תבור להט ונעמה לזימי (צילומים: מאיה אפרים, נופר חסון הנדלמן)
תבור להט ונעמה לזימי (צילומים: מאיה אפרים, נופר חסון הנדלמן)

הצעה לסדר: הנפקת תעודות משפחה שיטיבו עם משפחות גאות

הסערה הבאה במועצת העיר: חברת מועצת העיר נעמה לזימי ומחזיק תיק הגאווה בעיריית חיפה תבור להט הגישו הצעה לסדר להנפקת תעודת משפחה עירונית גם למשפחות חד מיניות. תעודה זו תקנה להן זכויות והטבות עירוניות שמהן נהנות כיום משפחות "רגילות"

פורסם בתאריך: 20.6.20 19:51

לרגל חודש הגאווה הגישו חברת מועצת העיר נעמה לזימי ומחזיק תיק הגאווה בעיריית חיפה תבור להט הצעה לסדר להנפקת תעודת משפחה עירונית גם למשפחות שאינן במבנה מסורתי, קרי משפחות חד מיניות. תעודה זו תקנה גם למשפחות חד מיניות זכויות והטבות עירוניות שמהן נהנות כיום משפחות "רגילות". לזימי ולהט מדגישים בהצעתם כי "תעודת המשפחה שתנפיק העיריה תהיה קבילה אך ורק ביחסים בין התושב לבין השירות העירוני. בכל הקשור למעמד שאיננו שירות עירוני יחולו הדינים הכלליים החלים בתחומים הרלוונטיים".

לפי הצעתם של השניים, "כעיר מגוונת וליברלית אשר דוגלת בפלורליזם חברתי ותרבותי תאפשר חיפה למשפחות בכל מבנה (מסורתי או אחר) המתגוררות בעיר להירשם ולקבל הכרה כמשפחה. רישום כמשפחה ילווה בהנפקת תעודת משפחה עירונית. התעודה תאפשר לבני ולבנות המשפחה להיחשב שייכים לאותה יחידה משפחתית בהקשרים שונים ביחסים בינם לבין מוסדות העירייה ובקבלת שירותים עירוניים שונים.

בני/ות זוג מאותו מין שיירשמו כמשפחה יוכלו למשל להיחשב בני/ות זוג לצורך שימוש במתקני העיריה כגון מוסדות תרבות, מתנ"סים, מרכזים קהילתיים ומוסדות ספורט, ובשירותי העיר על כל המשתמע מכך, וזאת לצורך קבלת שירותים עירוניים המוענקים לתושבים באמצעות העירייה ישירות או יחידות נלוות (ארנונה, מים, חינוך, רווחה ועוד). על מנת להיות מוכרים כמשפחה, על כל בני המשפחה (למעט ילדים בוגרים) להתגורר בחיפה. העירייה תנפיק את תעודת המשפחה באמצעות מי שראש העיר יקבע או יסמיך לכך.

 

 

על מנת לקבל הכרה עירונית כמשפחה מציעים לזימי ולהט כמה קריטריונים שלפחות אחד מהם נדרש להתקיים: תעודות רשמיות מטעם המדינה, תעודה מטעם המוסד לביטוח לאומי או משרד השיכון על היותם של בני זוג ידועים בציבור, פסק דין של בית משפט לענייני משפחה אשר מכיר בבני המשפחה ככאלה או תעודת זוגיות של ארגון משפחה חדשה, ו/או תעודת נישואים או זוגיות מטעם רב של קהילה שאינו מוכר כרושם נישואים (רב רפורמי או קונסרבטיבי).

לחלופין מציעים השניים דרך נוספת לעמוד בקריטריונים, ולפיה יש להמציא שלוש הצהרות: הצהרה של בני הזוג שהם אינם נשואים לאדם אחר, הצהרה בנוסח שייקבע על היותם של בני הזוג ידועים בציבור, והצהרה של אדם אחד אשר מכיר את בני המשפחה כמשפחה. התנאי לקבלת ההכרה בדרך זו הוא כי "ההצהרות ייחתמו בנוכחות עורך דין המוסכם לנושא מאושר על ידי הרשות".

בפעם האחרונה שבה הוגשה הצעה לסדר שדנה בנישואים חד מיניים, על ידי חברת המועצה שרית גולן שטיינברג שאליה הצטרף סגן ראש העיר דובי חיון, התעוררה סערה עוד לפני שהיא נידונה במועצת העיר. לקראת כינוסה של המועצה היה ברור כי השניים יתקשו להעביר את ההצעה מבחינה משפטית, ובישיבת המועצה הם בחרו להסיר אותה אך התחייבו לפעול ביחד עם חבר מועצת העיר תל אביב איתי פנקס לבדיקת הנושא מבחינה משפטית וחוקית.

לזימי מודעת לסערה שעלולה לעורר ההצעה ואמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אם נשים בצד את העוינות האוטומטית לכל הצעה לסדר שקשורה בקהילה הגאה, הרי שאין פה שום פגיעה בסוגיית דת ומדינה או כל עניין נפיץ. זו הצעה שבאה להסדיר זכויות סוציאליות מהזווית העירונית בלבד. אי אפשר לעצום עיניים לנוכח תאים משפחתיים נוספים על התא המסורתי, והנחות או טיפולים מצד הרשות צריך להיות בהתאם. חוץ מזה שאנו מצטרפים לגל כלל ארצי בעניין, הדבר הזה יקרה כך או אחרת, וכדאי שחיפה תהיה חלק מנושאי הדגל החלוציים בנושא".

להט: "אם כבר ברור בשנת 2020 שלכל אחד ואחת מגיע לאהוב ולהקים משפחה בדרך שלהם, אז הזוי שדברים כל כך פשוטים כמו שירותים ומוסדות עירוניים עדיין לא מכירים בכך. אנחנו גאים וגאות בכך שחיפה מצטרפת לערים נוספות בארץ, מביאה את הבשורה לצפון ולוקחת חלק בשינוי. חיפה היתה העיר השנייה בישראל שקיימה מצעד גאווה, ועכשיו נדאג שהיא תהיה מהערים הראשונות בבשורת השוויון במרחב המקומי. מעבר למתן שירותים באופן שוויוני לאלו שמגדירים את עצמם משפחה, אנחנו בעצם מצהירים שחיפה היא עיר שפתוחה לכל קהילה ולכל משפחה, ללא הבדל או העדפה למשפחה כזו או אחרת. אני קורא לכל חברי וחברות המועצה לקבל את ההצעה של לזימי ושלי ולהפוך את חיפה לעיר סובלנית, אוהבת וטובה יותר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אילנה

    לא ידעתי שלמשפחה יש זכויות מיוחדות. רוב מהומה על לא מאומה?

  2. ייצור בירוקרטיה, סרבול ובעיקר אפליית אוכלוסית הגרים בגפם

    הבעיה לא הכוונה להנפיק אותן לזוגות חד מיניים אלא בכלל הכוונה להנפיק תעודה שתפלה בין יחידים רווקים לבין משפחות בקבלת שירותים או הטבות שונות מהעירייה. האם אדם שגר לבדו לא משלם ארנונה לעייריה? לא משלם היטלים מיסים כמו משפחה?
    מדוע בכלל צריך מנגנון תעודות הזוי כדי לספק עוד ג'ובים? בעירייה אפשר לרשום תא משפחתי, לא קשור למשפחה וכמה פרטים יש.
    תפסיקו לייצר בירוקרטיה: רישומים, תעודות, הנפקת תעודות, אישור תעודות, חידוש תעודות
    עיריית חיפה מנופחת גם ככה במאות תקנים מיותרים מהקדנציה הקודמת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר