גן בנימין (צילום: רמי שלוש)
גן בנימין (צילום: רמי שלוש)

הצעה לסדר: להשאיר את גן בנימין פתוח לאורך כל שעות היממה

בעקבות תלונות של תושבי שכונת הדר בחיפה הגישו חברות מועצת העיר נעמה לזימי ושרית גולן שטיינברג הצעה לסדר להשאיר את השערים של גן בנימין פתוחים לאורך כל שעות היממה. גולן שטיינברג: "שיקולי ביטחון צריכים להיפתר באמצעים אקטיביים ולא באמצעות חסימת המרחב הציבורי"

פורסם בתאריך: 3.3.21 11:26

חברות מועצת העיר נעמה לזימי מסיעת חיים בחיפה של ראש העיר עינת קליש רותם ושרית גולן מסיעת חיפה בשבילנו הגישו ‏הצעה לסדר להשאיר את השערים של גן בנימין בשכונת הדר בחיפה פתוחים לאורך כל שעות היממה.

בהצעתן כתבו השתיים: "בחודשים האחרונים נתקלו תושבי הדר פעם אחר פעם בשערי גן בנימין כאשר הם נעולים. הגן המהווה ציר מעבר מרכזי בשכונה, וסגירתם של שבעת שעריו פוגעת משמעותית באיכות חייהם של התושבים שנאלצים להקיף הגן ולהאריך את זמן הגעתם ממקום למקום, ומהווה קושי ממשי עבורם. הדבר מכביד במיוחד על הורים לילדים צעירים בעגלות ועל התושבים הקשישים הרבים באזור".

עוד נכתב בהצעה כי "לצד הטענה שהשערים נסגרים בשל חשש לאירועים פליליים, יש צורך בהבנה שמדובר במעבר בסיסי להולכי רגל. כשם שלא ייחסמו מדרכות ברחובות מסוימים, אין לסגור את הגן. תחת זאת יש לפעול לקיום מרחב בטוח עבור תושבי השכונה באמצעות הצבת תאורה ומצלמות רחוב והגברת נוכחותן של ניידות הסיור באזור. כל אלו ממילא נדרשים כדי להביא את הדר בכלל ואת סביבת הגן בפרט להיות שכונה בטוחה – מה שנעילת השערים כשלעצמה לא תשיג".

לזימי וגולן שטיינברג הדגישו כי "נעילת השערים יש בה כדי לצמצם מהייחודיות של גן בנימין – הגן הציבורי הראשון בישראל, בעל ערכי שימור ייחודיים. מלכתחילה נבנה הגן ללא שערים ועם גדרות נמוכות, והגידור הקיים נעשה לפני כעשור רק כדי לאפשר קיום אירועים עירוניים ובהתאם לדרישות הרישוי. תפישת הביטחון במרחב צריכה להיות אקטיבית ולא כזו שמונעת הליכה במרחב הציבורי. משכך, אנו מבקשים כי שערי הגן יישארו פתוחים לאורך כל שעות היממה".

 

 

השתיים ביקשו כי עד לקיום דיון בנושא זה יש להקפיד על הנוהל כפי שסוכם עם מנכ"ל העירייה אוהד שגב ועם ראש מינהל התפעול אוהד דורפמן, ולפיו יהיו שערי גן בנימין פתוחים מדי יום בשעות 23:00-6:00 כדי להבטיח את הגן כציר מעבר מרכזי בשכונה ולאפשר את שגרת חייהם של תושבי הרחובות הסמוכים. האחריות לפתיחת השערים תהיה של סיירת הביטחון העירונית באגף הפיקוח העירוני בימים ראשון-שישי ושל מאבטחי תיאטרון חיפה בימי שבת, והאחריות לנעילת השערים בכל ימות השבוע תהיה באחריותם של מאבטחי התיאטרון.

גולן שטיינברג מסרה: "בחודשים האחרונים טיפלנו בעשרות פניות של תושבים שנתקלו בגן נעול. מעבר להיותו של גן בנימין גן ציבורי, הוא מהווה מעבר להולכי רגל, ועקיפתו מייצרת פגיעה ממשית באיכות חייהם של תושבי הדר שנאלצים להאריך הדרך במרחק ובזמן רבים. שיקולי ביטחון צריכים להיפתר באמצעים אקטיביים ולא באמצעות חסימת המרחב הציבורי, ולכן אנו מבקשות שהגן יישאר פתוח תמיד".

 

שרית גולן שטיינברג ונעמה לזימי (צילומים: מיכה בריקמן, נופר חסון הנדלמן)

שרית גולן שטיינברג ונעמה לזימי (צילומים: מיכה בריקמן, נופר חסון הנדלמן)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. תושבת הדר

    מעולה. אבל חייבת לציין ששערי הגן ננעלים מדי ערב בשעה 22:00 ולא כפי שציינתם 23:00. אין סיבה לנעול את השערים האלה כלל, אנחנו לא חיים בבית כלא.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם את השערים של חצר הטכניון הישן לא צריך לסגור בשעה 22.00
    כי זהו גם ציר מעבר לדיירים שמתגוררים באזור הרחובות בן יהודה והסביבה מכוו רחוב בלפור

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בכל העולם גנים ננעלים
    אין סיבה שזה יהיה אחרת אצלנו אם זה גן מושקע ומטופח לנעול בלילות. לא רוצים פתח לונדליזם

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם את טיילת לואי וגן האם צריך לנעול אחרי חצות ולפתוח ב6 בבוקר. אין לאף אחד מה לחפש שם וזה גובל בבתי מגורים שזכותם לישון בשקט.

  5. אייל חיפה

    גרתי בלונדון שם הפארק השכונתי נסגר כל יום ברדת החשיכה. זה הרחיק גורמים פליליים ושתיינים.
    בנוסף חוסך במטרד זיהום אור ומטרד רעש שמפריע לבניינים סביב הפארק.
    בעונת הקיץ מאריכים את שעות הסגירה קצת לתוך החשיכה אבל בטח לא מעבר ל-22:00.
    ממליץ ליישם בכל גינה ופארק שכונתיים שניתן לנעול.
    אין לאף אחד מה לחפש בגהים ציבוריים בלילה למעט אולי למעשים פליליים.

  6. אזרח מודאג

    גברת לזימי ושטיינברג שתי נשים הזויות חסרות מחשבה והבנה .אתם תשמרו על הגן בלילות מעברינים סוחרי סמים תקיפת אזרחים וזיהום הגן בבקבוקי שתייה ולכלוך של הפרחחים שמגיעים למקום .קיצור הדרך זה סתם תרוץ מטומטם .אתן לא מצליחות לתרום לעיר אז מחפשות כותרות הזויות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר