רג'א זעאתרה וגרי קורן (צילום: בועז כהן)
רג'א זעאתרה וגרי קורן (צילום: בועז כהן)

הקואליציה רותחת: זעאתרה וחד"ש תובעים את קורן

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה וסיעתו הגישו לבית משפט השלום תביעת לשון הרע בסך של 350,000 שקל נגד חבר המועצה גרי קורן מסיעת חיפה ביתנו: "התקפות משולחות רסן שנטפו שנאה ארסית ויוקדת". קורן: "כל מה שאמרתי הוא אמת וקריאה לילד בשמו"

פורסם בתאריך: 30.9.20 17:34

הוכחה נוספת לשבריריותה של הקואליציה של ראש העיר עינת קליש רותם: יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה וסיעתו הגישו לבית משפט השלום בחיפה תביעה נגד חבר המועצה גרי קורן מסיעת חיפה ביתנו בסך של 350,000 שקל בטענה ללשון הרע שעולה מהתבטאויות ומפרסומים המיוחסים לו.

נוסף על פיצוי כספי מבקשים זעאתרה וחד"ש מבית המשפט, באמצעות עו"ד אמיר פאח'ורי, לחייב את קורן לפרסם הכחשה של הפרסומים והתנצלות בפני התובעים. לטענתם, "בשנתיים האחרונות פרסם הנתבע שורה של פרסומים שקריים, מכפישים ומסיתים נגדם. מדובר בפרסומים שהם דברי בלע של ממש, שאף קשה לדמיין ביטויים חמורים ו/או פוגעניים מהם. מדובר גם בפרסומים העולים לכדי הסתה של ממש ואפילו התרת דם. לצערם של התובעים, הנתבע מושקע פוליטית באופן עקבי ואפילו אובססיבי בהכפשת התובעים ובהכפשת הציבור שאותו הם מייצגים במועצת העיר. זעאתרה אף מצא עצמו כמה וכמה פעמים מותקף ומאוים בעקבות פרסומיו השקריים, הנבזיים והמסיתים של הנתבע".

בהקשר זה מצוינות  דוגמאות לדברים שנכתבו לטענתם על ידי קורן, ובהם "חבר בארגוני מחבלים", "תומך המחבלים ופח האשפה המהלך רג'א זעאתרה", "סיעת החיזבאללה בעיר ורשימת הטרור המשותפת", "נציגי החיזבאללה בעיר, סיעת חד"ש מהללת הטרור", "גיס חמישי" ו"בוגד".

"פשוט לקרוא ולא להאמין", נכתב בכתב התביעה, "הגיעו מים עד נפש. בנסיבות העניין, התבטאויותיו של התובע והנזק החמור והבלתי הפיך שהאשמות אלה עלולות לגרום לתובעים, כמו גם לציבור שאותו הם מייצגים ולמרקם החיים המשותפים בחיפה, חייבו את התובעים מהבחינה הפוליטית, הערכית והמוסרית לפעול כדי לשים קץ לדפוס התנהגות זה".

במרכז התביעה עומדים 11 "פרסומים מכפישים", שאחד מהם, כך נכתב, הוא "מפגן ההשמצות בישיבת מועצת העיר". לטענתם של זעאתרה וחד"ש, "ב-27 ביולי התקיימה ישיבת מועצת העיר שבה הועלתה מצד הנתבע הצעה לסדר תחת הכותרת 'מניעת הפגנות תמיכה בטרור בחיפה'. לנוכח העלאת ההצעה הוסבר לנתבע על ידי היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, מנכ"ל העירייה אוהד שגב וראש העיר עינת קליש רותם כי מדובר בהצעה בלתי חוקית, שכן היא חורגת מסמכויות העירייה, ומשכך דינה להיפסל. דא עקא, הנתבע ניצל את ההזדמנות ופצח במפגן של הכפשות, האשמות, הפצת שקרים והפצת שנאה כלפי התובעים תוך כדי צעקות, התלהמות ואף חביטה על השולחן".

התובעים מצטטים את האמירות שמיוחסות לקורן בישיבה, ובהן "הגברת שהירה (חברת המועצה שהירה שלבי מחד"ש; ב"כ), את לא תהיי הנציגה שלנו לערבית. את יכולה להיות נציגת העברית אצל חיזבאללה אולי, תודה להתראות", "אני לא צריך את העזרה שלך בערבית, את יכולה לעזור לנסראללה בעברית", "לא שאלתי אותך ולא שאלתי את נסראללה מה הוא חושב שקורה בחיפה", "צריך להוציא אותך מהמדינה, לא רק מהאולם", "נציגי חיזבאללה יושבים פה בחיפה", "הוא תומך בנסראללה, תומך בחיזבאללה, תומך בארגוני מחבלים שמזיקים לעם ישראל. אין להם מקום פה בחיפה ולא במדינה".

בכתב התביעה נכתב כי "למשמע התקפות משולחות רסן אלה, שנטפו שנאה ארסית ויוקדת כלפי התובעים, ניסו חברי מועצה אחרים כמו גם מזכירת העיר ברכה סלע להרגיע את הנתבע, תוך שהם מבקשים ממנו לכבד את המועצה ואת חבריה ולחדול ממפגן ההשמצות שלו. לא למיותר לציין כי לקראת סוף הדיון ולנוכח המפגן המביש של הנתבע, הוציאה אותו ראש העיר מהאולם". עוד מציינים התובעים את מכתבן של חברות המועצה סופי נקש וחדוה אלמוג מסיעת יונה יהב וצעירי לקליש רותם שבו הן דרשו ממנה לגנות את דבריו של קורן באותה הישיבה.

 

 

נוסף על כך טוענים התובעים כי "מפגן ההכפשות, האלימות המילולית, השקרים, ההסתה החמורה, התרת הדם והוצאת הדיבה מבית היוצר של הנתבע לא תמו בישיבת המועצה הנ"ל, שכן הלה המשיך בשצף במעלליו ב'כיכר העיר החדשה' – הרשתות החברתיות. בשעות הערב לאחר הישיבה פרסם הנתבע בחשבון הפייסבוק שלו פוסט שעסק בהצעתו לסדר, תוך שהוא מתאר את התובע כלא פחות מ'נציג חיזבאללה' ו'גיס חמישי' ואת סיעתו כ'רשימת טרור'".

עוד מציינים התובעים פרסומים משמיצים ברדיו חיפה מ-31 ביולי ופרסומים משמיצים בקבוצת הוואטסאפ של חברי מועצת העיר מ-30 באפריל. "למקרא הפרסומים", נכתב בכתב התביעה, "עולה בבירור כי עסקינן בפרסומים המייחסים ומתייחסים לתובעים כגיס חמישי, תומכי טרור, רשימת טרור, מהללי טרור, טרוריסטים וחברים בארגון טרור. לא תיתכן מחלוקת כי פרסומים אלה מהווים דברי הסתה והתרת דם אשר עולים כדי הוצאת דיבה חמורה ביותר ואולי אף חסרת תקדים בעוצמתה. בנסיבות העניין, הרפטטיביות של הנתבע מלמדת כי מדובר במפרסם עקבי ושיטתי שפרסומיו עולים לכדי משנה סדורה, אשר מבטא תפישת עולם עמוקה אבל גם מסוכנת ומסכנת. לא תיתכן מחלוקת גם כי לב לבם של הפרסומים המכפישים הוא ייחוס עבירות פליליות מצד הנתבע לתובעים. הדברים חמורים שבעתיים כאשר הפרסומים המכפישים נאמרו על ידי חבר מועצת עיר ונבחר ציבור, חלקם אף במסגרת ישיבת מועצת העיר".

בכתב התביעה מתוארים "העולם הפוליטי והערכי של התובעים", ולפיו "חד"ש היא תנועה שנוסדה בשנת 1977 וחרתה על דגלה את עקרונות השלום, השוויון, הדמוקרטיה, הצדק החברתי והשותפות היהודית-ערבית. לצד התנגדותה העקרונית למדיניות הממשלה והצבא בכל הקשור לסכסוך הישראלי-פלסטיני, חד"ש מתנגדת נחרצות מאז ומעולם לפגיעה באזרחים באשר הם".

בסיום כתב התביעה מבקשים זעאתרה וחד"ש לפסוק לזכותם פיצויים של 300,000 שקל בגין תשעה פרסומים מכפישים ו-50,000 שקל על שני פרסומים נוספים, "להורות ו/או לחייב את הנתבע לפרסם בתיאום עם התובעים הכחשה של הפרסומים, ומעל לכל – לפרסם התנצלות בפני התובעים".

קורן מסר בתגובה: "כל מה שאמרתי על זעאתרה הוא אמת וקריאה לילד בשמו. אנשים כאלה לא ראויים לקבל שכר בתפקיד ניהולי בעירייה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. גיל

    קליש רותם אשמה בכך שהורידה מעצמה סמכויות ואחריות לביטחון תושבי העיר לנוכח מה שקורה בעיר וההפגנות הנוראיות שהתקיימו בה ומה שנשמע ועלה בהן מצד הציבור הערבי. שזעטרה ושהירה לא יתממו הם בעצמם ציינו שהם תומכים במחבלים וראינו גם את פעילותם העויינת בעיר ומחוצה לה ומנהיגותם להתססת הציבור הערבי ושיסויו ופגיעה בדו-קיום בחיפה. אנחנו לא זקוקים לשחקנים ורמאים. גם קליש- רותם רימתה את הציבור החיפאי שתתפטר. איך יתכן שכל נושא שבו מתבקש ממנה קצת לקום מהכסא הנוח ולפעול לטובת הציבור היא מוצאת סיבות ותירוצים איך להוריד מעצמה סמכויות ביצוע וזה בהרבה תחומים.
    קורן הציבור החיפאי מאחוריך. חזק ואמץ אתה הצודק והאמת איתך.

  2. נפתלי רומן

    הגיע הזמן שערבים ישלטו בעיר חיפה-וזה מגיע ליהודים שלא מסוגלים לשמור ולפתח את חיפה

  3. אסתי

    מאחר וראש חד"ש בחיפה לא הסכים להצהיר שאיננו תומך בחיזבאללה
    ואפשר להשתמש בהקלטות שלו
    כשיצאנו נגדו שלא יהיה סגן ראש עיר
    אז בקטע הזה העניין סגור

    לא רק סגור אלא מהווה בסיס יציב כדי להוכיח ששאר ההיערות אינן סותרות את המציאות כפי שיו"ר חד"ש בחיפה הצהיר בעצמו והמשתמע מהצהרתו.

    כל עורך דין פלילי טוב יכול לא רק לנתץ את בסיס התביעה אלא גם ליצור יסוד לתביעה נגדית מהיותו מסתמן בדיוק כפי שנכתב עליו ולדרוש חקירה של שירות הביטחון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר