוזי כספים . שנים של העדפת מקורבים . שנים של שחיתות . שנים של גידול מיותר בכח אדם שמקבל משכורת ואינו עושה דבר .בועז כהן – מספיק להסית נגד ראשת העיר !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. ענת הופמן בת גלים

    הבור התקציבי שהתגלה בעיריה ממחיש את העובדה שראש העירייה שלנו מנווטת ללא גי פי אס ומבלי לדעת לקרוא מפות .היא נעה בנתיבי הניהול המוניציפאלי כמו חילת בשדה חרוש במסע ניווטים בטירונות. אין פלא שהכניסה את עצמה לתוך בוץ טובעני ועמוק מבלי יכולת להחלץ. בסגנון אופייני היא מאשימה את כל העולם ובמיוחד את יונה יהב. דוקטור עינת קליש רותם איננה מיומנת בתהליך של קבלת אחריות על מחדליה נקודה את מחיר המחדלים נשלם כולנו.
    אני גרה בבית טמפלרי בשכונת בת גלים שבו מכפר מקווה טהרה ללא רישיון, ללא פיקוח וללא היתר בניה. המקווה הולך ומושלם בעוד העירייה אדישה . כתבתי על כך לראש העירייה והחוויה שלי הייתה שהיא תייקה את המכתבים שלי בפח הזבל שלה.
    זהו פח זבל גדול ,הוא מכיל מכתבים רבים מתושבי חיפה המודאגים

  5. לחיפאי ותיק

    היא תתקן שנים של שחיתות??? להזכירך, מדובר בעבריינית מורשעת שמינתה אין ספור סגנים, עוזרים ויועצים, הקימה את מינהלת 2030 שהיא למעשה עירייה בתוך עירייה עם כפלי תפקידים, הסתכסכה עם משרדי ממשלה שאנשיהם לא יכולים לראות את הפרצוף שלה, לא מסוגלת לקחת אחריות על כלום, מאשימה במחדליה את קודמה בתפקיד, ומבזבזת את כספי הארנונה שלך ושלי על דיונים בבתי משפט. עוד שלוש וחצי שנים נקיא אותה מקרבנו ונמצא אדם שראוי לתפקיד. בתקווה שהציבור החיפאי לא יבחר שוב בעבריין מורשע.

  6. חיפאי ותיק

    כואב לאנשים שעטיני העיריה נלקחו מהם .ראשת העיריה זכתה בבחירות ברוב מוחץ לא מאהבת מרדכי אלא משנאת המן .תנו לה לעבוד !!!!!

  7. קיצוץ בסגנים וסגירת מנהלת 2030

    ראש העיר רוצה לקצץ ב״פינוקים״? שתקצץ במספר הסגנים, העוזרים והיועצים בלשכתה שעולים לנו מליונים. ושתסגור את מנהלת 2030 המיותרת שעולה מליונים נוספים ושאין בה תועלת ממשית לעיר (מלבד אולי האדרת האגו המנופח של שני ראשי העיר עינת קליש ונחשון צוק שהקימו לעצמם עירייה בתוך עירייה, עם כפל תפקידים, רובם ככולם מיותרים). לפני שראש העיר מטיחה האשמות בכל העולם, מוטב שתעשה בדק בית אצלה ואצל המקורבים לה. אחרי שנה וחצי בתפקיד, קצת ביקורת עצמית לא תזיק. הגיע הזמן שבמקום להטיח האשמות בכל העולם ראש העיר תיקח אחריות על התנהלותה הכושלת והלא מקצועית. הגיע הזמן שמשרד הפנים יתערב ויעשה סדר בכאוס השורר בעיריית חיפה. תוקם לאלתר ועדה קרואה.

  8. אחד שיודע

    ראש העיר חושבת שהיא מבינה בכלכלה. אז לא.
    שתשאיר את זה למומחים בתחום.
    את הבית שלה והמשרד הפרטי שלה היא לא יודעת לנהל אז ניהול פיננסי של עיר ?

  9. אייל

    גירעון בן 10 שנים של מיליארד ש"ח.
    זה היה ידוע עוד לפני שהיא חלמה להיכנס לפוליטיקה.
    לא יודע מי תכנן תקציב איתה ומי לפניה.

  10. מה שהעבריינית המורשעת שכחה

    מה שהעבריינית המורשעת שכחה זה שאת תקציב 2019 היא זו שהכינה, כך שגם הוא לא היה חוקי. אבל מה לעבריינית ולחוק? יאללה, הביתה, ביחד עם כל האפסים שמאיישים את הלשכה ולוקחים חלק בטירוף המערכות הזה.

  11. יש לקצץ בהזיות תחבורה

    חברת יפה נוף מבזבזת לחיפה מליארדים.
    כל מחלף מיותר זה 200 מליון שקל שחצי מגיע ממשרד התחבורה ואז יפה נוף דורשת מאצ'ינג מהעירייה כלומר דורשת שחיפה תוציא עוד 500 מליון שקל שנתי על שעשועי תחבורה. האם צריך רציף מטרונית ליד הגרנד קניון? מה קו אגד לא יכל לעצור שם בין מרכזית המפרץ ומרכזית חוף הכרמל? תקצצו במה שיפה נוף זוללת ונהיה בעודף כל שנה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר