סופי נקש ואלי בן דיין
סופי נקש ואלי בן דיין

"מילים לחוד ומעשים לחוד. טלי קורה מבין עינייך"

סערה בעקבות דבריה של ראש העיר בגנותם של ועדי ופעילי השכונות. במכתב לעינת קליש רותם קוראים לה חברי מועצת העיר סופי נקש ואלי בן דיין להתנצל על דבריה: "במקום להתעסק ברכילות זולה ולקבל מידע שרחוק מהמציאות ממלחכי פנכה, אנו מציעים לך להקשיב"

פורסם בתאריך: 12.10.20 12:02

הפרסום אתמול (ראשון) ב"כלבו – חיפה והקריות" על המייל ששלחה ראש העיר עינת קליש רותם למספר מצומצם של בכירים בעיריית חיפה, ובו היא העבירה הנחיות ודרישות בנוגע לפרויקט ההתנדבות "נאמני השכונות" בתקופת הקורונה תוך המשך המתקפה על ועדי השכונות, עורר סערה בקרב פעילי השכונות בעיר.

גם חברים במועצת העיר הביעו זעזוע מדבריה של קליש רותם, וסופי נקש מסיעת יונה יהב ואלי בן דיין מסיעת הליכוד שלחו לה מכתב שבו הם מציעים לה להתנצל על דבריה, ולפיהם "המנהל האזרחי (של כל חבל חירום בעיר; ב"כ) לא יכול להיות יו"ר ועד כי אין ועדים אלא בשתי שכונות בלבד – נוה שאנן וקרית חיים. בקרית חיים יו"ר הוועד הוא לא איש שיכול להרים את המיזם הזה והוועד מפורק לגמרי, ולכן רק בנוה שאנן זה המקרה".

במכתבם ציינו נקש ובן דיין כי "במציאות שבה נגיף הקורונה חוזר במלוא עוזו נדרשת מאיתנו אחריות וסולידריות חברתית אף מעבר לימים כתיקונם. על בסיס זה התקיימה ישיבת מועצה בזום ב-7 באוקטובר בהשתתפותם של רוב חברי המועצה ובראשותך. בישיבה הוצגו פתרונות יצירתיים, שאחד מהם היה הירתמות של כל חברי מועצת העיר, פעילים חברתיים, תושבי שכונות וועדי שכונות. כתושבי קרית חיים זכינו להכיר את פעילותו רבת השנים של נציגי הוועד השונים, לרבות יו"ר הוועד הנוכחי שלמה אוחיון. בדיון הצענו ליצור עמו קשר על מנת לרתום את הוועד לשיתוף פעולה עם הגורמים העירוניים ועם פיקוד העורף להקטנת היקף התחלואה, לעזרה בקטיעת שרשרת ההדבקה וכמובן למתן תמיכה ועזרה ככל שנדרש, כולל תרומה כספית או עזרה במימון פעילויות, בהתאם ליכולות הכלכליות של הוועד ובאישור יו"ר הוועד והנהלתו. לשמחתנו נענית לכך ברצון ואף הגדלת לאמור כי 'כולם מוזמנים, וזה הזמן לשיתוף פעולה'. כחברי מועצה וכתושבי העיר והשכונה נקראנו ליוזמתך".

 

 

בהמשך נכתב: "לתדהמתנו, לא יבשה הדיו על סיכום הדברים, וגילינו כי מילים לחוד ומעשים לחוד. כנאמר בתלמוד – אחד בפה אחד בלב. גילינו שקבעת כי 'יו"ר הוועד בקרית חיים הוא לא איש שיכול להרים את המיזם וכי הוועד מפורק לגמרי'. טלי קורה מבין עינייך. כמי שמכירים את אוחיון במשך שנים רבות באופן אישי וציבורי, אנו אומרים לך באופן חד וברור – לא רק שהוא יכול (וצריך, לעניות דעתנו) 'להרים את המיזם' אלא שהוא פעל ופועל רבות למען תושבי השכונה (וגם העיר). במקום להתעסק ברכילות זולה ולקבל מידע שרחוק מהמציאות מכמה מלחכי פנכה שספק אם הם פעלו או יפעלו לטובת ציבור כלשהו, אנו מציעים לך להקשיב".

במכתבם מפרטים השניים את התנסותם החיובית עם הוועד. נקש כתבה כי "כחברת מועצה פעלתי בשיתוף פעולה עם הוועד בראשותו וגם בראשותם של קודמיו בהיותו סגן יו"ר ויו"ר קרן קהילתית. הוועד תמיד ידע לשתף פעולה עם הגורמים העירוניים ועם הנהלת העירייה, לבטח בעתות של צורך באחדות השורות כמו במלחמת לבנון השנייה". בן דיין הוסיף כי "כחבר הנהלת ועד קרית חיים במשך כעשר שנים וכמי שמכיר את המערכת מבפנים אומר לך בצורה חדה וברורה – לא מיני ולא מקצתי. לא רק שהוועד אינו מפורק, אלא היום הוא מאוחד מתמיד ופועל בצורה מדהימה לטובת הקהילה במספר רב של פרויקטים שקצרה היריעה מלהרחיב. אם תרצי תוכלי לבקש כי יעבירו לך את עשרות המיזמים שנעשו רק בשנה האחרונה, כמעט ללא עזרה עירונית".

את מכתבם לקליש רותם סיימו נקש ובן דיין בהצעה שהיא תתנצל על דבריה: "לא מאוחר להביע התנצלות, לחשב מסלול מחדש וליצור קשר עם הגורמים הרלוונטיים. הקורונה לא מבחינה בין שמאל וימין, בין יהודים למוסלמים ובין קואליציה לאופוזיציה. היא פוגעת בכולנו, ולכן בעת הזאת עלינו לאחד את השורות. כחברי מועצת העיר וכתושבי העיר נשמח לעמוד לרשותך בכל נושא, לרבות פעילות בקרית חיים".

גם חברת המועצה חדוה אלמוג מסיעת יונה יהב הצטרפה אל הביקורת על קליש רותם וכתבה בפייסבוק: "מזמן לא ראיתי תפישת עולם מעוותת כל כך של ראש עיר. כל מה שאנחנו אומרים באופוזיציה על התנהלותה הוא כלום לעומת ההתנהלות האמיתית. לקרוא ולא להאמין. מי שזלזלה במתנדבים שהיו פעילים בשכונות מבינה שהיא במצב פוליטי קשה, ואז בהמשך ליצירת מינהלת 2030 שעוקפת את מנהלי העירייה, להבאת יועצים שעוקפים את אנשי המקצוע ולהבאת פיקוד העורף כהישג לאחר שכשלה בניהול המאבק בקורונה (לשמחתנו, פיקוד העורף אולי יציל אותנו מידיה הכושלות), היא כותבת מייל הזוי שמסביר איך מתנהלת העירייה. אבל לפי דבריה בראיונות קודמים לאנשי שלומה, 'הכלבים נובחים והשיירה עוברת'. זאת תפישת העולם הניהולית שלה ושל חבריה? כך נראית השקיפות? כך נראות דרכיה? באמת מבייש".

 

חדוה אלמוג (צילום: אדיר נמרוד כץ)

חדוה אלמוג (צילום: אדיר נמרוד כץ)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. זואולוג

    מרת קאליש עוד לא הכירה בקיומם של יצורים הולכים על שתיים בטריטוריה שכבשה. ועדי שכונות? מה זאת החיה הזאת?

  2. השקוף

    חברים מדובר באישה פשוט הזויה!!!מנותקת מהתושבים.מנותקת מהמערכת.מנותקת מהממשלה.מנותקת מהמציאות.ואומר לסיכום……מנותקת מעצמה!!!!!!!

  3. אחד שיודע

    קאליש לא אישה רעה אלה מה שנקראה בשפת העם מנותקת רגשית לכול הסובב אותה
    מנוצלת היטיב ע״י נחשון צוק וגב סיגל ציוני
    שני הדמיות החסרות כישרון כלשהוא מנצלים את גב קאליש עד תום

  4. אין גבול לשוד הגדול שנקרא עיריית חיפה

    נאמני שכונות = גיוס מתנדבים שישקיעו מזמנם בחינם כדי ש-5000 עובדי העירייה +2000 גמלאים יוכלו לטוס לחו"ל לבזבז את משכורות ענק ופנסיות תקציביות מהארנונה הנשדדת מאותם מתנדבים פראיירים שגם יעבדו בחינם ועוד ישלמו על זה בארנונה תופת..

  5. עומר

    מה אתם מתלוננים שתמשיך להסתכסך עם כולם ולהמאיס את עצמה על תושבי חיפה נבוא איתה חשבון ב2023

  6. נעמה

    לאחד שיודע ,
    קאליש אולי לא רעה לדבריך (לא כולם יסכימו)
    אבל בטוח שאין לה כישורים ויכולות לתפקיד של ראש עיר. היא חסרת כישורים אישיים אפילו בניהול שיח
    יש לה רמה מאוד נמוכה של שפה ודיבור ולא יאה לנציג ציבור שיתנהל כך.
    מה גם שהיא פועלת בשיטות חשוכות ואפלות שמאפיינים משטר טוטליטרי בולשביקי שימיו תמו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר