עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

"לא רוצה שקבוצה כזו תיפול לידיים של גורם בעייתי"

במייל ששלחה למספר מצומצם של בכירים בעיריית חיפה העבירה ראש העיר עינת קליש רותם הנחיות ודרישות בנוגע לפרויקט ההתנדבות "נאמני השכונות" בתקופת הקורונה והמשיכה לתקוף את ועדי השכונות. יו"ר ועד קרית חיים שלמה אוחיון: "תושבי הקריה לא סופרים את העירייה"

פורסם בתאריך: 11.10.20 08:20

ביום חמישי העבירה ראש העיר עינת קליש רותם למספר מצומצם של בכירים בעיריית חיפה הנחיות ודרישות בנוגע לפרויקט ההתנדבות "נאמני השכונות". במייל שהגיע לידי "כלבו – חיפה והקריות", פרשה קליש רותם את משנתה מאחורי הפרויקט, ובד בבד המשיכה לתקוף את ועדי השכונות שאותם היא כינתה לפני כשנה "פיקציה".

בפתיחת דבריה ביקשה ראש העיר לא להשתמש במונח "נאמני קורונה" אלא "נאמני שכונה", כאשר "המטרה היא לבנות תשתית רחבה, שאולי תועיל לשכונה בעתיד גם מעבר לקורונה, לשדר פטריוטיות שכונתית, ולא להיצמד למילה שנתפשת שלילית".

בנוגע לחלוקתה של העיר לחבלים, כאשר כל חבל מנוהל על ידי נציג מטעם העירייה בליווי נציג קהילתי, כתבה קליש רותם: "המנהל האזרחי לא יכול להיות יו"ר ועד כי אין ועדים אלא בשתי שכונות בלבד – נוה שאנן וקרית חיים. בקרית חיים יו"ר הוועד הוא לא איש שיכול להרים את המיזם הזה והוועד מפורק לגמרי, ולכן רק בנוה שאנן זה המקרה. נוסף על כך, יש אנשים שקוראים לעצמם 'יו"ר הוועד' בשכונות מסוימות, אבל הם מעולם לא נבחרו והציבור לא מכיר בהם. לכן אני מבקשת לא למנות אף אחד שטוען שהוא יו"ר הוועד למנהל האזרחי. הבחירה צריכה להיעשות ברגישות רבה מאוד ותוך מכלול של שיקולים. אחרי שהרישום של התושבים יתקדם ונראה מה המצב, כמה אנשים יש ומי האנשים שנרשמו, נקבל החלטה מי הגורם המוביל. בכל קבוצה הרכז האזרחי ייקבע אחרי בדיקה וחשיבה".

במייל כתבה קליש רותם כי היא תעביר בעצמה שמות של תושבים שיכולים להוביל את המהלך בשכונותיהם, ודרשה לעדכן אותה על מי הוטלה משימת ריכוז הפעילות בשכונה: "יש כמה אנשים בעלי יכולות הנהגה וגם היסטוריה של פעילות קהילתית ענפה (יו"רים של ועדי בתי ספר וכו'). כשאעביר אליכם את השמות אציין מי לדעתי יכולים להוביל, ואז כדאי לטפח אותו או אותה. נצטרך להיות עם היד על הדופק מול אנשי העירייה שעובדים עם הקבוצות בחבלים ומול הקבוצות עצמן כדי לראות שהדינמיקה היא טובה ושמי שלקח על עצמו את המשימה לרכז אכן כשיר לבצע אותה. זה העסק הכי רגיש כאן, ואני מבקשת להיות מעודכנת באופן שוטף כמי שמכירה את רוב האנשים הדומיננטיים כמעט בכל השכונות".

 

 

באשר להצעה כי מתנדב שירצה לדווח על בעיה יוכל לפנות למוקד 106, וזה ייתן קדימות לטיפול בבעיה, כתבה קליש רותם כי "הרעיון להתקשר ל-106 הוא לא נכון לדעתי משתי סיבות. הראשונה היא שבמוקד לא יידעו מי באמת נאמן שכונה ומי מתחזה. כל אחד יכריז על עצמו נאמן שכונה, ול-106 לא תהיה דרך לבדוק את זה. השנייה היא שכל הרעיון הוא שלאנשים שנרשמו לקבוצות השכונתיות תהיה גישה ישירה לאנשי העירייה, יותר ממה שיש לתושב הממוצע, ושירגישו קצת יותר 'מחוברים' לעירייה, אחרת במה הועילו חכמים? אני מציעה לפתוח מספר ווטסאפ ייעודי נפרד שיתחבר אל ה-106 ומשם יעבירו ישירות לחודדה (אילן חודדה, מנהל אגף הפיקוח העירוני; ב"כ), ליאיר (יאיר זילברמן, מנהל אגף ביטחון ושירותי חירום; ב"כ) או למאירה (מאירה קיפרמן, מנהלת אגף הרווחה; ב"כ) או לבצע את הרישום דרך מנהלי החבלים איכשהו (אולי בקבוצת ווטסאפ, ומישהו מהחבל יעביר למוקד לרישום)".

מעורבותה של ראש העיר בקביעת זהותם של רכזי הפעילות חוזרת בהמשך המייל: "לדעתי, לא תמיד נצליח לארגן רכז אחד בלבד לכל קבוצה. אני לא בטוחה שאנשים ירצו לקחת על עצמם את האחריות הזו. כדאי לעבוד כאן גמיש, ולפעמים אולי לתת לשניים-שלושה רכזים להוביל קבוצה ביחד, אם יש שם דינמיקה טובה. אם יש בעיות בתוך הקבוצה מי מוביל, אני מבקשת לדעת על כך. אני מכירה את הגורמים בעיר ולא רוצה שקבוצה כזו תיפול לידיים של גורם בעייתי ולא ענייני". עוד כתבה קליש רותם כי "יש לי טלפונים של אנשים שרוצים להצטרף, חלקם אף מתאימים להיות הרכזים של הקבוצה וגם הביעו נכונות. פנו אלי הרבה אנשים ושאלו איך מצטרפים".

יו"ר ועד קרית חיים שלמה אוחיון: "אם אכן הדברים האלו נאמרו, שיבושם לה. ללא התרומה של הוועד לכל המוסדות של קרית חיים, כולל בתחומי החינוך, התרבות, הרווחה והספורט, המצב בקרית חיים היה הרבה יותר גרוע. תושבי הקריה מעריכים את הועד יותר מאשר את עיריית חיפה ולא סופרים כלל את ראשיה".

בעיריית חיפה סירבו להתייחס למכתב של ראש העיר.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

34 תגובות
  1. השקוף

    האישה הזאת ממשיכה לשבור שיאים של טמטום וניתוק מהמציאות!!!!!!אחרי שנתיים של כלום ושום דבר היא מזלזלת בוועדי השכונות שעושים עבודת קודש בעזרה לתושבים במשך שנים והיא במחי יד קובעת שהם לא רלוונטים?????כמה חוצפה!!!!!

  2. שמשון

    לאן הולך הכסף שמועבר כל שנה
    לתחזוקה ,ניקיון ,שמירה במוזיאוני חיפה
    שמישהוא ייבדוק מה קורה שם

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכי אהבתי את דבריה:" … כדי לראות שהדינמיקה טובה ושמי שלקח על עצמו את המשימה לרכז אכן כשיר לבצע אותה". והמבין יבין

  4. ניר

    באתם לקלל ויצאתם מברכים. זו דוגמה לניהול מקצועי, אחראי ונטול שיקולים זרים. בניגוד לחובבנות ולשרלטנות שאפיינה את תקופת יהב. כל הכבוד עינת, חיפה איתך.

  5. צריך נאמני עירייה

    צריך מעל הכל למנות קבוצת נאמני עירייה – ועדה קרואה..
    היא תורכב מגורמי מקצוע חיצוניים שיעשו את הסדר שכל ראשי הערים פוחדים לעשות ים מאות פקידים ומזכירות באגפים מיותרים. לועדה הקרואה נמנה גורמים בעלי רקע כלכלי וניהולי שיובילו את העירייה עד להבראה והורדת הארנונה הענקית כשמשכורות העירייה יחזרו להיות 35% מהתקציב ולא 48%

  6. נאמני חזירים מאד הצליח

    נאמני השכונה יצוידו במשרוקיות ויעזרו בהצבת גדרות נגד הקורונה. בויז'ניץ וגאולה נאמני השכונה יקימו פינות האכלת אברכים רחוקות בקצה השכונות למנוע הדבקה. במרכז הכרמל נאמני השכונה ילכו עם מצילתיים ותופים להבריח את הקורונה. שלטים צהובים זהירות קורונה חיפאית בסביבה יתלו ברחובות.

  7. שיר

    לא יזיק לה שהיא תעבוד גם קצת. ראש העיר היא עלוקה שלא פועלת ולא עושה דבר לטובת העיר רק מוצצת את דם התושבים.
    באמת צריכה לפרוש

  8. כמה פראנויה וחשדנות!

    מצד אחד טוענת שוועדי השכונות לא נבחרו ומצד שני רוצה למנות בעצמה. פוחדת שהקבוצות יפלו בידי גורמים עוינים!…כמה חשדנות, ופחד וחוסר ביטחון……

  9. צודקת

    כמו שנשלחו לקראת הבחירות מועמדים לשתות ממנה קולות ככה יישלחו אנשים לקבוצות הנאמנות כדי לטרפד לה דברים

  10. משה קפלן (לשעבר יו"ר עמותת רמת אשכול )

    גב' ראש העיר תלושה מהמציאות .כלל לא דאגה ללמוד את מצב וועדי השכונות בשטח!!. לנו ברמת אשכול ישנו וועד שכונה כבר 29 שנים. הוועד שהוא עמותה פעל לטובת כלל השכונה. היו בו בחירות פעם בשנתיים לפי חוק העמותות!! והיה שיתוף יוצא דופן לטובה עם כל אגפי העירייה עד לכניסתה. גם בביקורה בשכונה לא הסכימה לשמוע את הוועד. חבל. במצב שנוצר כולם מפסידים. מנסים לספור לאחור ומקווים……לא ברור מה מזיק יותר לתפקוד השכונה ראש העיר הקיים או הקורונה. חבל.

  11. אייל

    משה אתה צודק 100% הפתרון לניהול תקין בחיפה צריך להיות שהתושבים בכל שכונה יתאגדו כעמותת ועד שכונה,
    ידרשו לעצמם תקציבים ייחודיים לתרבות ופיתוח השכונה בדיוק כמו הציבור החרדי.
    וכדי שיהיה להם הכח הזה, יפקדו את כל תושבי השכונה לרשימה שתכניס אפילו מושב אחד בלבד למועצה, אבל אז
    הנציג הזה יהיה מחוייב 100% לשכונה ממנה בה, ויוכל לדרוש ולדרוש כמו כל מגזר אחר.
    שכונות עם 6,000 זכאים להצביע כמו שמבור-אחוזה יכולות להכניס בכיף 2 נציגים כל קדנציה מטעם עמותה.
    שכונות כמו נו"ש עם 30 אלף יוכלו להכניס אפילו 4-5 ולנהל את העיר.
    כמובן שאותן שכונות יוכלו לדרוש למשל הורדת אזור הארנונה בהן מאזור א' לאזור ב' כפי שעשו החרדים.
    הגיע זמן להקים עמותות, רשימות שכונתיות, ולהכניע את המפלצת העירונית שאנחנו נדרשים להאכיל בעלת 5,000 הראשים מוצצי הארנונה השוחקת

  12. שיר התעוררה, וכן כל הקבוצה של יהב.

    לכל איש יש אינטרסים, לאו דווקא של השכונה. יודעים את זה מתחום ועד הבית. זה לא חדש. כמו שיש נאמני נקיון, נאמני בטחון, יש מקום גם לנאמני שכונות, שכמובן גרים בתוך השכונות. מצעד אחד אתם טוענים שהועדים נבחרו ופועלים כבר שנים, ומצד דני אתם מקטרים על מי שנבחרה כראש עיר. אז ככה, אין יותר טובות הנאה כדי להיבחר. לנאמן הדכונה, אלא בחירה של אדם עם כישורים מוכחים. מוזרה התגובה של ועדי השכונות! מה, נדבקתם לכיסאות! לא מאמין למה שאני קורא…

  13. דנה

    דמגוגית. ראש עיר הכי גרועה שהיתה לחיפה.
    כביש שדרות יצחק מזעזע, כביש שדרות הציונותי על הפנים. צריך לרבד. המדרכות מלוכלכות.
    יאלה נתאפק עוד קצת ונחליף את הכלומניקית

  14. האריה

    על מה היא מדברת. כאן לא אשמה הממשלה. עירית חיפה בניהולה עוצמת עיניים לפעילות עבריינית . למה בתי קפה בכרמליה פתוחים ומלאים גם היום. אבל לתפוס ילד שיוצא עם כלב לטייל עי הבית הם יודעים.

  15. רמי

    מה אתם בוכים את בחרתם בה תפסיקו לבכות היה ראש עיר מעולה ירקתם לו בפרצוף אפסים

  16. רונית הביביסטית

    למה שהיא תירצה לשתף פעולה עם וועדים שתמכו במועמדים אחרים בבחירות? שיפנו לה את הגב ב2023 ויריצו עוד מועמדי קש?
    תנו לה לעבוד!

  17. נועה

    לא ברור . גם את ועדי השכונות היא רוצה למנות? אז איפה פה חופש הציבור ? זה דמוקרטיה או או דיקטטורה בולשביקית מבית קליש?
    מאסנו בראש העיר הנלוזה הזאת. מגיע לנו הרבה יותר טוב מהראש שלא רוצה לעבוד ולא מסוגל כי הוא חסר כישורים ויכולות.

  18. חיפאי

    כאשר הציבה את הפחים הכתומים ברחובות חלקה לתושבי חיפה סלים כתומים, ובמקום חתימת מקבלי ה"מתנה", המחלקים רשמו את מספרי הנייד של ה"מאושרים". דרך "מכובדת וישרה" לאסוף את מספרי הניידים של תושבי העיר. הכנה לבחירות הבאות?

  19. נעמי

    קאליש את מוזמנת להצטרף איתנו להפגנות נגד מדיניות הממשלה ונגד השחיתות. הצטרפי אלינו כמו שאנחנו הפגנו בשבילך.

  20. איתי

    קליש משלמת מחיר (ובצדק) בשל תפיסתה ה"מקצועית גרידא" השומטת את הדינמיקה האנושית. להוסיף חטא על פשע, הדוברות שלה לצערי לא מפצה על חסרונותיה ולא תורמת לה מספיק בריכוך, התאמה והבהרה של המסרים והכוונות לתושבי העיר.

    לפחות מהעולה במכתב שפורסם, התרשמתי שהיא אמנם רוצה להיות מיודעת ומעורבת אך אין ספק שרמת המעורבות גבוהה מידי ועל כן היא מתפרשת כנסיון לשליטה, ולא כחיבור בריא, כיד על הדופק שחשה את השטח.

    המסר העולה הוא שקליש לא מקבלת את הקיים, לא סומכת על התושבים שידאגו לאינטרסים המקומיים שלהם. גם אם כוונותיה טובות, הוא מסר שגוי ויקשה עליה מאד בביצוע.

    עם זאת, בחלקים רבים אני מאמין שהתוכן במכתבה משקף ענייניות שנועדה לשרת במהותה את תושבי השכונות.

    למרות הכל, לעת עתה, סומך על כך שקליש רוצה בטובת התושבים, ומתרשם לחיוב מחלק מהפתרונות ודרכי הפעולה שהציעה. לצערי, התהליך פגום והתוצאה תהיה מושפעת מכך.

  21. מרצה באקדמיה

    קאליש תקועה עדיין בתפיסה וברמת אחריות של עבודה סימנריונית.

  22. חיפאי מובס

    ה"גורם הבעייתי" המרכזי שנחת על תושבי חיפה הוא גב' "חגורה שחורה" שמתגוששת עם כל מי ומה שזז כאן.

  23. גילי שלא חוזרת לגור בחיפה בגלל ראשה שכזאת

    הבנתי נכון? הבחירה צריכה להיות ברגישות רבה כל זמן שאני ( קליש ) אבחר את השמות ? כן נראה שהבנתי נכון. ..וואו אין גבולות לדבר הזאת?

  24. שוש

    קליש יקרה אין כאן מאפיות שמשתלטות על העדים יש כאן אנשים שאכפת להם. את עצמך נוהגת בגסות כלפי התושבים. חכי לנוח ואני מניח כי העיר תראה טוב יותר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר