טקס נישואים חד מיניים (צילום: AP)
טקס נישואים חד מיניים (צילום: AP)

פנייה לקליש רותם לקדם רישום של זוגות חד מיניים בעירייה

רגע לפני הדיון במועצת העיר על רישום של זוגות חד מיניים בעיריית חיפה, פנו ח"כ יוראי להב הרצנו וחבר מועצת העיר תל אביב איתי פנקס ארד לראשי רשויות, ובהם גם עינת קליש רותם, בבקשה לקדם רישום של זוגות חד מיניים ברשויות המקומיות. גם פנייתם הצטרפה לרשימה הארוכה של פניות שלא נענו

פורסם בתאריך: 9.8.20 12:58

ח"כ יוראי להב הרצנו ממפלגת יש עתיד וחבר מועצת העיר תל אביב איתי פנקס ארד יוצאים ביוזמה משותפת שנועדה לקדם רישום של זוגות חד מיניים ברשויות המקומיות. במטרה להשיג שיתוף פעולה כולל ליוזמה, הם פנו לכמה ראשי רשויות, ובהם גם לראש העיר חיפה עינת קליש רותם, שיתמכו בה ויקדמו אותה בתחומם.

"עיריית תל אביב-יפו ביצעה צעד פורץ דרך בחודש יוני 2020, כשהחליטה להוסיף למאגרי המידע העירוניים רישום זוגות גאים כך שיוכלו ליהנות מהזכויות ומההטבות שהיו שמורות עד כה לזוגות נשואים המוכרים על ידי המדינה בלבד", כתבו להב הרצנו ופנקס ארד במכתבם לראשי הרשויות, "מהלך זה יאפשר בין השאר רישום ילדים למערכת החינוך ולמתנ"סים, השתתפות בהגרלות לדיור בר השגה שמתקיימות בעיר, הנחות במרכזים הקהילתיים והנחות בארנונה. יוזמה זו באה להקל במידת מה ולתקן את העיוות הקיים בחוק, ולפיו רישום זוג נשוי מתבצע רק לפי רישומי הנישואים במשרד הפנים. מצב זה מדיר זוגות להט"ב וזוגות רבים נוספים מההטבות הללו".

השניים צירפו למכתב גם את מסמך המדיניות של עיריית תל אביב-יפו בנושא זה, וכתבו: "מכיוון שמסתמן כי הבשורה לא תצא מהממשלה בירושלים וכי לא צפוי שינוי מדיניות במשרד הפנים, אנו בטוחים כי מענה מעשי מסוים יכול לבוא מהרשויות המקומיות, כפי שפעלה עיריית תל אביב-יפו. בעינינו יש בצעד זה משום חיזוק לערכי הסובלנות, השוויון והצדק, ותיקוף ההכרה שלכולם יש מקום שווה ומלא בערים".

לאחר שקליש רותם לא השיבה לפנייתם, נבחר מחזיק תיק הגאווה בעירייה תבור להט לקדם את היוזמה בחיפה.

 

 

נושא רישום זוגיות יעלה ביום שלישי לדיון בישיבת מועצת העיר בעקבות הצעה לסדר שהגישה חברת המועצה נעמה לזימי מסיעת חיים בחיפה של קליש רותם בחודש יוני. נוסח ההצעה שעליה יתבקשו חברי המועצה להצביע הוא ש"כעיר מגוונת וליברלית, הדוגלת בפלורליזם חברתי ותרבותי, חיפה תאפשר למשפחות בכל מבנה (מסורתי או אחר) המתגוררות בעיר להירשם ולקבל הכרה כ'משפחה'".

בהצעה, שאותה גיבשו לזימי ולהט, הודגש כי "הרשות אינה מהווה תחליף לחקיקה ממשלתית רחבת היקף, והצעה זו אינה באה לבטל תביעות אזרחיות משמעותיות. עם זאת, יש סוגיות שאינן עומדות בסתירה ובמחלוקת לנושאי זכויות הקהילה הגאה ומשפחות שאינן מוגדרות תחת המבנה המסורתי, למרות שהן יחידה משפחתית לכל דבר ועניין. המשפחות הללו זכאיות גם הן לזכויות סוציאליות שוות".

להט אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני מברך על כל יוזמה לקידום הקהילה הגאה ברשויות המקומיות ובכנסת, גם את זו של פנקס ארד וח"כ להב הרצנו. אני עושה כל שביכולתי כדי לקדם את הקהילה הגאה החיפאית בעירייה ולדאוג שגם רישום זוגות יתבצע בחיפה. לפני חודש וחצי העלתה לזימי את ההצעה שניסחנו ביחד לרישום משפחות וזוגות מהקהילה הגאה בחיפה. אני קורא לכל חברי המועצה, בעיקר לאלה שמאמינים שהזכות לאהבה ולשוויון היא זכות בסיסית, להצביע בעד ההצעה שלנו במליאה ולקדם את חיפה למקום בו נמצאות ערים רבות בעולם".

עיריית חיפה סירבה להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. השקוף

    אני בעד היוזמה אבל…….את תשכחו שחיפה שלנו עיר מורכבת מאוד מבחינת האיכלוס וכל החלטה לכאן או לכאן תגרור כאוס שאף אחד לא יודע איך זה ייגמר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר