שלט חדש בחוף הים
שלט חדש בחוף הים

האופוזיציה דורשת: ישיבה שלא מן המניין

12 חברי האופוזיציה במועצת העיר מבקשים לקיים ישיבת מועצה שלא מן המניין בשל שינוי הסדרי החניה בחופי הרחצה בחיפה שנחשף ב"כלבו - חיפה והקריות". לטענתם, ראש העיר מתעלמת מהחלטות מועצת העיר שבהן נקבע כי תושבי העיר לא ישלמו על חניה בחופים

פורסם בתאריך: 19.5.20 11:55

האופוזיציה במועצת העיר מבקשת לקיים ישיבת מועצה שלא מן המניין בשל שינוי הסדרי החניה בחופי הרחצה בחיפה שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות". על הבקשה, שכותרתה "דרישה לכינוס ישיבת מועצת העיר שלא מן המניין בנושא התעלמות מהחלטות מועצת העיר", חתמו 12 חברי האופוזיציה.

"מה רבה היתה הפתעתנו כאשר נתקלנו בפרסומים כי פוזרו תמרורים במגרשי חניה בחופי הים המגבילים את החניה בחינם לשעתיים לתושבי חיפה בחלק מהחניות במגרשי חופי הים", נכתב בבקשה שנשלחה למזכירת העיר ברכה סלע, "מבדיקה שעשינו מתברר כי ב-11 ביוני 2019 דנה המועצה והחליטה פה אחד על חניה בחינם לתושבי חיפה בחניונים של חופי הים – כהצעה ראשונה מתוך שתיים. ההצעה השנייה היתה הקמת ועדה משותפת לקואליציה ולאופוזיציה לבחינת מימוש תשלומי חנייה לתושבי ערים אחרות. גם הצעה זו התקבלה פה אחד ללא מתנגדים".

הישיבה ביוני אשתקד היתה ישיבה שלא מן המניין אשר כונסה בעקבות חשיפה נוספת של "כלבו – חיפה והקריות" בדבר הצבתם של מדחנים בחניוני חופי הים. בישיבה, שאותה ניהל מ"מ ראש העיר נחשון צוק בהיעדרה של ראש העיר עינת קליש רותם, התקבלו שתי ההצעות לסדר שהגישה האופוזיציה. "עד שלא יהיה כרטיס תושב, שזה חודשים רבים קדימה, לא יהיה שינוי במדיניות החניה", אמר אז צוק, "כשיהיה כרטיס תושב יהיה דיון, הנושא יוסבר לציבור, ונראה מה עושים. אין כרגע מדיניות, היא לא נקבעה, לא היה שום דיון רציני בנושא, לא היו החלטות. כשיהיה כרטיס תושב בעוד כמה חודשים, לדעתי לפחות חצי שנה, אז כמו כל מוסד נבחר מועצת העיר משנה חדשות לבקרים החלטות שהיו קודם".

 

 

במכתבם לסלע כתבו חברי האופוזיציה כי "על אף ובניגוד להחלטות אלה, לא זו בלבד שלא הוקמה ועדה, אלא שראש העיר החליטה להפר ברגל גסה את ההחלטה בעניין אי גביית דמי חנייה מתושבי חיפה. אנו דורשים כינוס ישיבת מועצה שלא מן המניין כדי לדון בהפרת החלטת המועצה על ידי ראש העיר ובאופן יישום החלטות המועצה שעברו ב-11 ביוני 2019. אנו מבקשים להדגיש את חובתה של ראש העיר לקיים את החלטות המועצה, תוך כיבוד המועצה וחבריה כריבון הדמוקרטי של העיר".

חברת המועצה סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה: "הדרישה לקיים את הישיבה באה בעקבות התעלמותה של ראש העיר מהחלטת מועצת העיר שדנה בנושא החניה בחינם בחופים ושהתקבלה פה אחד. לא ייתכן שהוחלט דבר אחד ושמבוצע דבר אחר. חברי המועצה אינם חותמת גומי. ההחלטה עברה פה אחד, ואני בטוחה שכל מי שהצביע בעדה התכוון לכך שהחניה בחופים לתושבי חיפה תהיה בחינם, ושלא יתבצעו לפתע מעשים שלכאורה נוגדים את מה שהוחלט. אנחנו מצפים מראש העיר לכבד את החלטות המועצה ולא לפעול בניגוד אליהן. באתר העירייה כתוב במפורש כי ראש הרשות אחראי על ביצוע החלטות המועצה ועל קביעת מדיניות, ולעצב את דרכי הניהול ואת אופן מימוש החלטות המועצה".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. העיר הזו גדולה בשביל שנינו . 31.10.2023 יום הדין ....

    תושב מאוכזב (-:

  2. תושב מרוצה

    בהחלט צריך לאכוף חובת תשלום על חנייה בחופים. די להפקרות.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נכון, למה שבכל מקום אחר יהיה תשלום חניה ולא בחוף?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר