חיים ביטון ומשה גפני (צילומים: אמיל סלמן, תומר אפלבאום)
חיים ביטון ומשה גפני (צילומים: אמיל סלמן, תומר אפלבאום)

הדיונים על הצטרפות ש"ס לקואליציה הגיעו לכנסת

יו"ר ומזכ"ל מפלגת דגל התורה משה גפני ומנכ"ל תנועת ש"ס חיים ביטון קיימו פגישה במשכן הכנסת במטרה להסיר את המכשולים להצטרפותה של סיעת ש"ס לקואליציה של ראש העיר עינת קליש רותם. הצדדים אמנם לא הגיעו להסכמות, אך ציינו כי נרשמה התקדמות במגעים

פורסם בתאריך: 29.6.20 20:50

הערב (שני) נערכה במשכן הכנסת בירושלים פגישה בין נציגים מש"ס ומדגל התורה במטרה להסיר את המכשולים להצטרפותה של סיעת ש"ס לקואליציה של ראש העיר עינת קליש רותם. בפגישה השתתפו יו"ר ומזכ"ל מפלגת דגל התורה משה גפני, מנכ"ל תנועת ש"ס חיים ביטון ונציגים נוספים משתי המפלגות. הצדדים אמנם לא הגיעו להסכמות, אך ציינו כי נרשמה התקדמות במגעים.

לפני שבועיים נחשף ב"כלבו – חיפה והקריות" על התקרבותה של ש"ס לקואליציה לקראת הפגישה בין שר הפנים אריה דרעי לקליש רותם שנערכה ביום רביעי. גורמים במערכת הפוליטית המקומית הצביעו על ניסיונותיה של ראש העיר לצרף את ש"ס לקואליציה לא רק בשל הצטמקותה עם הדחתו של צביקה ברבי בהודעת ווטסאפ, אלא בעיקר בשל שתי סוגיות מכריעות לעתידה של העיר אשר נמצאות בבדיקה של משרד הפנים – מעמדה של חיפה כרשות מקומית איתנה וחידוש הסמכתה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של העירייה כוועדה עצמאית מיוחדת.

 

 

כזכור, היחסים בין דרעי לקליש רותם התאפיינו בקרירות לאחר פיצוץ המשא ומתן הקואליציוני על רקע דרישתה של ש"ס לקבל לידיה את ראשות המועצה הדתית – תפקיד שקליש רותם הבטיחה לאלפר עוד לפני הבחירות לראשות העיר. מאז נעשו כמה ניסיונות לצרף את ש"ס למחנה של ראש העיר, אך הם לא נשאו פרי. בש"ס טוענים כי הדרישה לקבל את ראשות המועצה הדתית עדיין בתוקף, ויתרה מכך – לנוכח תוצאות הבחירות הארציות שבעקבותיהן נקבע כי דרעי ימשיך לשמש שר הפנים, אל רשימת הדרישות של ש"ס מצטרפים תנאים נוספים לכניסתה לקואליציה, ובהם מינוי של רב עיר ספרדי.

יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר הרב אורי אוזן, שנעדר מהישיבה מכיוון שנכנס לבידוד, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "המשא ומתן הוא רק בחיתוליו. צפוי לנו עוד משא ומתן ארוך. גם אם נגיע להבנות בנוגע למועצה הדתית, נעמוד על דרישותינו השונות מראש העיר להצטרפות לקואליציה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ישראל צריכה שינוי שיטת ממשל דחוף

    עבריין מורשע שהורשע בגניבה ומרמה יושב כשר הפנים כשלפניו עוד פרשות שיוחידו כתב אישום
    משחית את המערכות בדמי חסות וסחיטה באיומים לכנופיית ש"ס..
    ככה נראית רפובליקת בננות.

  2. מישהי

    על אף שאני ספרדייה לצערי הרב צר לי לומר…עדיף שתתנו לאשכנזים לנהל את כל מה שקשור לדת…
    אריה דרעי תתעורר…תרד קצת לשטח גם איפה שלא הכי נוח לך… מי שיכנס למועצה הדתית יראה איזה מלחמות יש שם בין ספרדים לבין עצמם שממש לא ראויים… מעורבים עם עולם תחתון…הזוי מה שקורה בחסות הדת…אוי לאותה בושה . העולם הזה רק מעבר לעולם הבא…. התנהלות כושלת של שס…שלא תורמת כלום למצביעיה באזור…וחבל!!!!! אוי כמה חבל….כמה אנשים יראי שמים וטובים יש מבין אחינו הספרדים…אבל אף אחד מהמועצה שם לא מייצג אותם בשום צורה… ניקוי השטח דחוף מכל הדמויות הנוראיות שם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר