עיריית חיפה (צילום: יפית שקאלו)
עיריית חיפה (צילום: יפית שקאלו)

העירייה מינתה עוד יועץ – הפעם לענייני גבייה

עיריית חיפה שכרה את שירותיו של מוטי חן, שמשרדו עוסק בליווי ובייעוץ כלכלי לרשויות מקומיות ולתאגידים. לדבריהם של גורמים בעירייה, המטרה היא לבנות מחדש את תהליך הגבייה, לאחר סיום ההתקשרות עם חברת מילגם, מתוך כוונה לייעל את המערכת

פורסם בתאריך: 4.11.20 08:04

עיריית חיפה שכרה את שירותיו של יועץ חיצוני לשיפור תהליכי הגבייה. היועץ שנבחר הוא מוטי חן, שמשרדו עוסק בליווי ובייעוץ כלכלי לרשויות מקומיות ולתאגידים בתחומים כמו מיצוי תקציבים מקולות קוראים, עריכת דיווחי ביצוע לגורמים מממנים, עריכת תחשיבים לחוקי עזר, בדיקות כדאיות כלכלית, הכנת תוכניות עסקיות ובקרה על מערכי הגבייה ברשויות מקומיות.

כזכור בחודש אוגוסט הודיעה העירייה על הפסקת ההתקשרות עם חברת הגבייה מילגם ועל כך שמעתה יבוצעו כל פעולות הגבייה באמצעות עובדי העירייה. נכון לעכשיו, שני האגפים בעירייה שאמונים על תהליכי הגבייה הם האגף לחיובי ארנונה והאגף לאכיפת הגבייה. האגף לחיובי ארנונה אחראי על יצירת חיובי הארנונה, עדכון בסיס השומה באופן שוטף, מתן הנחות ופטורים, הסדרי תשלום, הנפקת אישורים, מתן אישור ללשכת רישום המקרקעין (טאבו) וגביית אגרת שירותי חינוך ואגרת שילוט. אגף אכיפת הגבייה אחראי על טיפול בגביית חובות עירוניים, ובהם חובות ארנונה, מים, תברואה, גזרי דין של בית המשפט לעניינים מקומיים וקנסות עישון.

מהצעה שהגיש חן לעירייה בחודש אוגוסט עולה כי שיטת העבודה שלו במסגרת הייעוץ נחלקת לארבעה שלבים. השלב הראשון הוא אבחון מצב קיים, שבו יבוצע אבחון כוללני של שני האגפים וניתוח של תהליכי עבודה מרכזיים, קיום נוהלי עבודה ברורים ושגרות ניהול, בחינת המבנה הארגוני, בחינת ממשקי העבודה הפנימיים בין המחלקות של כל אגף, בחינת היתרונות והחסרונות בהפרדה המבנית הקיימת בין שני האגפים, בדיקה של פעולות האכיפה שננקטו והתאמתן להנחיות העירייה ולהנחיות פקודת המסים, קבלת נתונים על פעולות האכיפה המשפטיות והפקת דוח מרכז, איתור חייבים לא מטופלים, בחינת יחס בין עלות מושקעת בהפעלת כל אגף לתוצרי פעילות האגף ועוד.

השלב השני הוא ניתוח חלופות שבו ייערכו פגישות עם גזבר העירייה ועם מנהלי האגפים לצורך דיון בממצאים והצעת חלופות לפעולה. בשלב זה ינותחו ממצאי האבחון, יאותרו חלופות לתיקון ליקויים ככל שיימצאו ותיבחר החלופה המועדפת. השלב השלישי כולל המלצות אופרטיביות לפעולה, כלומר תרגום מעשי של החלופה המועדפת לתוכנית עבודה יישומית כתובה. השלב הרביעי, שלפי הצעתו של חן הוא אופציונלי, כולל ליווי יישומה של תוכנית העבודה שעליה יוחלט.

 

 

גורם בעירייה המקורב למנכ"ל אוהד שגב אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "תחת שגב הציבה לעצמה העירייה מטרה לייעל את המערכת. זה מתבטא בשינויים הארגוניים שמתבצעים בחודשים האחרונים ובנושאים כמו קו החירום העירוני שהוקם בעקבות הסיור שהוא ארגן לבכירי העירייה בעיריית עכו. ראש העיר עינת קליש רותם מעריכה אותו מאוד, והוא משיב לה על האמון שלה בו".

גורם בהנהלת העירייה הסביר כי "המטרה בשכירת שירותיו של חן היא שינויים מבניים בתהליך העבודה ובנייה מחדש של תהליך הגבייה מתוך כוונה לייעל את המערכת. כעת נערכות בדיקות ליצירת תהליך עבודה מסודר יותר גם באגף חיובי הארנונה וגם באגף אכיפת הגבייה. העירייה יצאה מההתקשרות עם מילגם, וכעת היא בונה תהליך נגיש יותר לציבור. יש סיכוי גדול שתוך שבועיים-שלושה יגיש היועץ את מסקנותיו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. אוכלוסיות שלמות בעיר מתחמקות מתשלום ארנונה.

    שמים פס על כולם. רק צוברים חובות וחומקים מהדין בתחבולות שונות

  2. חיפאית

    מילגם התרשלו במדידת מדי המים, ולכן הגיעו לתושבים חשבונות אסטרונומיים, ללא סיבה! להשיג את מחלקת המים בעירייה, בלתי-אפשרי !!

  3. שמואל

    קליש היא הדבר לו חיכינו!

    הרפורמות הנחוצות בעיריית חיפה וניתוק אוכלי החינם מעטיני השלטון הם כמו חמצן לעיר!

    כל הכבוד קליש! כמה ייחלתי למישהו שיינקה את המסדרונות המושחתים של העירייה!

  4. נועה

    למה צריך יועצים אם לעירייה יש צי של עורכי דין העוסקים בנושא גבייה?

  5. שאול

    שמואל אתה טועה ,
    לא חיכינו לראש עיר שכל מה שהוא עושה זה במיכור חוץ. יש עובדים בעירייה והם צריכים לעבוד לטובת התושבים .
    הראש צריך להניע את המכונה הטובה והגדולה שיש לו ולא לשכור מכונות מהחוץ כשאין צורך ולבזבז את כספי המיסים רק כדי להראות שהוא עושה כי הוא לא עושה.
    ולא אומרים כל הכבוד כשאין כבוד.
    שמואל תפנים זו הנהגת עירייה על זמן שאול והשעון מתקתק.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שאול, הפוך. בוטלה העסקה של חברת גביה חיצונית מילגם והעבודה עברה לעובדי העיריה בעזרת יעוץ של מומחה!
    הרבה כבוד

  7. שרי

    מומחים מומחים ועוד מומחים
    ככה זה כשההנהגה כושלת .
    לכי הביתה ראש עיר כושלת .

  8. ממש צריך יועץ.. ברור שהבעעה בחוסר גבייה.

    הוא יגלה מה שידוע לכולנו
    בחיפה בסיס הולך וקטן של צעירעם עובדים מממן בארנטנת עתק את חוסר הגבייה ממגזרי הנוכלות ומפעלים מזהמים וקניוני משפחת עופר חבריו של יהב שיטת השקשוקה זוכרים את הסרט??

  9. גילה

    כל דבר צריך יועץ? איפה הניסיון והידע של כל כך הרבה עובדים כולל עורכי דינים בכירים בענייני גביה בעיריית חיפה? או שפשוט הראש לא יודע להשתמש בידיים. הידיים רועדות לה (שלא לדבר על הפופיק . להזכירכם, מילה מכוערת בה היא: קליש השתמשה בעצמה בחוסר כבוד לקודמה בתפקיד).

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר