הפגנה בחיפה (צילום ארכיון: ארי רמז)
הפגנה בחיפה (צילום ארכיון: ארי רמז)

עוד הצעה לסדר: למנוע הפגנות תמיכה בטרור בחיפה

חבר הקואליציה במועצת העיר גרי קורן מסיעת חיפה ביתנו הגיש הצעה לסדר ל"מניעת הפגנות תמיכה בטרור בחיפה". לדבריו, בשבוע שעבר התקיימה בעיר התחתית הפגנה שבה תועדו מסרים ואמירות של הסתה לאלימות, לאינתיפאדה ולטרור. הביקורות לא איחרו להגיע, משמאל ומימין

פורסם בתאריך: 21.6.20 07:58

חבר מועצת העיר גרי קורן מסיעת חיפה ביתנו שבקואליציה הגיש הצעה לסדר שמטרתה היא "מניעת הפגנות תמיכה בטרור בחיפה". בפתיחת דבריו כתב קורן כי "ביום שלישי, 16 ביוני, התקיימה הפגנת תמיכה בטרור באופן גלוי ובפומבי בעיר התחתית בחיפה. ההפגנה אורגנה על ידי תנועה ערבית קיצונית מקומית בשם חיראק חיפה. בהפגנה תועדו מסרים ואמירות של של הסתה לאלימות, לאינתיפאדה ולטרור, ובהם 'צריך להקריב למען המולדת, תגידו לכלבים של השב"כ – אנחנו לא מפחדים מעימות' ו'חטוף חיילים ושחרר אסירים'". קורן אף צירף צילומי מסך מהאירוע.

בהמשך הדברים כתב קורן כי "חופש הביטוי הוא לא חופש ההסתה. תושבי חיפה מאסו בפעילות ההסתה לטרור של הארגונים הקיצוניים בעיר, ויש למגר אותה באופן מיידי וחד משמעי".

בהצעתו הוא העלה שני סעיפים שעליהם יתבקשו חברי המועצה להצביע. הראשון הוא ש"אין לאפשר הפגנות בעלות מסרים של תמיכה בטרור, זאת מבעוד מועד, לפני שיוצאות אל הפועל", והשני הוא ש"גם בהפגנות שעברו אישור, ויש מידע מודיעיני על כוונת זדון וזממה מצד המארגנים, יש להציב אנשי ביטחון, הן של העירייה והן של המשטרה, אשר יעקבו אחרי המסרים בשפה הערבית ויעצרו את ההפגנה מיידית אם נזרקות לאוויר מילות ההסתה לאלימות".

קורן אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "היה לנו הסכמים עם ראש העיר שלא יהיו יותר הפגנות עם תמיכה ברורה בטרור, ואנחנו רואים שהעניין הזה לא נפסק ושנחצו כל הקווים האדומים. יש קריאות באופן פומבי לחטוף חיילים ולשחרר אסירים במרכזה של חיפה – בעיר התחתית ובמושבה הגרמנית – וזה עבר כל גבול. כל עוד אני נמצא במועצת העיר, זה לא יקרה".

למה הכוונה ב"הסכמים עם ראש העיר"?

"היו לנו הסכמים על כך שלא תהיה יותר הסתה לאלימות בעיר כפי שהיה לפני שהיא נכנסה לתפקיד, אבל אני רואה שזה ממשיך, ולכן נדרשת הצעה לסדר. צריך להביא אנשי ביטחון שיעקבו אחרי המסרים בערבית ויקטעו מיד כל הפגנה שיש לה פן של הסתה לאלימות. אני מצפה מכל חבר מועצה ציוני, בין אם זה חבר קואליציה או חבר אופוזיציה, לתמוך בהצעה הזו, ואתפלא מאוד עם כל הצעקנים באופוזיציה לא יתמכו, בין היתר חברי סיעת הליכוד".

 

 

הצעתו של קורן נתקלת בביקורת משמאל ומימין. יו"ר סיעת חד"ש במועצה רג'א זעאתרה מהקואליציה אמר על ההצעה כי זו "הסתה זולה ופופוליסטית שלא שווה תגובה". חבר המועצה אלי בן דיין מסיעת הליכוד שבאופוזיציה אמר: "יפה שחברינו למועצה (חברי סיעת חיפה ביתנו; ב"כ) נוקטים דרך של אחד בפה ואחד בלב. מצד אחד הם יושבים בקואליציה עם אנשים שנגדם הם יוצאים בגלוי, אך מצד שני כנראה שכיסא סגן ראש העיר, המשכורת והלשכה חשובים יותר. אז שלא יבואו ויטיפו מוסר ושיתחילו לקיים. אם הם חפצים כל כך בנאמנות ובעזרה לציבור, הדרך לאופוזיציה היא פשוטה מאוד".

על כך הגיב קורן ואמר: "החבר'ה האלה (חברי סיעת הליכוד; ב"כ) מצד אחד מוציאים תגובות לתקשורת ומצד שני מתחבקים עם זעתרה. אז הצביעות צריכה להיגמר. הם מתחבקים איתו ולוחצים לו ידיים. הכל יפה במחשכים, אבל לתקשורת הם רצים ראשונים לתגובות. אני בטוח שהצעת החוק הזו יכולה למנוע הפגנות מסוג זה מבעוד מועד. הכל בידי העירייה. העירייה לא חייבת לאשר הפגנות. כדי לקיים הפגנה של יותר מ-50 איש יש להגיש בקשה גם למשטרה וגם לעירייה, והעירייה רשאית לא לאשר אותה".

ויו"ר הסיעה לזר קפלון, שמשמש סגן ראש העיר, תומך בהצעה?

"קפלון איתי ב-100 אחוז ותומך בי".

 

גרי קורן (צילום: בועז כהן)

גרי קורן (צילום: בועז כהן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אילנה

    מדברי אלי בן דיין עולה כי רק לאופוזיציה מותר להתנגד לטרור, כל מי שבקואליציה חייב להיות תומך טרור. תפיסת עולם מעניינת.

  2. דין דין

    הפגנות תמיכה בטרור פירושן פגיעה בדו קיום בחיפה.מיד משויכים כל האזרחים הערבים לאלה התומכים בטרור.והרוב אינו כזה.

  3. סניף חד"ש בבן גוריון = המקור לטרור הזה

    כרגיל הפרובוקציה הקבועה של כלבו השמאלני לתקוע בעמוד הראשי הפגנות עם דגלי האויב הבלסטיני…
    הצעת חוק מצוינת לדעתי כל המניף את דגל האויב, או קורא קריאות נגד ישראל בחיפה, צריך לעמוד לדין.
    הגיע זמן לנקות גם את הכנסת מסייעני הטרור והמחבלים, וגם לסגור את הסניף שלהם בשדרות בן גוריון

  4. צלף

    ערבים לעולם לא יעזבו לבד כל עוד –
    היהודים מספקים כל התנאים לריבוי ושיגשוג לעם זר בתוך ארץ ישראל.
    לכן צעד ראשון והכרחי על מנת להשתחרר מן הנטל הערבי הוא –
    לשנות אזרחות אצל 2 מיליון ערבים
    בהתאם להחלטת האו"ם משנת 1947 על הפרדת שני עמים בפלשתינה.

    ערבים כבר ביצעו את ההלטת האו"ם וגירשו את היהודים מחלק ניכר של ארץ ישראל.
    לערבים אין זכות לבחור לעצמם את אזרחות הנוחה.
    ערבים אינם זכאים לאזרחות (או תושבות) של מדינה יהודית.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יותר מדי טוב להם כאן. צריך להעביר אותם לארצות ערב. שייהנו שם
    עידית

  6. עופר

    הכל מתחיל מזה שבית המשפט העליון הפוסט ציוני מכשיר התמודדות לכנסת של תומכי טרור. מרוב שאנחנו רוצים להיות "דמוקרטיים" אנחנו מאפשרים תופעות כאלה של פעילות חתרנית מצד ערבים וגם יהודים. יש קווים שלא חוצים אותם. מי שפועל נגד אזרחי וחיילי המדינה חייב להיות בכלא.

  7. מאיר

    ראיתם את התגובות של חברי מועצת העיר.חבל רק שכלבו מקדיש להם מקום כלל .

  8. מני

    חוסר התגובה של הרשויות מגבירה את התוקפנות והקיצוניות של מפגינים אלה, צריך להגיב בנחישות ובעוצמה. חבורה של אנשים פחדנים לא עושה כלום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר